גבינות ויין לחג השבועות

יקב הרי גליל שוכן במרומי הרי נפתלי לצד שדות חקלאיים ומטעי פרי, ומסמל יותר מכל את הקשר לחקלאות ולאדמה. חג השבועות, מסמל יותר מכל החגים את מהות החקלאות ואהבת האדמה. זה הזמן והעונה הנוחה ביותר, לשוטט בין כרמי הגליל, היקבים והמחלבות ולהתענג על השילוב המנצח בין טעם הגבינות וארומת היין הישראלי הקיצי

יקב הרי גליל שוכן במרומי הרי נפתלי לצד שדות חקלאיים ומטעי פרי, ומסמל יותר מכל את הקשר לחקלאות ולאדמה. חג השבועות, מסמל יותר מכל החגים את מהות החקלאות ואהבת האדמה. זה הזמן והעונה הנוחה ביותר, לשוטט בין כרמי הגליל, היקבים והמחלבות ולהתענג על השילוב המנצח בין טעם הגבינות וארומת היין הישראלי הקיצי.

שילוב של גבינות ויין הינו שילוב מנצח. הגבינות הקשות מעדנות את טעם היין וגורמות לטעמים נוספים להתחזק עם השילוב ביניהם, ממש כמו בשר ויין. בנוסף לטעם המשתלב היטב, ידוע כי הצרפתים מקנחים את הארוחה עם גבינות ויין ולא סתם, הגבינות בשילוב היין מתעכלות היטב ומעניקות תחושה נוחה. כאשר מתכננים ארוחה של יין וגבינות ,מחלב צאן או בקר, חשוב להתאים כך שמרקם הגבינה לא יהיה חזק ודומיננטי מידי ויעפיל על טעם וארומת היין. היין צריך לספק ניגוד מחמיא למליחות של הגבינה. חבל לבחור ביין צעיר ועדין עם גבינה קשה וחריפה.

לגבינות עדינות מתאימים יינות אדומים פירותיים, לגבינות קשות חזקות – יינות אדומים או לבנים כבדים, לגבינות כחולות- יינות לבנים, לגבינות עיזים – יינות לבנים או אדומים פירותיים.
אבל, החשוב ביותר הוא שהשילוב יהיה טעים לכם, ולא תמיד חשוב להקפיד על כללים בעניין זה. מומלץ מאוד להשקיע במספר גבינות איכותיות ומשובחות, במקום למלא את השולחן בכמות אך לא באיכות.

את הגבינות מחלקים לקשות, רכות, כחולות וגבינות כבשים ועיזים. טעמן של גבינות העיזים והכבשים דומיננטיות ביותר ולכן יש להקפיד בבחירתן.

גבינות ברי, קממבר – גבינות בעלות טקסטורה מאוד דומיננטית בחך ואחוזי שומן גבוהים (כ-24%-30% אחוזי שומן בדרך כלל) המקשים על התאמת יין; אך מתאימים לרוב היינות האדומים כמו קברנה או מרלו, או לבנים בעלי טעם "כבד" יותר כמו יין "אביבים 2007 " של הרי גליל. הפירותיות בשילוב טעמי עץ האלון יאזנו את הטעמים. גם ה"פינו נואר 2007" ידאג לאיזון.

גבינות צאן קשות פיקנטיות מעודנות – כמו הקשקבל (בעלות -30% 27% שומן) מתאימים יינות אדומים כמו הרי גליל שיראז קברנה 2006 , קברנה סובניון 2008, או פינו נואר 2007.

גבינות כחולות כגון רוקפור – בעלות חריפות ומליחות גבוהה, שמנות (25% שומן) ומהוות אתגר לא פשוט ליין; הרעננות והפירותיות השופעות מהרי גליל סוביניון בלאן 2008, יחמיאו לגבינות.
גבינות כחולות בסגנון הרוקפור, שהן גבינות חריפות ומתובלות מאוד העשויות מחלב כבשים, או הרי גליל רוזה צעיר וקייצי, יש להגיש את היין צונן בטמפרטורה של 10-12 מעלות.

גבינות צאן – עיזים, כבשים – גבינות צאן משויכות באופן כמעט בלעדי דווקא ליין לבן, ואם כבר אז ל"נסיך" הלבנים של "הרי גליל ויונייה 2007", אך גם ה"רוזה 2008" של הרי גליל יתאים לשולחן מסוג זה.

גבינות קשות כגון פרמז'ן, גרוייר ואמנטל – גבינות אלו "אוהבות" ומתאימות יותר ליין אדום. יין ה"ברברה 2006" של הרי גליל יתאים במיוחד.

אחסון גבינות ויין
בעת אחסון במקרר, מומלץ לעטוף את הגבינות הקשות בנייר אלומיניום.
גבינות קשות, הנחתכות ב"גוש" אחד, נשמרות היטב מספר חודשים, כאשר חותכים אותן ישמרו פחות זמן.
את היין אחסנו בשכיבה ועדיף בטמפרטורה קבועה של 16 מעלות.

הגשת גבינות
גבינות קשות, עדיף לאכול בטמפרטורת החדר, לכן כדאי להוציא את הגבינות מהמקרר זמן מה לפני הגשתן, אז הן מקבלות ארומה טובה יותר.
לעומת זאת, גבינות רכות רצוי להגיש ישר מהמקרר, במידה ומתבלים אותן, כדאי לתבל ולהכניס שוב למקרר לאחר התיבול, ולהוציא בזמן ההגשה.
כאמור, עדיף לבחור מספר גבינות איכותיות ויין טוב להשלמת הטעמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר