גוסטו – והפסטה, מה יהיה על הפסטה?

גוסטו היא מסעדה נחמדה, מנות ראשונות מצוינות, שירות נעים ואדיב, ופסטה שלא בושלה כראוי – דבר שאסור שיקרה במסעדה איטלקית

המטבח האיטלקי, ומעטים החולקים על כך, נחשב לאחד מן המטבחים הטובים בעולם. ארוחה איטלקית שבנויה כהלכה מורכבת ממנת או מנות אנטיפסטי, מנה ראשונה שיכולה להיות מרק, פיצה או אפילו פסטה, מנה שנייה בדרך כלל פסטה, בשר או דגים (בהתאם לאזור שבו סועדים), תוספת למנה העיקרית שנקראת קונטורנו, וקינוח. המהדרין מסיימים בקפה, בלימונצ'לו או בגראפה ובגבינות.

לכל אחת מן המנות יש חשיבות במבנה הארוחה, וארוחה איטלקית ללא אחת מהן נחשבת לארוחה חסרה (למרות שגם ככזו היא תהייה משביעה ומהנה למדי). ובכל זאת, מה לדעתכם החלק החשוב ביותר בארוחה איטלקית? רובכם, קרוב לוודאי, יענו ללא פקפוק: הפסטה.
ואכן, ארוחה איטלקית היא בעיקר פסטה, והיא שהוציאה למטבח האיטלקי את המוניטין שהוא זוכה לו בכל העולם.

ולמה אני מספר לכם את כל זה? ובכן, קבוצה של בלוגרים הוזמנה לארוחה במסעדת "גוסטו". "גוסטו פיצה", כך היא נקראת. היא יכלה גם להיקרא גוסטו אנטיפסטי ופיצה, וכאן הייתי עוצר.

התחלנו בפוקצ'ה מצוינת שנאפתה בצורת בגט, ולצידה שלושה רטבים, כנהוג צילום דרור כץבמקומותינו. סלט קפרזה (מוצרלה, עגבניות ובזיליקום) בצורה מעט שונה מהרגיל (עם פסטו ובלסמי), אבל עדיין טעים ביותר. המשכנו בפרוסות ברזאולה עם עלי רוקט בתיבול שמן זית, לימון וחומץ ולידן סלט עם טבעות גבינת עיזים מטוגנת בפנקו (לא איטלקי בדיוק – אבל טעים), וגולת הכותרת מנת חצילים מופלאה בשם אינבו לטיני, שהכילה גלילות מפרוסות חצילים דקות במילוי גבינת עיזים, אפויות בתנור ברוטב עגבניות מעולה.

מייד אחריה הגיעו הפיצות – מהטובות שאכלתי בארץ, דקות, פריכות וטעימות, רוטב עגבניות מדויק במידה הנכונה, תערובת גבינות שהתקבלה מצוין באפייה, ופרוסות דקות של פנצ'טה (בשר משומר), טונה כבושה וזיתים. אלה פיצות שבגללן חייבים לבוא אל "גוסטו" למרות קשיי החנייה בסביבה ומחיריה המטורפים (44 ₪ בחניון הכוהנים הקרוב).

אם הארוחה הייתה מסתיימת כאן, הייתי חוזר לביתי בתחושה של כייף אמיתי. אבל, מה צילום דרור כץלעשות, במסעדה החליטו, במידה רבה של צדק, שארוחה איטלקית ללא פסטה לוקה בחסר, וכך הגיעו מנות הפסטה: פסטה מסוג בלרינה בחזה אווז, שמנת יין לבן וחלמון. מעין חיקוי לא ממש מלהיב לקרבונרה. אבל על זה הייתי מתגבר לו הפסטה הייתה מבושלת כראוי (אל-דנטה, אני מתכוון). הפסטה ב"גוסטו" פשוט לא בושלה מספיק, ויכולתי להרגיש בפה את מרקמו של הבצק הטרי. טוב, הנחתי, קרוב לוודאי שמישהו פספס בתזמון, והפניתי את חכי אל הרביולי: רביולי במילוי ריקוטה, אגוזים ועגבניות מיובשות ברוטב שמנת, שני סוגי פטריות ועגבניות שרי.

הרביולי עוד הוסיף על אכזבתי. ממש לא מבושל מספיק. לא מבושל עד כדי כך שהמילוי בכמה מן הרביולי היה ממש יבש ואפילו קר עדיין. רביולי טריים נהוג לבשל כ-6 דקות. כאן, לדעתי, הוא בושל 3 עד 4 דקות בלבד, וזה ניכר בתוצאה – רביולי בלתי מבושלים ברוטב שלא תרם ולא גרע מן המנה. ואגב, חסרונה של הפרמיג'אנו בלט על שולחן האוכל.

מנת הפסטה האחרונה הייתה לזניה עם בשר, בשמל ועגבניות. כאן הניחו כמה שכבות צילום דרור כץפסטה, עליהן שכבת בשר טחון, מעליה בשמל ורוטב עגבניות, ושוב כ-5 עד 6 שכבות פסטה ללא שום דבר ביניהן. התוצאה: שכבות פסטה יבשות שכמעט נדבקו האחת לאחרת, ורוטב בתחתית ומסביב. ככה לא עושים לזניה. מצטער.

סיימתי בתחושה של החמצה. חבל, מסעדה נחמדה, מנות ראשונות מצוינות, שירות נעים ואדיב, ופסטה שלא בושלה כראוי – דבר שאסור שיקרה במסעדה איטלקית, או בכזו המתיימרת להיות איטלקית.

הדירוג שלי:
4 למנות ראשונות
5 לפיצות
2 לפסטה

גוסטו Gusto – פיצה גורמה
Take Away, איטלקי, משלוחים, פיצה
שדרות חן 59 פינת פרישמן 90, תל אביב
טל. 700919–1700

מיהו ג'אקומו?ג'אקומו - יעקב פיאלקוב
ג'אקומו – יעקב פיאלקוב, עוסק שנים רבות בבישול, ובבישול איטלקי בפרט.
הוא השתלם בבישול איטלקי אצל השף רוברטו פפי ברומא, אצל מרצ'לה חזן, ואצל כמה וכמה מאמהותיהם האיטלקיות של חבריו ברומא, בויצ'נצה ובנאפולי.
ג'אקומו עבד תקופת מה במסעדה ברומא, והייתה בבעלותו מסעדה, מעדניה, מפעל לייצור פסטה בשם "ג'אקומו".
כיום הוא מעביר קורסים בבישול איטלקי, עורך סעודות לקבוצות של עד 40 אנשים בבית הסועד, ומספק שירותי קייטרינג גורמה לקבוצות של עד 100 משתתפים.
כמו כן הוא כתב שני ספרי בישול תחת השם ג'אקומו ויולה/יעקב פיאלקוב.

ג'אקומו
רח' אצ"ג 10א' כפר סבא
טל. 052-6662124, 09-7410862
www.giacommo.net

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר