גיאורגיה – היעד הבא שלכם?

מי שמחפש יעד תיירותי מיוחד ויוצא דופן ,צריך להכיר את גיאורגיה. החל מהמחירים הזולים, דרך מרחק הטיסה הקצר, ועד המטבח הקולינרי – הנה כל היתרונות של אחת המדינות המפתיעות באירופה

מי שמחפש יעד תיירותי מיוחד ויוצא דופן ,צריך להכיר את גיאורגיה. החל מהמחירים הזולים, דרך מרחק הטיסה הקצר, ועד המטבח הקולינרי – הנה כל היתרונות של אחת המדינות המפתיעות באירופה.

גיאורגיה היא מדינה מרתקת, שהופכת גם ליעד תיירותי מוביל. קודם כל, יש לציין את העובדה שמדובר על יעד נגיש וקרוב, שנמצא במרחק של כמה שעות טיסה בודדות.
האווירה בגיאורגיה שונה לחלוטין מכל מדינה אחרת במערב, אך הנגישות הופכת אותה למוקד עלייה לרגל עבור צעירים, בני זוג ומשפחות עם ילדים. 

שנית, גיאורגיה היא יעד זול, שבו המחירים הנמוכים לא באים על חשבון רמת אירוח גבוהה. בשנים האחרונות עברה גיאורגיה לא מעט מהפכים פוליטיים, אולם תיירים שמגיעים למדינה לתקופות קצרות לא מרגישים בכך. גם שירותי הרפואה בגיאורגיה טובים, ולכן אין סיבה לדאוג במידה ומתכננים להגיע עם תינוקות.

כמה תושבים יש בגיאורגיה, ולמה כולם מתלהבים מהמטבח המקומי?
כיום חיים בגיאורגיה 4.5 מיליון תושבים בלבד. ראשי המדינה צמאים לכסף זר ולכן מעודדים את התיירות, בתהליך שהופך את המדינה המזרח-אירופאית הזו, למתחרה ישירה של מדינות מערביות ותיקות כמו צרפת, אנגליה וגרמניה.
עיר הבירה של גיאורגיה היא טביליסי, ובה ניתן לשלב בין אתרים היסטוריים, חיי לילה צבעוניים, מסעדות, בתי קפה ושורה ארוכה של אטרקציות.
יש קהילה יהודית קטנה אך עתיקת יומין בגיאורגיה, שנמצאת בעיקר בטביליסי, ומספרה מוערך נכון להיום בכ-10,000 איש.

אי אפשר לדבר על גיאורגיה כיעד תיירותי בלי להזכיר את המטבח המקומי. שני המאכלים הכי מוכרים הם הח'צפורי והחינקלי (בתמונה), שנמכרים בכמויות גדולות וברוחב לב.
החצ'פורי הוא מעטפת בצק אפויה או מטוגנת שבתוכה גבינה לבנה מותכת, בעוד חינקלי הוא כיסן גדול מבושל בבשר, גבינה, תפוחי אדמה, פטריות או בכל דבר אחר. חוץ מזה, המטבח המקומי עשיר בתבשילים ובטעמים לא שגרתיים. כדאי בעיקר לציין את הצ'ורצ'חלה שעשוי אגוזים ומיץ ענבים מבושלים עם קמח, או את רוטב הטקמאלי שעשוי שזיפים, ובדרך כלל מלווה מנות בשר ודגים.

טיול מאורגן או עצמאי?
מלבד האמור לעיל, היתרונות של גיאורגיה באים לידי ביטוי באפשרות הבחירה בין טיול מאורגן ועצמאי.

טיול מאורגן לגיאורגיה יוצא לכל אורך השנה, והוא מתאים למשפחות ותיירים בטווח רחב של גילאים. הוא כולל ביקור בכל המקומות החשובים, ומשתלם מבחינה כלכלית.
לעומת זאת, טיול עצמאי יתאים למי שרוצה לגלות את הסודות של גיאורגיה לבדו. הוא יחייב היכרות מסוימת עם התרבות המקומית והשפה הזרה, אך אפשר לשלב אותו עם יעדים נוספים במזרח אירופה.
לסיכום, גיאורגיה היא בהחלט מדינה ששווה להכניס לרשימת היעדים התיירותיים. היא נמצאת בתחילת דרכה מבחינת רמת החשיפה למערב, אך כבר היום היא מציעה שילוב יוצא מגדר הרגיל בין מחירים נוחים, נגישות, זמינות, ומטבח מפעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר