גידול של כ- 19% ביצוא מזון ומשקאות בשנת 2007

מגמת עלייה בביקוש למוצרי מזון ומשקאות ישראליים ברחבי העולם – גידול של כ- 19% ביצוא מזון ומשקאות בשנת 2007 – הסתכם ב – 848 מיליוני דולר

יצוא המזון ומשקאות גדל ב- 19% בשנת 2007, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 848 מיליוני דולרים.
מוצרי מזון ישראלים נתפסים כאיכותיים, נותנים מענה לטרנדים עולמיים כגון מזון בריאות, אורגני, דיאטה ים תיכונית וכו'. שיפור בעמידה בתקנים, שיפור באריזה ועוד.
כך מדווח מכון היצוא.

מניתוח יצוא המזון על פי ענפי משנה מתברר כי יצוא מוצרי חלב וגלידה גדל בשנת 2007 בכ- 8% והסתכם בכ- 24 מיליון דולר; יצוא טחינת תבואה וגריסתה גדל ב-6% והסתכם ב- 93.5 מיליון דולר; יצוא מוצרי קונדיטוריה גדל ב- 2007 בכ- 5% והסתכם בכ- 27 מיליון דולר. יצוא ענף השוקולד והממתקים גדל בשנת 2007 ב-47% והסתכם לכ- 15 מיליון דולר; יצוא מזון מוכן גדל השנה ב- 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 28 מיליון דולר; יצוא יין ומשקאות חריפים גדל ב-42% והסתכם בכ- 21 מיליון דולר; יצוא בשר ועופות גדל בשנת 2007 בכ-94% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 65 מיליון דולר.

מניתוח היצוא לפי מדינות וגושי סחר עולה כי בשנת 2007 חל גידול של 15% ביצוא המזון לאיחוד האירופאי (הסתכם בכ- 409 מיליון דולר); גידול של כ- 16% נרשם בסך היצוא של מזון ומשקאות לארה"ב (הסתכם בכ-141 מיליון דולר); גידול של 21% ביצוא המזון לאסיה (הסתכם בכ- 132 מיליון דולר); גידול של כ- 34% נרשם בסך היצוא של מזון ומשקאות למזרח אירופה (הסתכם בכ-110 מיליון דולר); לאמריקה הלטינית נרשם גידול של כ- 18% (הסתכם בכ- 11.5 מיליון דולר) ויצוא הענף לאפריקה גדל ב- 18% (והסתכם בכ- 10 מיליון דולר). הנתונים מתייחסים לענף המזון, משקאות וטבק.

יצוא מזון ומשקאות נמצא במגמת עלייה מתמדת, ומשנת 2003 הוא נמצא במגמת עלייה של כ-15% בממוצע לשנה. המזון הישראלי נתפס כמזון איכותי ואפילו אופנתי, עם ניחוח ים תיכוני מובהק. שמם של המוצרים הישראלים צובר מוניטין והגיוון האתני בישראל, שבא לידי ביטוי במאכלי עדות מוכנים, הולם מאוד את מגמות הצריכה העכשוויות של מזון אתני, ים תיכוני ומזון בריאות.

יותר חברות ישראליות בתחום המזון רואות ביצוא מוצריהן כיעד מרכזי בפעילותן וכלי למינוף כלכלי. גם רמת המוצרים והאריזות עולה בהתמדה והדבר משתקף בנתונים.

מכון היצוא פועל בשנים האחרונות להגברת חשיפת החברות הישראליות לקניינים ורשתות איכות בארה"ב ואירופה, וכתוצאה מפעילותו בקרב רשתות בינלאומיות כמו קאופהוף בגרמניה, ווגמנס בארה"ב, ווייטרוס באנגליה ואחרות, מספר רב יותר של מוצרים ישראלים מגיעים למדפים של רשתות אלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר