גידול של 300% צפוי השנה ביבול שמן הזית בישראל

התחזית היא שעלות שמן זית כתית מעולה, הנושא את תוית האיכות של מועצת הזיתים, לצרכן, תישאר ברמות של כ-45 ₪ לליטר. שמן שיימכר לצרכן במחירים נמוכים יותר, משמעותית, הוא על פי רוב שמן מזויף, או שמן שפג תוקף השיווק שלו

יבול של 9,000 טון שמן זית, פי 3 מהשנה שעברה – זה מה שצפויים להפיק השנה בתי הבד בישראל.
כך מסר גדי הורוביץ, סמנכ"ל מועצת הזיתים בישראל, לקראת פתיחתה של עונת מסיק הזיתים לשמן זית. מול 13,000 טון זיתים שנמסקו בשנה שעברה, יימסקו השנה כ-40,000 טון, מהם ייעצרו כ-9,000 טון שמן זית.

אמין חסן, מנכ"ל מועצת הזיתים, מסר כי הגידול המשמעותי בייצור יאפשר ליצרנים הישראליים להגיש לענף הקולינריה ולצרכן הביתי, מגוון עשיר של שמני זית איכותיים, ובכך להרחיב את פלח השוק של שמנים ישראליים מול פלח השמנים המיובאים שבמקרים רבים אינם עומדים בתקני האיכות הקפדניים של מועצת הזיתים בישראל.

הגידול הצפוי ביבול השנה יאפשר ליצרנים למתן את העליה הצפויה במחירי השמן, הנובעת משידרוג אמצעי הגידול, השבחת שיטות האיקלום, שיפור שיטות ההדברה ואיכות מי ההשקייה, ומהשבחת שיטות המסיק ותהליכי הייצור והאריזה.

התחזית היא שעלות שמן זית כתית מעולה, הנושא את תוית האיכות של מועצת הזיתים, לצרכן, תישאר ברמות של כ-45 ₪ לליטר. שמן שיימכר לצרכן במחירים נמוכים יותר, משמעותית, הוא על פי רוב שמן מזויף, או שמן שפג תוקף השיווק שלו.

על פי התחזית יצטרפו השנה יצרנים נוספים לחוג 135 יצרני שמן הזית בישראל, שתוצרתם נושאת את תוית האיכות של המועצה. מתוך 200,000 דונם שטחי גידול הזית בישראל, 90% משמשים לייצור שמן הזית.







כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר