גל בכפר – מקום לוהט עם טעימת יין מצננת

כולם בחיפה מכירים את 'לחם גל' של גל ידיד, אופה וקונדיטור שמחזיק בחנות שלו ברחוב מוריה שלל מטעמים מכל העולם, כולל מאפים, לחמים ושאר דברים טעימים שהוא מוציא מתחת לידו. לפני בערך שנה וחצי פתח גל את 'גל בכפר, ששוכנת בתחנת הדלק של דור אלון בכניסה לעין כרמל; פינה קסומה על כביש 4, שנותנת מענה לרעבים בדרך ולתושבי הסביבה.

צילום איילת קרבצקי

פרט לטאבון גדול שמוציא ים של דברים טעימים 7 ימים בשבוע, יש במקום גם מעשנת שמפיקה בשרים טובים, שהולכים טוב עם הלחמים של גל – לחמי מחמצת, שאור, כוסמין, וקמח מלא או לבן, יחד עם מלאי הנקניקים והגבינות, הרטבים, הפסטות, ישקיטו כל רעב.

צילום איילת קרבצקי

בגל בכפר יש קיר יין מרשים, שכולל יינות מהארץ ומחו"ל במחירים יותר מאשר סבירים; יתרון רב למי שרוצה לערוך קנייה מרוכזת של מטעמים. לאחרונה אירח גל נציג של חברת יבוא היינות אחים שקד, שהביא איתו מספר יינות לבנים ורוזה כדי להנעים ולצנן את הימים הרותחים והמהבילים שעוברים עלינו; יינות מאיטליה, צרפת ופורטוגל, שנעים לשתות אותם קרים ולשלב אותם בארוחת קיץ קלילה.

The Wanted

מאיטליה: סדרת היינות המצליחה The Wanted מיוצרת על ידי חברת היין אוריון שנוסדה בשנת 2010. היינות משקפים את רוח החברה ושלושת המייסדים שלה – שילוב של תשוקה ליין, מסורת מקומית, וחדשנות שיווקית וייננית. יינות הסדרה מפגישים בין איטליה לארה"ב, בין מסורת למודרניות ובין אלגנטיות לעוצמה. הענבים מכרמים נבחרים בפוליה ובסיציליה, ומיוצרים בסגנון אמריקאי מסורתי. התוצאה היא יינות עשירים, עם גוף מלא ומרקם מלטף. רוזה The Wanted הקליל עשוי מענבי זינפנדל – לא מתוק, יבש, מאוד פירותי גם בפה וגם באף. יש להם גם שרדונה מיוחד בטעמו –  גם חמאתי וגם עם שארית מלוחה נעימה. שני בקבוקים נמכרים כאן ב- 100 ₪ – הכי הכי VFM (תמורה לכסף).

צילום איילת קרבצקי

טומאסי האיטלקי הינו אחד היקבים שאהובים עלי, כשיינות טומאסי מספרים סיפור על המשפחה אשר מאמינה בעבודה קשה ואהבת האדמה. היקב המשפחתי נוסד ב- 1902 על ידי ג'קומו טומאסי בלב אזור היין ההיסטורי של וואלפוליצ'לה קלאסיקו בצפון-מזרח איטליה. במשך השנים גדל היקב המשפחתי, והוא נחשב כיום כאחד הטובים והחשובים באזור. לטומאסי יש יותר מ- 3,500 דונם כרמים איכותיים הנטועים באזורים הטובים ביותר ברחבי וואלפוליצ'לה, מהם מופקים היינות האופייניים לאזור, ובראשם האמרונה והריפאסו המפורסמים. בנוסף מחזיקה המשפחה באחוזה בשם פוג'יו אל טופו באזור מארמה שבטוסקנה. שתינו אדוראטו אפסימנטו ביאנקו – יבש עם מתיקות קלה, מאוד מאוד פירותי. יש מי שיגיד שהיין מתוק יחסית, אבל לחובבי הז'אנר זה בול יין לקיץ.

יקב וידיגל מפורטוגל עלה על הגל הקל שעל המדף בולט ממש באופן בועט

פורטוגל: יקב וידיגאל נוסד עוד בתחילת המאה הקודמת. לאחר שנרכש בשנות ה- 90 על ידי אנטוניו מנדס לופז, שמנהל אותו גם כיום, עבר היקב מהפכה ניהולית וטכנולוגית, שמאפשרת לו לייצר כיום ולמכור בהצלחה 3 מיליון בקבוקים בשנה ל- 30 מדינות ברחבי העולם. 90% מהיין מיועדים ליצוא, מה שהופך את וידיגאל לאחד מיצואני היין הגדולים של פורטוגל. מרבית הכרמים נטועים באזור ליסבון, בנוסף לכרמים באזורי היין החשובים האחרים של פורטוגל: דואורו דאו, וינו ורדה ועוד. זני הענבים העיקריים הם טוריגה נסיונאל, טינטה רוריז, קסטלאו, סירה, וקברנה סוביניון. המוטו של היקב הוא 'היין הטוב ביותר האפשרי במחיר הנמוך ביותר האפשרי'. ואכן, היינות של וידיגאל ידועים ככאלה שמעניקים תמורה יוצאת דופן למחירם – הכי הכי VFM.

פורטה 6 רוזה – עשוי מענבי קסטלאו, טינטה רוריז, וסירה – לחבק אותו חזק כל הקיץ. פיצה וגלידה, ואנחנו מסודרים עם יין מאד פירותי, אבל ממש לא מתוק. להיפך, יש לו סיומת מרירה קלה. פורטה 6 הלבן עשוי מענבי ארינטו, ויוסיניו, ויונייה ושרדונה – בדיוק כמו אחיו הרוזה, מחירו 50 ₪ ואתם מסודרים לשפת הים, עם אבטיח קר ושרדונה חמאתי.

צרפת: עד השנה האחרונה אני והצרפתים קומסי-קומסה, אבל לא שללתי את ההזדמנות לטעום:  פרין היא אחת ממשפחות היין הידועות בעולם, ואחד היקבים הטובים בחלקו הדרומי של עמק הרון בצרפת. מעבר לבעלות על יקב שאטו דה בוקסטל המהולל, מייצרת המשפחה יינות איכות מכרמים בבעלותה ברחבי האזור, ובראשם השאטונף דו פאפ המפורסם של היקב. יינות קוט דו רון של פרין ידועים באיכותם, ויינות סדרת La Vieille Ferme מהווים כרטיס כניסה לאזור, ומעניקים תמורה גבוהה למחירם. בנוסף שותפה המשפחה בשאטו מיראבל בפרובאנס. היינות של פרין מייצגים מסורת, ניסיון וכבוד לטרואר יוצא הדופן של אזור יין הזה.

לה ויי פרם לבן קוט דה לוברון – גרנאש, בורבולנק, אוני בלאן – יין לבן כמו שצרפתים עושים: קום איל פו. מרוכז מאוד בטעמי פירות הדר. אף שמספק קצת ריח אורנים וריח ים. שוב, 45 ₪ – VFM, ואתם בבריטני או בריביירה. דמיינו לעצמכם אחר צהרים. אתם יושבים תחת חופת עלים, יין קר בכוס, פלטת גבינות או שרקוטרי, והופ – הקורונה כבר לא מעיקה. שנה טובה ובריאות לכולם.

גל בכפר – תחנת דור אלון בכניסה לעין כרמל על כביש 4

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר