גפילטע פיש מסורתי

חומרים:1 ק"ג דג קרפיון טחון פעמיים (לא הטחון המוכן)½ ק"ג בצל טחון – המשקל לאחר שעמד במסננת כחצי שעה.5 ביצים מס' 1100 ג' קמח מצה100 ג' סוכר- או פחות לפי הטעם40 ג' מלח1 כפית פלפל לבן5 גזרים קלופים שלמים2 בצל שלםסלרי שלם שטוףאופן ההכנה:מערבבים היטב את כל המרכיבים מלבד שלושת המרכיבים האחרונים. אפשר גם במיקסר עם מוט הלישה במהירות נמוכה.נותנים לתערובת לנוח כחצי שעה במקרר.בינתיים מרתיחים מים בסיר בעל הקוטר הרחב ביותר שיש.לתוך המים מכניסים את הגזרים, הבצל והסלרי.מוציאים את התערובת מהמקרר. במידה והתערובת רכה מדי, יש להוסיף עוד קמח מצה ולחכות שוב. מידת הרכות של התערובת תלויה בטעם אישי – ככל שהתערובת רכה יותר, קציצות הדג יצאו רכות יותר. בכל מקרה, על התערובת להיות במידת קשיות מינימלית שתאפשר הכנת הקציצות. צרים את הקציצות בידים רטובות, ומכניסים לתוך המים שרתחו. בתחילה מבשלים קציצה אחת בלבד, מוציאים אותה ומקררים מעט, על מנת לוודא שהטעמים מתאימים (יותר מלוח, יותר מפולפל, או יותר מתוק). לפני הכנת שאר הקציצות מוציאים את הסלרי הבצל והגזר. אם משאירים את הגזר – הקציצות יצאו כתומות.על הקציצות להיות מונחות בחופשיות בסיר עד כדי שני שליש מגובה הסיר, והמים עד שפתו.סוגרים את הסיר ומבשלים כשעה וחצי על אש נמוכה. יש לקרר את הקציצות לחלוטין, ואז להעביר לתבנית שטוחה, לצורך אחסון במקרר.לכסות ברדיד אלומיניום או ניילון מתיח. ציר דגים:במים שנותרו מבישול הדגים מכניסים מספר ראשי דגים,וממשיכים לבשל כשעה נוספת.מסננים ומקררים. את הגזר השלם לא לזרוק – הוא מיועד לקישוט הדג.הערה: זהו מאכל המצריך ניסיון ומיומנות רבה, ולא כדאי לנסות אותו דווקא ערב החג.

חומרים:
1 ק"ג דג קרפיון טחון פעמיים (לא הטחון המוכן)
½ ק"ג בצל טחון – המשקל לאחר שעמד במסננת כחצי שעה.
5 ביצים מס' 1
100 ג' קמח מצה
100 ג' סוכר- או פחות לפי הטעם
40 ג' מלח
1 כפית פלפל לבן
5 גזרים קלופים שלמים
2 בצל שלם
סלרי שלם שטוף

אופן ההכנה:
מערבבים היטב את כל המרכיבים מלבד שלושת המרכיבים האחרונים. אפשר גם במיקסר עם מוט הלישה במהירות נמוכה.
נותנים לתערובת לנוח כחצי שעה במקרר.
בינתיים מרתיחים מים בסיר בעל הקוטר הרחב ביותר שיש.
לתוך המים מכניסים את הגזרים, הבצל והסלרי.
מוציאים את התערובת מהמקרר. במידה והתערובת רכה מדי, יש להוסיף עוד קמח מצה ולחכות שוב. מידת הרכות של התערובת תלויה בטעם אישי – ככל שהתערובת רכה יותר, קציצות הדג יצאו רכות יותר. בכל מקרה, על התערובת להיות במידת קשיות מינימלית שתאפשר הכנת הקציצות.
צרים את הקציצות בידים רטובות, ומכניסים לתוך המים שרתחו. בתחילה מבשלים קציצה אחת בלבד, מוציאים אותה ומקררים מעט, על מנת לוודא שהטעמים מתאימים (יותר מלוח, יותר מפולפל, או יותר מתוק).
לפני הכנת שאר הקציצות מוציאים את הסלרי הבצל והגזר. אם משאירים את הגזר – הקציצות יצאו כתומות.
על הקציצות להיות מונחות בחופשיות בסיר עד כדי שני שליש מגובה הסיר, והמים עד שפתו.
סוגרים את הסיר ומבשלים כשעה וחצי על אש נמוכה.
יש לקרר את הקציצות לחלוטין, ואז להעביר לתבנית שטוחה, לצורך אחסון במקרר.
לכסות ברדיד אלומיניום או ניילון מתיח.

ציר דגים:
במים שנותרו מבישול הדגים מכניסים מספר ראשי דגים,
וממשיכים לבשל כשעה נוספת.
מסננים ומקררים.
את הגזר השלם לא לזרוק – הוא מיועד לקישוט הדג.

הערה: זהו מאכל המצריך ניסיון ומיומנות רבה, ולא כדאי לנסות אותו דווקא ערב החג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר