גראפות מזקקת Giori עושות עלייה

בהשוואה בין גראפה אמרונה לאקווה די ג'יורי – נראה כי מדובר לא רק ב- 50 ₪ הבדל במחיר, אלא גם הטעם החד והמובחן יותר של האמרונה, יעשה אותה לחביבה על הלקוח הישראלי

חברת צילינסקי המתמחה בייבוא ושיווק מותגי פרימיום מתחום האלכוהול מאזורי צפון אלדו רצ'יה (משמאל) ואורן צילינסקיאיטליה, אירחה את אלדו רצ'יה (Aldo Reccia), מנהל היצוא של מזקקת ג'יורי
(Giori Distillati Trentini)
מאיטליה.

הסיבה למפגש מיוחד עם האורח, שהתקיים במסעדת רוקה על חוף הרצליה, היה עלייתן ארצה של שלוש הגראפות הראשונות מתוך מגוון גדול של גראפות מיושנות ולבנות  מבית היוצר של ג'יורי, הנמנית על שלושה יצרני גראפה הגדולים במחוז טרנטינו.

מזקקת ג'יורי המשפחתית הוקמה ב- 1946 ע"י פרוצ'יו ג'יורי, והיום מנוהלת על ידי הבנים והבת של פרוצ'יו, כשהחברה מפוצלת לשתי פעילויות: ייצור אלכוהול – גראפה וליקרים, בסך הכול 12-14 מיליון בקבוקים בשנה, וייצור גלידות – מחומרי הגלם עד למוצרים המוגמרים.
אלדו רצ'יה, ג'יורי
אלדו רצ'יה אומר שגראפה הפכה בשנים האחרונות ממשקה צורב וחזק, אם תרצו – גברי, למשקה מעודן ונעים יותר, שאפשר לשבת לשתות אותו בהנאה.
לדבריו, מאפיין הגראפות של ג'יורי הוא היותן עשויות רק מלב הגראפה – לא שלב הזיקוק הראשוני של גפת הענבים (ראש) ולא סופו (הזנב), אלא אמצע הזיקוק – מה שמרכך אותן.

AMARONE
גראפה AMARONE העשויה מענבי מולינרה וקורבינה, הינה חלק מסדרת Antico Alambicco (אביק-אלמביק עתיק, מכשיר הזיקוק) של ג'יורי, הכוללת 12 גראפות זניות הנותנות ביטוי לזנים העיליים המשמשים את תעשיית היין באיטליה. גראפה אמרונה מייצגת היטב את יין האמרונה, עם ארומה מורכבת וניחוחות עשירים של פירות יבשים ותבלינים. הצבע שקוף. בטעם: עושר של פירות יבשים וטעמי ענבים. אלכוהול בנפח: 40%.
מחיר מומלץ לצרכן: 300 ₪

ACQUA DI GIORI
ACQUA DI GIORI היא גראפת בוטיק מתוחכמת בדרגת פרימיום המופקת מבלנד ענבי מרזמירו וטרולדגו, זנים מקומיים ייחודיים למחוז טרנטינו. הגראפה מוגדרת כ"מילזימטה" – כלומר עשויה מענבי שנת בציר מסוימת בלבד, למרות שעל הבקבוק לא מצוינת שנת הייצור. הסיבה לכך לדברי אלדו: כי אינה מיושנת בחביות.
כמות הייצור של גראפה זו מוגבלת ל- 16,000 בקבוקים בשנה, הזוכים למספור אישי כביטוי לבקרת איכות קפדנית. לכך מתווספת תעודת מקור המאשרת כי ענבי הגראפה נבצרו באזור טרנטינו בלבד, וגם "איל טרידנטה" – קלשון האיכות מהמוסד לגראפה ממחוז טרנטינו, המוטבע על כל בקבוק.
צבע: שקוף. טעם רענן, רך ועגול, עם ניחוח של יין פירותי ורמיזות מתקתקות של סיגליות ופטל. אלכוהול בנפח: 40%
מחיר מומלץ לצרכן: 350 ₪

בהשוואה בין גראפה אמרונה לאקווה די ג'יורי – נראה כי מדובר לא רק ב- 50 ₪ הבדל במחיר, אלא גם הטעם החד והמובחן יותר של האמרונה, יעשה אותה לחביבה על הלקוח הישראלי, אם כי האקווה די ג'יורי מתוחכמת יותר.

ADAGIO
גראפה מיושנת בדרגת אולטרא פרימיום המופקת מבלנד
 (cuvee) המשתנה באחוזים כל שנה, של ענבי קברנה סוביניון, מרלו ופינו נואר.
האדאג'יו, בעלת צבע ענברי-קוניאקי, מצוידת ב- 48% אלכוהול כדי לבדל בינה לבין ברנדי, ושיהיה ברור כי מדובר בגראפה. זו עוברת תהליך יישון דו שלבי: 14 שנה בחביות עץ אלון ציער סלבוניה בקרואטיה, ולפחות שנה נוספת בחביות עץ ערמונים הנותן לגראפה ריח של עור לח. תהליכי יישון אלו מעניקים לגראפה את הרמה הגבוהה ביותר של צלילות ורכות, יחד עם טווח עשיר של ארומות. אחרי החביות עוברת האדאג'יו לחודשיים במיכל נירוסטה, ואז לתהליך ידני במלואו של ביקבוק, הדבקת תוית ואריזה.
מהאדאג'יו מיוצרים כ- 3000 בקבוקים בשנה, שכל אחד מהם ממוספר, כמובן.אלדו רצ'יה, ג'יורי
אלדו גאה לספר ולהציג תעודות המעידות על כך שהאדאג'יו הוכתרה כזוכת מדליית זהב שלוש שנים ברציפות בתערוכת היין Vinitaly כגראפה מיושנת הטובה ביותר באיטליה.
צבע: ענבר עם מעט השתקפות זהובה. הטעם עדין ומאוזן, סיומת ארוכה ומהנה ביותר בפה, עם מגוון ניואנסים של גרגרי יער, אגוזים, טבק ועץ. 
מחיר מומלץ לצרכן: 1200 ₪

את הגראפות של GIORI DISTILATI ניתן להשיג ברשתות חינאווי, Wine&More, בית המשקאות של נפתלי, שר המשקאות, "יינות וטעמים", ובחנויות יין ברחבי הארץ.

חברת צילינסקי מתמחה בייבוא ושיווק מותגי פרימיום מתחום האלכוהול מאזורי צפון איטליה והנציגה הרשמית והבלעדית של מזקקת ג'יורי דיסטילאטי בישראל. החברה, הוקמה בשנת 2007 על ידי צוות פורשי עולם ההיי-טק בראשותו של אורן צילינסקי, ששמו להם למטרה לקדם את תרבות אלכוהול הפרימיום בישראל. בין מותגי האלכוהול אותם מייבאת החברה: Cosa Nera וסדרת הליקרים המצליחה מרמאו.

צילינסקי
טל. 077-3233340
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר