גרינברג ביסטרו: יודעים להכין אוכל טעים

המנות שאכלנו בגרינברג מהוות לטעמנו מדגם מייצג את התפריט, הכולל גם כריכים, סלטים, המבורגרים ועוד. מנות קלאסיות המקבלות לפעמים טוויסט מתבקש ולפעמים שומרות על המסורת

אזורי חן היא אחת השכונות הצפוניות ביותר בתל אביב, כזו שעוד מוקפת בהרבה ירוק מצד אחד ואי אלו דיונות, רגע לפני שהבנייה משתלטת סופית על החולות שנותרו בצפון תל אביב. זו שכונה ששמה מוכר לי היטב כמי שמתגורר בתל אביב כבר 15 שנה, אך יש להודות כי מעולם לא מצאתי סיבה לבקר בה.

פתיחתו של ביסטרו חדש במרכז המסחרי של השכונה, היא סיבה טובה לצאת מלב העיר לטובת הצפון הלא מוכר. כשהתיישבנו על הכסאות בחלקה החיצוני של המסעדה, במקום פתוח שהיה נעים גם ביום קיץ חם, הבנתי פעם נוספת כמה כיף וכדאי לגור בצפון העיר. ירוק שם, מרווח, הרבה יותר מכפי שהצפיפות של לב העיר מאפשרת.

בתוך האווירה הרגועה והמזמינה הזו, כל שנותר לנו לעשות הוא לצלול אל תוך התפריט של הביסטרו החדש, שאמנם נקרא על שם הרחוב בו הוא שוכן – אורי צבי גרינברג, אך הבעלים צביקי עשת (לשעבר ארקפה וג'ויה), כבר חולם להפוך את המקום החדש לרשת.

גרינברג ביסטרו תופס שטח גדול של כ-400 מ"ר עם 200 מקומות ישיבה, ועל עיצוב המקום חתום האדריכל דן טרוים שעיצב מסעדות דוגמת חדר אוכל והשולחן, תוך שהוא משלב אלמנטים צרפתיים עם אמריקאים, ויוצר אוירה קלאסית, אך משוחררת מספיק בשביל ישראל.

אז מה אכלנו? בגט המגיע אפוי עם חמאת צ'דר מעל (18 ₪) הוא גרסה מוצלחת וטעימה במיוחד ללחם וחמאה הבנאליים. אספרגוס קלוי בציפוי ביצה עלומה מוגש על חלת בריוש (33 ש"ח) – מנה שלא קל להכין, אבל היא יצאה מושלמת. מוצרלה בורטה (46 ₪), אחד הטרנדים החדשים בעיר (גבינת מוצרלה איטלקית הנשפכת על הצלחת ברגע שבוצעים אותה), מגיעה עם עגבניות שונות ורוטב עגבניות מדורה – מנה חביבה, לא יותר.

בכל הקשור למנות עיקריות, גרינברג פיש אנד צ'יפס (72 ש"ח), המוגש עם רוטב טרטר, הייתה מנה מעולה וגדולה, שכללה שני פילה דג שלמים מצופים ומטוגנים היטב, עם כמות יפה של צ'יפס שנעשה במקום והיה רך במידה הנכונה.

אותו צ'יפס בדיוק ליווה לשמחתנו גם את מנת הסטייק אנד צ'יפס (118 ₪) – אנטריקוט עסיסי ועשוי כהלכה, ששודרג משמעותית הודות לרוטב הבארנייז הנלווה אליו.

הקינוחים כללו שתי הפתעות. האחת היא ברולה בננות של נורית (36 ₪) – גרסה שונה מקרם הברולה הקלאסי, כלומר: בצק חמאה פריך כבסיס, קרם ברולה עתיר וניל אמיתי וטעים מעל, בננות רכות וחמימות ומעט קרמל. אלה יצרו קינוח מצוין ומשביע למדי.
אל תוותרו על מוס השוקולד. יגיעו אליכם עם שני דליים גדולים, אחד מלא בקצפת טרייה, עם מתיקות מעודנת ומרקם יציב, והשני מלא במוס שוקולד עשיר. כף מזה וכף מזה ישירות לצלחת, וקיבלתם גימיק מדליק וקינוח אלוהי.

המנות שאכלנו בגרינברג מהוות לטעמנו מדגם מייצג את התפריט, הכולל גם כריכים, סלטים, המבורגרים ועוד. מנות קלאסיות המקבלות לפעמים טוויסט מתבקש ולפעמים שומרות על המסורת, שאם יודעים להכינן כהלכה, רבים יאהבו אותן. וזה מה שאפשר לומר לזכות גרינברג: כאן יודעים להכין אוכל טעים.

גרינברג ביסטרו
רח' אורי צבי גרינברג 25, אזורי חן, תל אביב
טל. 03-7414228
א'-שבת, מ-7:00 עד הלילה

צילום יונתן בלום ודף הפייסבוק של גרינברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר