דאבל סטנדרט: בר אוכל וקוקטיילים מרענן

היוזמה החדשנית והמרעננת של יותם ויובל, לשילוב של בר וחנות, ראויה להערכה ולפרגון, ויתכן שתעודד עוד בעלי יוזמה להקים ברים חוויתיים כאלה

נראה כי בשנים האחרונות הופכת גזרת הברים והמשקאות האלכוהוליים שאינם יין, להיות יותר מתוחכמת ורב גונית, בסגנון המשקאות ובקונספט הברים עצמם.
לצד המגמה להנגיש את מחירי הקוקטיילים לקהל רחב ולא רק למבוססי-כיס, החלו מספר בעלי ברים ומומחים בתחום המשקאות האלכהוליים, לקדם את תפריטי המשקאות והמקומות באופן חדשני ועדכני, בדומה למה שאפשר למצוא בערים הטרנדיות הגדולות בעולם.

"הדגש הוא לא להרתיע את הקהל, אלא להנגיש ולעורר חשק לנסות משקאות פחות מוכרים", כך מספר יותם שילה (בתמונה), מבעלי בר הקוקטליים התל-אביבי החדש דאבל סטנדרט.
"כאנשי אלכוהול וותיקים בארץ, ובהיכרות עם המתחולל בגזרה זו בעולם, החלטנו לפתוח את הבר. לצד האפשרות ליהנות ממגוון קוקטליים מיוחדים, נבנה תפריט מצמצם ומוקפד של מנות בר, בנגיעות המטבח האיטלקי והמולקולרי, שהרכיבה השפית סבינה וולדמן. והחידוש המשמעותי, מי שחפץ, יוכל לקנות במקום את כל ציוד הקוקטיילים הנדרש, כך שיוכל להכין ולשתות משקאות כאלה גם בבית".

"מזה זמן מה", מספרים יותם ואיתמר, הברמן, "אנו עדים לכך שגם בישראל מבקש קהל חובבי הקוקטיילים משקאות מורכבים ועשירים, ולא רק מתוקים, צבעוניים ומתחנפים. משקאות כאלה מזמינים הגדרת תפריט קוקטיילים לא שגרתי, ועיצוב מקום מתאים".

בתפיסה זו הקימו יותם ואיתו יובל סופר (בתמונה) את הדאבל סטנדרט במיקומו ברחוב בן יהודה פינת נורדאו. יותם הוא גם הבעלים של הבר ספייס האוס, ויובל הוא אחד מאנשי הקוקטיילים המוכרים בישראל, ובנה לא מעט תפריטי יין בברים בארץ ובחו"ל.

"צוותנו למקום ברמנים ישראלים ותיקים ומנוסים, חלקם זכו בתחרויות בינלאומיות או התנסו בעבודה בחו"ל, כדי שירקחו את המשקאות המתוחכמים האלה ברמה מקצוענית עילית", אומר יובל.
"עוד זיהינו את הצורך בהקמת חנות למכירת הציוד, כדי לאפשר לאנשים להכין קוקטיילים גם בבית. לא כל יום האנשים יוצאים לבר, ועדיין בסוף יום שתיית קוקטייל היא דבר מהנה וכיפי. זו גם משמעות שם המקום, דאבל סטנדרט, חנות ביום ובר בלילה", מוסיף יותם. 

על קירות הבר יש ויטרינות בהן מוצג מגוון ציוד יחודי להכנת קוקטיילים, שעד כה אפשר היה להשיג רק בחו"ל. בנוסף מוצעים למכירה הביתה קוקטיילים מבוקבקים מיוחדים המיוצרים במקום. 

בערב חמישי חם במיוחד התיישבתי על הבר, מול איתמר הברמן (בתמונה), שאיתו נבחרו מספר משקאות ומבחר קטן אך מוקפד של מנות משלימות מתפריט האוכל.
דבר אחד ברור, שלא כמו ביין, אין צורך בהתאמה בין האוכל לקוקטייל. הכל הולך עם הכל, וכל אחד בוחר מה שמתחשק לו.

תפריט הקוקטיילים מתמקד בזא'נר הלא מתחנף. סגנון האולד פאשן הקלאסי של הברים האמריקאיים, ולא הסגנון המתחנף חמוץ-מתוק האירופי.
כדאי לקחת בחשבון שכל משקה, על מגוון מרכיביו, דורש לעתים זמן הכנה מעט ארוך, בעיקר בערב עמוס. עוד ניכר פער בקצב הגשת מנות האוכל אל מול המשקאות. חלק מהמנות הגיעו עד 30 דקות מרגע הגעת הקוקטייל, וזה פגם בהנאה של העברת הערב. בעיקר למי שכן מבקש לטעום אוכל לצד שתיית משקה אלכהולי חזק. 

המחירים נעים בין 46 ל-54 שקלים, אך בשעת ה-happy hour במסגרת בילוי ערב עם חברים, אפשר ליהנות מיותר ממשקה אחד. 

מנות האוכל נעות בטווח מחירים של 36 שקלים לקינוח ליחיד, עד 68 שקלים לפלטת גבינות אשר מתאימה לסועד יחיד או לשניים כתוספת למנות נוספות.
שמות הקוקטילים חלקם מרמזים מה צפוי בכל אחד מהם, אך רוב המרכיבים, לפחות עבורי, היו מפתיעים ולא מוכרים.

לפתיחה הוזמן סלט, היחיד בתפריט: קפרזה עם גבינת המאירי ועגבניות שרי.38 שקלים עבור מנה קטנה יחסית, מעט יקר ולא בהכרח הסלט שהייתי מציעה במקום, אך מהנה ואסתטי בהגשה. אליו נלווה קוקטייל  ב- 48 שקלים, שכלל וודקה שום שמיר, גמבה אדומה וצהובה, ליים ופלפל 4 עונות. מלא עשבי תיבול כמו סלט. 

משקה כזה דורש תכחום בחך, והעדפה ספציפית לקוקטייל מתובל וחריף. לשם הטעימה זו חוויה נחמדה. מי שרוצה להזמין רק משקה אחד, כדאי שיידע שזה מה שהוא רוצה.

כמנת פתיחה נוספת נבחר סשימי סלמון על מצע יוגורט עיזים, בתוספת בצל ירוק ונגיעות גרנדין. 48 שקלים. מנה קטנה וחביבה, עשויה מוקפד אך לא מרגשת במיוחד.
למנה זו שידך איתמר קוקטייל Offshore Account ב- 48 שקלים. מכיל אל חימדו רפוסדו, לפסנג סוצ'ונג, אננס וטנדורי. סגנון תבשיל הודי ובכלל לא טריוויאלי במרכיביו למי שלא מבין יותר מדי בקוקטיילים, מעבר לקלאסיים המוכרים. משקה עוצמתי יחסית, ולמי שרוצה רק משקה אחד רציני, זה קוקטייל שיספק את הדרישה.

מנה נוספת, באופייה ידועה כמנה עיקרית: ריזוטו פירות ים, 58 שקלים. פירות הים, קלאמרי ושרימפס, טריים, והריזוטו עשוי מהמרכיבים הנכונים, אך היה יחסית דייסתי-גבינתי. קשה למצוא בארץ, אפילו במסעדות שף איטלקיות, ריזוטו לא צמיגי, כנהוג באיטליה.
במקום כזה, מוצע לשקול החלפת המנה באחת יותר "בטוחה", שגם תתאים יותר לבר קוקטיילים ולא למסעדה. גם בגודלה אכזבה המנה, ופחות מתאימה כמנת Sharing. 

למנה זו שידך איתמר טעימת שני קוקטיילים. הראשון יותר גברי ומוכר, בסגנון Spanish Daiquiri – ב- 48 שקלים. בלנד בקרדי, שרי יבש, היביסקוס וליים. 

הקוקטייל השני, La Punta ב-54 שקלים: מתקתק, עם סיומת וחך מעט מתחנפים, אך עדיין מורכב. מזקל דה מגיי, פסיפלורה, אורג'ט, קירסאו, טיקטורת הבנרו, כתר פייב ספייס. מרכיבים מוכרים לצד כאלה פחות, יתנו מענה לקהל מגוון שמחפש שדרוג בטעמי החך, מעבר לקלאסי המוכר.

ה-Cubed Old Fashioned מכיל קורווזייה, שיפון, רום ג'מייקני וסירופ אולדפאשנד. 52 שקלים מקנים משקה מהנה, לקהל רחב של שותים. לדעתי מהיותר נגישים לחך, גם למי שלא מבין בקוקטיילים ומזמין מנת בר לצידו. איתמר התאים משקה זה לפלטת הגבינות מחו"ל, רכות וקשות, המוגשת עם מיני באגט וענבים טריים.

למי שמבקש אחרי כל הטעמים המתובלים משהו מתוק לסיום, מוצע בתפריט קינוח יחיד. באותו ערב היה זה מוס שוקולד על מצע בננה פלאמבה וסירופ קוקוס, 36 שקלים. אליו שודך קוקטייל אשר יכול להוות קינוח בעצמו, מהז'אנר היותר מריר: Smoked Jacket ב- 54 שקלים. לפרויג, אגבה, פיישו, לימון ושוקולד ים.

לצד כ-14 קוקטילים שכאלה מוצעות מנות אוכל נוספות, כמו מיני בורגרס מפורק שורט ריב, קלמארי ממולא בייקון על ניוקי אה לה רומנה, עם זרעי עגבניות וחלמון וטרטר בקר עם צלפים, ברנז, חלמון ביצה וטוסטונים שבורים. 

התפריט, יחד עם המקום, נמצאים עדיין בשלב הרצה, ועשויים להשתנות בהמשך. 

שלוש שעות עברו בצורה מיוחדת וחוויתית, למרות הפגמים של מקום בהרצה, כמו חוסר הסכנרון בין המטבח לבר וקצבי הגשה איטיים.
כמי שמבקשת תחכום וטוויסט בקוקטיילים, נראה לי שבעלי הבר בנו תפריט לקהל שותים מתוחכם במיוחד. אשמח לראות בתפריט גם קוקטיליים מעט יותר מוכרים, עם טאץ' יחודי אך לא כזה ספציפי שמצריך באמת לאהוב את הסגנון כדי ליהנות מהשתייה, ובפרט עבור קהל שותים שמגיע רק ל-Happy Hour למשקה אחד ולא בהכרח עם מנת אוכל. גם המחירים מעט גבוהים לקהל בליינים צעיר ולא בעל אמצעים.
כפי שציינתי, תפריט האוכל, שעודו בהרצה, מבקש חשיבה חדשה, גם בתמחור וגם בתכולה.

בכל מקרה, היוזמה החדשנית והמרעננת של יותם ויובל, לשילוב של בר וחנות, ראויה להערכה ולפרגון, ויתכן שתעודד עוד בעלי יוזמה להקים ברים חוויתיים כאלה.
בינתיים טוב לדעת שיש מקום כמו הדאבל סטנדרט, להגיע אליו בסיום יום עבודה למשקה באוירה חו"לית קלאסית מרגיעה.

 

 

דאבל סטנדרט

רח' דיזינגוף 247 תל אביב (פינת נורדאו)

טל. 03-5550966
שעות פתיחה חנות 12:00-17:00 18:00-23:00
שעות פתיחה בר- 18:00-3:00

 

 

צילום הילה איל, אסף קליגר, איליה מלניקוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר