דברי הימים – פרק חדש בספר המסעדות התל-אביביות

לשם המקורי "דברי הימים" למסעדה אחראית טלי ענבל, מי שהייתה עד לא מכבר בעלת מסעדת השף "כסא החותנת" (עוד שם מקורי) במושב עין איילה במשך 11 שנה. טלי פתחה עתה דף תל-אביבי במתחם יד חרוצים, בצד של קופי בר, והיא מציעה תפריט גורמה, כשלצד מאכלי הים גם גבינות ישראליות איכותיות, דגנים וירקות משלנו

"כל הנחלים הולכים אל הים, והים אינו מלא". כך כתב החכם באדם, קהלת, הלא הוא שלמה המלך.
אמנם אנו בדברי הימים ולא בקהלת, אך יש לנו עניין עם ים: דגים ופירות ים (לא לשלמה המלך, כמובן).

לשם המקורי "דברי הימים" למסעדה אחראית טלי ענבל, מי שהייתה עד לא מכבר בעלת מסעדת השף "כסא החותנת" (עוד שם מקורי) במושב עין איילה במשך 11 שנה. טלי פתחה עתה דף תל-אביבי במתחם יד חרוצים, בצד של קופי בר, והיא מציעה תפריט גורמה, כשלצד מאכלי הים גם גבינות ישראליות איכותיות, דגנים וירקות משלנו.

במסעדה 100 מקומות ישיבה באולם הפנימי ובמרפסת הסגורה והמחוממת בתנור נפט ביתי, בר מרווח וגם נישה אינטימית בה ניתן לקיים ארוחות לקבוצות של עד 20 איש. הביתיות באה לביטוי בעיצוב נעים, צבעונית רגועה, ומוזיקת רקע מתאימה לשעת ערב.
המלצר עדי חביב ויעיל, ואנדי (א' בקמץ), מנהל המסעדה, מסביר לזוג מבוגר על ידנו שיש במנות גמישות ופתיחות, ואפשר להתאים אותן לפי מה שאוהבים. צל"ש.

עוד אנו מחכים למנה הראשונה, ולשולחן מגיעות לחמניות חמימות עם טפנד עגבניות מיובשות, וצלוחית עדשים ירוקים. אנו מנצלים את הזמן היטב, וקוראים כי את מטרתה הקולינרית מגדירה השפית טלי ענבל כ"רצון לקחת את האוכל לאן שהוא שייך, ללא פשרות וללא קיצורי דרך. סגנון הבישול שלה מאופיין בטיפול בחומרי הארץ בשילוב טכניקות שהיא אספה עם השנים בטיולים ברחבי העולם (מאיטליה ועד טייוואן) ובלימודים. מסעדת "כסא החותנת" שהייתה בבעלותה הציעה תפריטי טעימות בהזמנה מראש וזכתה לשבחים רבים. בין היתר הגישה פינה קבועה בתוכנית הבישול של רדיו חיפה, שימשה כשף הבית של בית ספר גורמה בחיפה, התארחה בפסטיבלים קולינאריים ברחבי העולם, ושימשה כחברה בהנהלת עמותת שפים לשלום שיוזמת מעת לעת מפגשים בין שפים פלשתינאיים ושפים ישראליים לקידום שלום אזורי". עד כאן הרקע, ומכאן האוכל.

למנות ראשונות מגיעים סלט ים ואדמה – מנה יפה בצורה ובטעם, המוגשת בצלחת מעניינת בצורת גשר.
רכיבי הסלט: חיטה תפוחה, אגוזים, ירק, וקוביות דג-ים נא בלימון, ולכך נוסף גם ג'ינג'ר (39 ₪).
מנת הפתיחה הנוספת: מרק הימים הראוי לשבחים: בסיס עגבניות ושאר ירקות, עשיר במולים, שרימפס, קלמרי, וחצי סרטן, ולצידו ברוסקטה עם רוי – ממרח החלודה המלווה כל בויאבס ראוי לשמו (42 ₪).

מנות ראשונות נוספות בתפריט: סלט מעושן של עלים ירוקים, צ'יפס ירקות שורש ונתחי פילה דגי ים בעישון ביתי – 39 ₪, זרועות תמנונים על ברוסקטה עם לימונים כבושים, גרגירי חומוס, ארוגולה ועגבנייה אפויה – 43 ₪,
ועוד.

היין בו בחרנו הוא ויתקין קלאסי 2004 ששינה תווית לאחרונה. אנדי מנהל המסעדה מתלונן על הצבעוניות העגומה הזוכה לביקורות שליליות. מזל שהיין הטוב, העשוי מענבי סירה, קריניאן וקברנה (112 ₪ לבקבוק, 28 ₪ לכוס), עולה על תוויתו.

מגיע תור המנות העיקריות: פילה דניס (88 ₪) עם קרם ארטישוק, וריזוטו אספרגוס. הדג טוב, הריזוטו זוכה לפחות אהדה (מעט דייסתי).
לשולחן עושה דרכו גם פילה מוסר (90 ₪) מצופה פירורי שקדים ברוטב חמאה לבנה, עם לטקס מכרישה ובטטה. הדג מעולה, עם טעם של ים, וציפוי פירורי השקדים משלים את המנה. הלטקס ביתיים, ודי מפתיעים כתוספת במסעדה בישראל.

עוד במנות העיקריות: פילה סלמון צלוי ברוטב תפוזים וג'ינג'ר, מוגש על גרטן תפו"א ושעועית ירוקה – 67 ₪, פאייה פירות ים, אורז עגול וזעפרן במחבת אישי – 65 ₪, קלמרי ממולא במוס חצילים וגבינת סנט מור, מבושל ברוטב עגבניות ויין בתוספת פולנטה צנובר – 58 ₪, ועוד. חובבי הבשר לא יגורשו צדברי הימים, ויוכלו ליהנות מפילה בקר מצופה עשבי תיבול ברוטב ברנדי, בתוספת פטריות שיטקי ופירה ארטישוק ירושלמי) – 95 ₪.

אנחנו לא חסידי קינוחים בדרך כלל, וגם הערב מעדיפים לסיים עם עוד לגימת ויתקין, אך התפריט מספר לנו על קינוח דברי הימים הכולל טעימות של טוויל פיסטוק ממולא בקרם נוגט, פבלובה ממולאת בתותים וקרם מסקרפונה ומבחר טראפלס ברוטב וניל – 37 ₪, בלה נגרה: קריספ שוקולד ממולא בקרם שוקולד בלגי עשיר – 31 ₪, טארט טאטן אגסים מבושלים ביין, ערמונים מסוכרים וכדור גלידת וניל צרפתי- 29 ₪, ויש עוד.

אם להיות נמלצים: דברי הימים פותחת דף חדש בספר המסעדות התל-אביביות, ואם להיות ממליצים: כדאי לאכול בדברי הימים.

דברי הימים
יד חרוצים 13 תל-אביב
03-6876133
פתוח: א'- שבת, 11:30 עד לקוח אחרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר