דוכן הראמן – דרמה על אוכל שתפתח לכם את התיאבון

דוכן הראמן הוא סרט מלא אווירה מלווה במתכוני אוכל מופלאים וצילומים יפהפיים של האוכל במהלך הכנתו, סידורו על השולחן והטקס המסורתי של אכילתו

סרט הקולנוע 'דוכן הראמן' (RAMEN SHOP), שהקרנותיו מתחילות ב- 11.4.19, הוא דרמה מרגשת על אוכל, שתפתח לכם את התיאבון. לא סתם אוכל –  סגידה לאוכל. האוכל, כפי שהוא מוצג בסרט הוא המרכז; הוא הסיבה לכל והוא המהות. לא אוכלים כדי לשבוע, אלא אוכלים כדי ליהנות.

 

מַסָאטוֹ הוא שף צעיר, שהתייתם מאימו ועובד בדוכן ראמן אופנתי בעיר טקאסקי ביפן. לאחר שהתייתם מאביו, הוא מקבל בירושה מזוודת מזכרות ומחברת אדומה מלאה בכתב ידה של אמו, שאותה הוא כמעט לא הכיר, בשפה שהוא לא מכיר. בעקבות כך הוא אוזר אומץ, מתפטר מעבודתו, עוזב את ביתו ביפן, ומחליט להתחקות אחר העבר של משפחתו. מאסטו יוצא למסע קולינרי בסינגפור, ארץ הולדתה של אמו, בניסיון להכיר את שורשיו. במהלך המסע הוא מגלה הרבה יותר מאשר סודות משפחה ומתכונים טעימים במיוחד. מפגש עם הסבתא, שהייתה מנותקת מאימו במשך שנים רבות, יציף מחדש דרמות וסיפורים שהזמן ניסה להשכיח, ואת ההיסטוריה הטעונה של הכיבוש היפני בסינגפור בזמן מלחמת העולם השנייה.

ראמן הוא מאכל לאומי של יפן  – סוג של מרק אטריות, המורכב מאטריות חיטה סיניות בציר מבוסס על בשר או עוף, ומעליו תוספות רבות ומגוונות: בשר חזיר פרוס, דף נורי, בצל ירוק, נבטי שעועית ונארוטומאקי (פרוסת דג מעובד). כמעט בכל אזור או מחוז ביפן, יש גרסה משלו לראמן. אם עד לא מזמן, סושי היה המאכל היפני המוכר והאהוב ביותר, הרי שבשנים האחרונות מתווסף אליו מרק הראמן, כשאפשר לאכול ממנו בדוכני האוכל ואפילו להזמין הביתה. המרק עשיר בטעמים, צבעים ומרקמים, ואומרים עליו כי הראמן מגלם בתוכו את המטבח היפני כולו.

נחזור לסרט הקולנוע: דוכן הראמן הוא סרט מלא אווירה, המלווה במתכוני אוכל מופלאים וצילומים יפהפיים של האוכל, רבים מהם בקלוז אפ אותנטי, במהלך הכנתו, סידורו על השולחן והטקס המסורתי של אכילתו. האוכל והמתכונים המסורתיים העוברים מדור לדור במשפחה מקבלים מקום מרכזי בזיכרונות של כל בני המשפחה, דרכו הם חוזרים לנקודות ציון משמעותיות בחייהם. האוכל הוא זה שהכיר בין הוריו של מסאטו, הוא זה שהביא אותו לסינגפור, שם פגש את אהובתו והוא זה שממיס את הקרח בינו לבין סבתו וגורם לאיחוד מרגש ביניהם. בסוף הסרט יש סגירת מעגל משפחתית, גם היא בסימן אוכל כמובן.

תחילת הקרנה בישראל: 11.4.19. צילומים ועריכה בסינגפור, יפן צרפת בשנת 2018. הסרט דובר יפנית, אנגלית, מנדרינית וקנטונזית. אורך: 90 דקות. בימוי: אריק קהו. שחקנים: טאקומי סאיטו, ג'נט או, מארק לי

איפה אוכלים ראמן בתל אביב?

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר