דיר עזים ממוחשב מתקדם נחנך בסוסיא בהשקעה של 3.5 מיליון שקל

בשנה האחרונה נרשם גידול של 12% בצריכת חלב העזים בישראל והוא הגיע לשיא של 7.8 מיליון ליטר

מהפיכת המחשוב אינה פוסחת על ענף הצאן. העיזים שהיו מורגלות בעבר להיות מונחות בעזרת חליל הרועה וכלבים מאיימים, צועדות למאה ה-21 עם מערכות מיחשוב חדישות המגדירות את המועד המתאים ביותר לארוחה, לחליבה, וגם לכניסה להריון, כדי לקבל את התפוקה הטובה ביותר ולהטיב את חייה של העז.

בישוב סוסיא שבהר חברון נחנך אחד דיר עזים מתקדם שהוקם על ידי צ.ח.מ אפיקים. בדיר "מחלבת סוסיא" שנבנה בהשקעה כוללת של 3.5 מיליון שקל, בדיר יש אפשרות לחליבה בו זמנית של 48 עזים, הוא מאכלס כיום 500 עזים, ובנוי לקליטה של 1,500 עזים.

הפרויקט הוקם על ידי קבוצת יזמים צעירים תושבי סוסיא, בשיתוף עם משקיע אסטרטגי מארצות הברית, בסיוע של משרד החקלאות והחטיבה להתיישבות.
הדיר נבנה כך שיתאים לכניסה מסודרת ויציאה מהירה של העזים. בעת כניסת העיזים קוראת מערכת המחשבים את התג של כל אחת מהן, ובעל הדיר מקבל נתונים מלאים על מצבה של העז ותנובת החלב שלה, כדי לזהות מבעוד מועד בעיות רפואיות או אחרות.

במכון החליבה המתקדם יש מדי חלב מסוג AfiFree המאושרים על ידי הארגון הבינלאומי ICAR לכבשים ועזים, זיהוי בכניסה לדבוקת החליבה, Afi2GO – קורא תגים חכם, שער מיון אוטומטי, ומערכת שליטה וניהול AfiGoat.

חלב העזים ישמש להכנת גבינות קשות מתוצרת סוסיא. בשנה האחרונה נרשם גידול של 12% בצריכת חלב העזים בישראל, שהגיעה לשיא של 7.8 מיליון ליטר. הביקוש למוצרי העזים הולך וגדל בשל ערכם הבריאותי והתזונתי הגבוה, כך שתנופת ההשקעות בדירי צאן בישראל צפויה להמשך ביתר שאת. חלב העזים קל לעיכול בהשוואה לחלב בקר, ולכן מתאים במיוחד לאנשים הרגישים לחלב בקר. הוא מתאים בהרכבו לחלב אם יותר מכל חלב אחר, וידוע כבעל תכונות ריפוי.

מידע על מוצרי צ.ח.מ אפיקים באתר: www.afimilk.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר