דמעות של יין טוב עם LACRIME 2004 של יקב לה טרה פרומסה

דני רובין היה בהשקת יין LACRIME 2004 (דמעות, באיטלקית) ביקב לה טרה פרומסה, לצד ארוחת ערב מהנה, וחזר עם עיניים נוצצות

יקב לה טרה פרומסה של אירית וסנדרו פלגריני הציג בארוחת ערב חגיגית את יין LACRIME (לקרימה = דמעות באיטלקית), כאשר שמו של היין מקפל בתוכו סיפור אישי פרטי ונוגע ללב של סנדרו ואירית.

קבוצת אורחים הוזמנה להשקת היין החדש של היקב משנת הבציר
2004. זהו יין אדום יבש ששהה 14 חודש בחביות אלון צרפתי, שסיפקו 600 בקבוקים שבוקבקו ללא סינון.

הענבים ליין נבצרו בבציר ידני מכרם אורגני (5 דונם) במושב שחר, בין קרית גת לאשקלון, מקום מגוריהם של אירית וסנדרו. היין משלב בתוכו בלנד ייחודי, ולדעתי אולי היחידי בארץ, של 45% ענבי סנג'ובזה, 45% ענבי שיראז, ו- 10% ענבי קברנה פרנק, הגדלים כולם בסמוך ליקב.

סנדרו היינן טוען כי סוג היין הזה אהוב ומקובל מאד באיטליה, מאחר והוא בלנד אותו ניתן לכנות "סופר טוסקני".הענבים נכנסים לבלנד ישר מההתחלה מהבציר לתסיסה שיטה שדומה לתהליכי ייצור היין באיטליה.

מושב שחר הממוקם בחבל לכיש, הוקם בשנת 1955 ע"י עולים מצפון אפריקה והודו. אירית, בת המושב היא בת להורים הודים מחבל קוצי'ן. ובאשר לסנדרו, מסתבר כי שורשיו נעוצים עמוק בשושלת האצולה של משפחת פלגריני באיטליה, שסמל בית האצולה מעטר את כל בקבוקי סדרות היקב. יש המספרים כי עוד בילדותו "התחבר סנדרו חזק ליין", עת כמעט טבע בחבית ענקית של יין.

ליין הלקרימה צבע נוטה לסגלגל, עם גוון ארגמני עמוק. ניתן לחוש בטעמי פלפל שחור ופירות יער בשילוב אוכמניות ודובדבן חמוץ. היין יתאים היטב לארוחת בשרים, אך גם לארוחת גבינות בשלות וריחניות. ביין 12.5% אלכוהול והוא ייטיב עם הזמן. לשתיה מהנה יש לאפשר ליין להתחדרר בכדי לאפשר לטעמיו ולניחוחותיו לפרוץ.

סנדרו, כיאות לשף איטלקי גאה, עסק כל הערב בהכנת סט מתאבנים וטעימות של ארוחה העשויה כולה טעמים וניחוחות בשילוב קולינרי אותנטי המחבר בפיוז'ן מטבח איטלקי עם מטעמי קוצ'ין-הודו.

התחלנו את ארוחת הערב באמרלד ריזלינג 2005 של היקב עם מגוון סלטים של פלפלים בשמן זית ושום, קארי עם תפוחי עץ, חצילים מטוגנים בחומץ בלסמי, כרוב עם גרגרי חרדל ועלי קארי, גזר בג'ינג'ר, חצילים של סבתא קלויים על אש בשילוב טחינה וסילאן, עגבניות שרי בפסטו, אך, אילו טעמים, אילו צבעים, אילו ניחוחות…

המשכנו בזינפנדל 2004 של לה טרה פרומסה עם לזנייה חצילים ועגבניות, ומכאן למנה העיקרית ולהשקת יין ה- LACRIME-"הדמעות", עם פרגיות בחלב קוקוס וכוסברה על מצע של פולנטה, עם קרפצ'ו של רוסט ביף ברוטב חרדל.

בני הזוג מסבירי הפנים הסתובבו כל הערב מחייכים, מסבירי פנים, חוגגים ושמחים, ומעניקים שירות והסברים אישיים לכל פונה ושואל.

יקב לה טרה פרומסה מחבר עמו גם מסעדה הנקראת "לה קוצינה דה פרמה", מושב שחר, טל. 050-684775,.
אני ממליץ להגיע בתיאום טלפוני מראש כל ימות השבוע, ובני הזוג החביב הזה ישמחו לארח אתכם.

את יינות לה טרה פרומסה, סה"כ 4,500 בקבוקים, תוכלו לרכוש בשלוש חנויות: חינאווי ביפו, אדום ולבן בבילו סנטר, וספיישל ריזרב בחיפה.

פרט לכך תוכלו לרכוש את הבקבוקים אגב ארוחה נהדרת ביקב, ולפגוש ולשוחח ולהכיר את אירית וסנדו. חלק מבקבוקי היקב מיוצאים לאיטליה, לפרמה, שם מתגוררת משפחתו של סנדרו – הן לשימוש פרטי, והן למכירה למסעדה מקומית.

הזוג אירית וסנדרו פלגריני מרגישים בשלים לפרוץ ולזכות להכרה בשוק היין הישראלי. הנדוניה שהם מביאים עמם כוללת יינות טובים המזכירים יינות איטלקיים, סנדרו מחפש לעשות יין טוב. עם כמה שפחות מרכיבים מלאכותיים. הוא מאמין כי היין מלכד אנשים וגורם להם לשמחה.

בני הזוג יקיימו סדרת אירועים לרגל השקת היין לקרימה 2004. האירועים יתקיימו בשני סופי שבוע בתאריכים 22-24.06.06 ו-13-15.07.06, בימי חמישי 19:00 –23:00, ושישי ושבת 11:00 -16:00.
בימים אלה יערכו ביקב טעימות מיינות היקב, ויוצע למכירה מארז ממיטב יינות היקב, עם שובר זכות לארוחת גורמה של סנדרו ואירית.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר