דן אנד ברדסטריט: שוק הגלידות נפגע מהמיתון

כלכלני חברת דן אנד ברדסטריט מעריכים, כי מכירות הגלידות בישראל ינועו השנה בין 950 מיליון שקל למיליארד שקל. מדובר בירידה קלה במכירות לעומת השנה שעברה. בחברה אומרים כי בשנים האחרונות שיעורי הצמיחה הממוצעים בענף עמדו על 6%-4%

כלכלני חברת דן אנד ברדסטריט מעריכים, כי מכירות הגלידות בישראל ינועו השנה בין 950 מיליון שקל למיליארד שקל. מדובר בירידה קלה במכירות לעומת השנה שעברה. בחברה אומרים כי בשנים האחרונות שיעורי הצמיחה הממוצעים בענף עמדו על 6%-4%.

לפי גורמים בענף הגלידות, למיתון במשק תהיה השפעה על שוק הגלידות, והצרכן הישראלי יצמצם את הביקושים למותגי גלידה יוקרתיים ויגדיל ביקוש למוצרים פשוטים יותר.

לדברי כלכלני דן אנד ברדסטריט, שטראוס היא היצרנית העיקרית בשוק הגלידות, והיא מייצרת כמחצית מכלל הגלידות הנמכרות בישראל. השחקנית השנייה בגודלה היא נסטלה, המייצרת כשליש מכלל הגלידות. השלישית בגודלה היא חברת פלדמן, ואחריה יצרנים אחרים קטנים יחסית.

עוד עולה מהנתונים כי שליש ממכירות הגלידה בישראל מתבצעות ב"שוק המבורקד", דהיינו ברשתות השיווק השונות. מחצית נוספת מסך המכירות מתבצעות ב"שוק האימפולס", כלומר גלידריות, פיצוציות וקיוסקים, ושאר המכירות מתבצעות במקומות כמו בתי קפה, מסעדות וכו'.
לפי ההערכות, שוק הגלידות בישראל מעסיק ישירות כ-8,000 עובדים בתחום הייצור ועוד 4,000 בגלידריות שונות.

"בעשור האחרון גדלו מכירות הגלידה בישראל בכ-420%", אומרים בדן אנד ברדסטריט, "רק בקיץ אוכלים בישראל בממוצע כ-20 מיליון ליטרים גלידה. מהשוואה בינלאומית עולה, כי הישראלי צורך בממוצע כ-8 ליטרים גלידה בשנה, בעוד שעמיתו האירופאי צורך יותר, כ-15 ליטר בשנה, חרף הבדלי מזג האוויר. האמריקאים נחשבים לצרכני הגלידה הגדולים ביותר – עם צריכה שנתית ממוצעת של 20 ליטר גלידה לנפש".

עוד אומרים בדן אנד ברדסטריט, כי הסיכון העסקי (מדד הסיכון של דן אנד ברדסטריט מודד את יכולת השרידות העסקית של חברה/עסק – עמידה בהתחייבויות) בשוק הגלידות נחלק לשניים. בתחום הייצור, הסיכון הוא נמוך יחסית ועומד על פחות מהממוצע הכללי במשק (העומד על 15.2%). לעומת זאת, בתחום השיווק הקמעונאי התמונה שונה והסיכון העסקי גבוה יחסית, וכל גלידריה רביעית נמצאת בסיכון גבוה (25% מהגלידריות).

"המיתון הכלכלי פגע בענפים הפועלים בתחום המזון והוביל לסגירתם של בתי קפה ומסעדות. עובדה זו פגעה גם בצריכת הגלידות ותוצרי הנלווה והשפיעה לרעה על רמת הסיכון בענף", אומרים בדן אנד ברדסטריט.

עם זאת מסתבר כי מוסר התשלומים בענף הגלידות הנו ברמה גבוהה יחסית לכלל המשק, הן בתחום הייצור והן בקרב הגלידריות. כ-10% מכלל העסקאות הקשורות לייצור גלידות משולמות בפיגור, וכ-13% מהעסקאות בתחום המכירות הקמעונאיות משולמות בפיגור. מספרים אלה נמוכים בהרבה מהממוצע הכללי במשק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר