דני אוהב רקנאטי ספיישל רזרב

בערב חגיגי, מוקפד ומושקע לצד ארוחת ערב טעימה להפליא ממטבח "פוד ארט", שהתקיים בחצר החווילה של לני רקנאטי – בעלים ושותף ביקבי רקנאטי, נחנך יין הדגל של היקב: רקנאטי ספיישל רזרב 2005

בערב חגיגי, מוקפד ומושקע לצד ארוחת ערב טעימה להפליא ממטבח "פוד ארט", שהתקיים בחצר החווילה של לני רקנאטי – בעלים ושותף ביקבי רקנאטי, נחנך יין הדגל של היקב: רקנאטי ספיישל רזרב 2005.

פתח ואמר נועם יעקובי, מנכ"ל היקב: "זאת הפעם הראשונה שאנו משיקים יין שכבר זכה במדליית זהב בתחרות "אשכול הזהב" כבלנד הבורדולזי הכי טוב לשנת 2008. בימים אלו אנו נמצאים בעיצומו של הבציר הגדול ביותר מאז הקמת היקב, ואנו מקווים שבזכות שחקני החיזוק שהבאנו השנה הוא גם יהיה האיכותי ביותר (הכוונה לייננים גיל שצברג ועידו לווינסון, מחליפיו של לואיס פסקו, אך גם לענבים). אנו צפויים לקלוט השנה מעל ל- 800 טון ענבים, ביניהם ענבים שיגיעו מכרם חדש ישן של כ- 100 דונם מקיבוץ מנרה".

לני רקנאטי ציין כי חלפו רק כ- 8 שנים מהקמת היקב. "אנו כל הזמן מתייעלים, מחפשים את הכרמים הכי טובים, משקיעים בציוד הכי מודרני שיש, וגם מאמינים באנשים שלנו שהם הכי טובים בענף הזה".

לדברי גיל שצברג, היינן הראשי של יקב רקנאטי: "יין זה לא רק כרם ויינן. זו עבודת צוות מאחרון עכברי המרתף ועד המנכ"ל והבעלים. יינן הוא חלק מתזמורת שעובדת ביחד בעבודת צוות קשה".

רקנאטי ספיישל רזרב 2005 – חתן האירוע
זהו יין הדגל של היקב, ולמעשה היין האחרון שיצא מתחת ידו ואומנותו של לואיס פסקו.
אני מאמין כי ספיישל רזרב הבא כך יבוא מאסכולה אחרת של ייננות, ממדרשם של הייננים החדשים של היקב גיל שצברג ועידו לוינסון. והשניים הללו, האמינו לי, יודעים לעשות יופי של יינות.
לעשייתו של יין הספיישל רזרב חוברים הענבים הטובים ביותר העומדים לרשות היקב, חביות עץ האלון הטובות ביותר, והמון אהבה וסבלנות. התוצאה הינה יין הרמוני, בעל גוף מלא ועשיר, עם טאנינים עזים וחומציות מאוזנת, המעניקים יכולת התיישנות רבת שנים בבקבוק.

רשמי טעימה:
צבעו של היין ארגמני עמוק וצלול. האף סגור ומאופק, מבקש זמן של שהות בכוס להיפתח ולשחרר את צפונותיו. אחר כך עולות באף ארומות קסיס ואניס, רמז קל למנטה ונגיעות ציפורן. דובדבנים אדומים, פלפל שחור ופירות יער שחורים, שזיף שחור בשל והרבה קקאו ושוקולד, עם נימת אקליפטוס.
מבנה מוצק, אך לי אישית חסרה מעט הכבדות והסמיכות לה ציפיתי.
בפה היין מלא גוף, עשיר, רך, עגול ומלא. הטאנינים נדיבים וקטיפתיים, ממלאים את החך ממש, והסיומת מתמשכת, ארוכה, מפתה וקטיפתית – יופי של יין, שבעוד כמה שנים יתעורר מתנומתו, ואז יהיה מורכב ואלגנטי.

היין נעשה משילוב של ענבי קברנה סוביניון מכרם היקב שבקדיתא, למרגלות הר מירון, עם ענבי מרלו שנבצרו בכרמי היקב בקיבוץ מנרה. שני הכרמים שוכנים בגובה ממוצע של 800 מטר מעל פני הים. האקלים הקריר השורר שם והאדמה הסלעית והמנוקזת היטב יוצרים תנאים אידיאליים לגידול זנים אלה.

עם הגעת הענבים ליקב הם מופרדים מהשדרות ונמעכים בעדינות. משם הם מועברים למיכלים לשלושה ימים של השרייה קרה טרם התסיסה. הליך זה מסייע רבות בשימור טעמי הפרי הייחודיים של הענב ומיצוי הצבע. לאחר תסיסה במיכלים וסחיטה, מעבירים את היין לחביות חדשות מעץ אלון צרפתי.

במהלך ארבעת חודשי ההתיישנות הראשונים בחביות נשמרת תוצרת כל כרם בנפרד. לאחר מכן נערכת סדרת טעימות כדי להחליט על הרכב הבלנד, אשר בבציר 2005 הורכב מ- 84% ענבי קברנה סוביניון ו- 16% ענבי מרלו.

רוב הענבים הגיעו מכרם מאוד מיוחד שנמצא בקדיתא. פרישת הכרמים באזור זה, מעידה כי יותר מאשר יקב איכותי אחד לוקח מכאן את הענבים הכי איכותיים; וכך תוכלו למצוא כאן במיקום התחתון ביותר את כרם קאיומי של יקבי כרמל, מעליו הכרם של יקב מרגלית, מעליו הכרם של יקב ססלוב, ומעליו – למעלה והכי גבוה – הכרם המדובר של יקבי רקנאטי.
זהו כרם מוקפד מטופח וומושקע של ענבי קברנה סוביניון. ייחודיותו בכך שהוא נטוע על אדמה בזלתית. התוצאה באה לידי ביטוי ביין עם המון עושר והרבה טעמים. זה אחד היינות הבודדים שיכול להתמודד עם 80% חביות חדשות לנוכח עוצמות הפרי. לאחר מכן מוחזר היין לחביות להשלמת תקופת התיישנות של 19 חודשים, בהם הוא משתבח ומתעדן.
מחיר מומלץ – 179 ₪

קודם להשקת חתן השמחה, הנעימו את הערב יינות היקב הלבנים החדשים:
רקנאטי סוביניון בלאן רזרב 2007, כרם בן זמרה – סוביניון בלאן קלאסי, בעל ארומות טרופיות טיפוסיות של ליצ'י ופסיפלורה, לימון ואשכולית אדומה. ענבי הסוביניון בלאן של יין זה נבצרו בחלקת כרם בוגר קטנה ומובחרת, בכרם בן זמרה שבגליל העליון.
יש לשתות מקורר היטב, לפני השתייה ולשלב עם מאכלים מהמטבח האיטלקי, מנות דגים עשירות, מאכלים אסייתים וגבינות חריפות, מתאים גם בתור יין אפריטיף.
מחיר מומלץ – 69 ₪

רקנאטי שרדונה 2007 – יין לבן אלגנטי, בעל גוף מלא, ניחוח תפוחים ופירות טרופיים, קוקוס וקינמון, המלווים בארומות וניל ועץ אלון. שני כרמים גליליים מספקים את הענבים ליין רקנאטי שרדונה – כרם בן זימרה ומנרה הממוקמים בגובה אופטימלי של 800 מטר מעל פני הים.
הגישו צונן (14-12 מעלות) כאפריטיף לפני ארוחה, או כבן לוויה לכל סוגי הדגים. אפשר להגיש צונן קלות (15-14 מעלות) כליווי לעוף, סלטים עשירים, פסטות על בסיס שמנת, או גבינות קרמיות כמו "ברי", "קממבר" ודומות להן.
מחיר מומלץ – 59 ₪


צילום: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר