דרך היין מטעימה יינות 90+ וזוכי מדליות

רבים גדשו את סניף דרך היין בצומת סביון, לערב מיוחד של טעימת יינות רבים, מישראל ומהעולם, אשר זוכים במדליות בתחרויות יין גדולות ובציונים גבוהים. היה שווה

בחמישי בערב, בלי הרבה רחשי רקע, הרימה רשת דרך היין, מגה-אירוע רב משתתפים במתחם החנות שלהם שבצומת סביון.
איני יודע האם ברשת תכננו זאת מראש, גם לא אדע לספר האם צפו זאת קודם לכן, אבל אירוע שתחילתו נקבעה לשעה 8 בערב החל כרבע שעה לפני והמועד, וכעשר דקות אחרי השעה 8 כבר קשה היה לראות את שכנך מעבר לכתפו של זה שמסתיר לך. כמות הקהל האיכותי – גברים ונשים, זוגות ובודדים, שהתקבצו כהרף עין והחלו לפקוד את עמדות הטעימה באירוע, הייתה לרגעים ממש בלתי נתפסת.

כל העת אנו שומעים על יינות רבים, מישראל ומהעולם, אשר זוכים במדליות בתחרויות יין גדולות בארץ ובעולם, ועל ציונים גבוהים שמקבלים היינות ממבקרי היין.
דרך היין אפשרה בערב האירוע לקהל לקוחותיה ליהנות מטעימה המציגה מבחר נהדר של יינות איכותיים, יינות זוכי מדליות ויינות אשר זכו לציונים מעולים ממבקרי היינות בישראל וברחבי העולם.

אז נכון יהיה לומר שאפילו שרשימת היינות הישראליים בטעימה הייתה מכובדת וראויה לכשעצמה, עדיין הרשימה והמבחר של היינות מתוצרת חוץ היו אבן המשיכה העיקרית.

אולי זה יפתיע אחדים מכם, אבל עמדת יינות הטעימה של איטליה הייתה עמוסה לעייפה לכל אורכו של ערב הטעימה; לאו דווקא מכך שעלם החמודות הצעיר שהופקד על ההטעמה המדודה היה עסוק כל כך, ולא אחת תחת עומס הפונים שכח לסמן לך את הטעימה, אלא דווקא בשל היינות.
ה- Gaja, Pieve Santa Restituta Estate, Brunello di Montalcino DOCG 2005 מטוסקנה, היה לא פחות מנפלא, ואילו את ה- Tommasi Amarone della Valpolicella Classico DOCG 2006 השארתי לי לטעם הארוך של הסוף.

בעמדה של יינות צרפת היו אלו שניים: מעמק הלואר ה- Domaine Henri Bourgeois Sancerre le Bourgeois 2007, וה- Domaine William Fevre Vaillon Premier Cru Chablis 2007,

בעמדה של יינות ספרד טעמנו את ה- Mas Martinet, Martinet Bru 2006 מפריוראט, ואת ה- Pesquera Tinto 2006, Ribera del Duero

בעמדה של יינות אוסטרליה היה זה ה- d'Arenberg the Dead Arm SHIRAZ 2006 מעמק מקלארן.

ביינות הישראלים בלטו פריו 2007 של יקב אבידן, ואלטיטיוד 624 מבציר 2007 של יקבי ברקן. אצל יקבי כרמל, כרם קאיומי קברנה סוביניון 2007 היה מצוין, ועל המדיטרניאן 2007 היו ונשארו הדעות אצל רבים חלוקות. כולם סבורים שמדובר בהחלט ביין טוב ומעניין ,אבל שתייתו עתה מוקדמת מדי.

אצל יתיר בלט לחיוב הויונייה 2008 שהיה מרענן וקייצי. אצל יקב טוליפ אהבתי כבעבר את הסירה רזרב 2007. אצל פלטר רשמתי לעצמי אכזבה מסוימת מהסוביניון בלאן 2009 שהיה שטוח במעט לטעמי.
אצל יקב פסגות אהבתי את הבלנד הנקרא פסגות אדום 2007 ואת המצודה 2006 – יין הדגל.

בדומיין דו קסטל היה הפטיט קסטל במיטבו. שתי ועכשווי וחווייתי לשתייה, לעומת אחיו הבוגר והיקר הגרנד וין, שנאלץ להתמודד בהשוואת מחירים מול היינות מחו"ל, וכאן מלחמתו הייתה בפירוש לא קלה.
אצל רקנאטי הייתה הפתעה לטובה בפטיט סירה זינפנדל רזרב 2008, עם פירותיות בולטת, עומק, מורכבות ועניין .
יקב צרעה היה חזק עם שני היינות שהטעים כאן. נווה אילן 2009 היה פשוט במיטבו, ואילו השורש 2007 לא פחות ממנצח.

את האירוע ליוותה שלישיית נגני מוסיקה קלה הנקראים DOUBLEBASS של יניב כהן.
מחיר הטעימה היה 45 ₪ בהחלט ראויים ושווים, שמתוכם 15 ₪ זיכוי לרכישת יינות מהטעימה, 10% הנחה ניתנו על מגוון היינות מהטעימה, וכן שובר על סך 15 ₪ למנת כיבוד מהמעדנייה הצמודה – מעדניית גולדשטיין, שבחוכמה רבה הוציאה למכירה אל הרחבה שולחן עשיר ורחב ומגוון של גבינות תוצרת חוץ ומקומיות של מחלבת הנוקד, וכן מנות טעימה נוספות.
כשפניתי לגבן איש מחלבת הנוקד כטוב ליבי ביין, ושאלתי אותו מתי הוא מתכוון להוריד את המחירל- 100 גרם מ- 14 ₪, הביט עליי הגבן בחיוך והשיב: "כשהעז שלי תפסיק לאכול.."

להלן יינות נוספים מרחבי העולם שהיו בטעימה:
Artadi, Vinas de Gain 2006, Rioja, Spain
Bodegas Marques de Vitoria Gran Reserva 1996, Rioja Spain
Teduta dell Ornellaia, Le Volte IGT 2007, Bolgheri Tuscany, Italy
Luciano Sandrone Barbera d'Alba DOC 2006
Domaine La Roquette Chateauneuf du Pape 2005, Rhone Valley, France
d'Arenberg the Footbolt Shiraz 2006, Mclaren Vale, Australia
d'Arenberg the Dead Arm SHIRAZ 2006, Mclaren Vale, Australia
d'Arenberg the Galvo Garage 2006, Mclaren Vale, Australia
Montes Alpha Syrah 2007, Chile
Montes Alpha Cabernet Sauvignon, 2007, Chile
Montes Purple Angel 2007, Chile
Dr Looen, Riesling Dr L 2008, Mosel Germany
Dr Loosen, Riesling Wehlener Sonnenuhr Auslese 2006, Mosel Germany

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר