האגודה למלחמה בסרטן, וואלה ו– rest יקימו לראשונה בעולם מאגר מידע על בתי קפה נקיים מעישון

בעלי עסקים נקיים מעישון, בהם לא ניתן לעשן כלל וכן אזרחים אשר ביקרו במקום כזה, מוזמנים להעביר מידע לכתובת [email protected] או באמצעות פקס לאגודה למלחמה בסרטן, 03-7322780

האגודה למלחמה בסרטן, פורטל וואלה ואתר המסעדות rest, סיכמו בימים אלו על הקמת מאגר מידע אודות בתי קפה, מסעדות ופאבים, נקיים מעישון. המאגר אשר יהיה ראשון מסוגו בעולם, יעלה לאוויר במהלך החודשים הקרובים, ובהדרגה יוכנסו אליו פרטים מלאים אודות המקומות אשר אסור לעשן בשטחם.

המאגר הוא פרי יוזמה של האגודה למלחמה בסרטן, אשר קיבלה פניות רבות מאזרחים, ופנתה בעקבות כך לפורטל וואלה המקיים שיתוף פעולה קבוע עם אתר המסעדות rest. השלושה יפעלו יחדיו להקמת המאגר, במטרה לאפשר לציבור שאינו מעשן לבלות ללא חשש מנזק בריאותי כתוצאה מעישון פסיבי.

בעלי עסקים נקיים מעישון, בהם לא ניתן לעשן כלל וכן אזרחים אשר ביקרו במקום כזה, מוזמנים להעביר מידע לכתובת: [email protected] או באמצעות פקס לאגודה למלחמה בסרטן: 03-7322780

נאוה עינבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן, אמרה: "החוק להגבלת העישון במקומות ציבוריים, קובע כי אסור לעשן בכל מקום המוגדר כמסעדה, מזנון, בית קפה, פאב וכל מקום שבו נמכר מזון או משקה תוך כדי שהייה במקום. מאז שהתקבל החוק בישראל קיים שיפור במצב העישון במקומות ציבוריים אולם בעקבות פניות רבות של אזרחים, השכלנו להבין כי אין די בחקיקה של איסור עישון, יש גם צורך במתן תמריץ לבעלי העסקים אשר דואגים לקיים את החוק ולא מאפשרים לעשן בשטחם".

משה שקד, תושב העיר יבנה וטייס במילואים, אשר פנה לאחרונה לאגודה למלחמה בסרטן בנושא זה, הוסיף: "אני שמח מאוד על ההחלטה, סוף סוף נוכל אנחנו, הרוב השפוי, לדעת היכן נוכל לנשום אויר נקי כשנצא לבלות"

עינבר הוסיפה גם כי "הגיע הזמן שבעלי בתי קפה ומסעדות ידעו, כי הגדרת "אזור עישון" או "פינת עישון" אינם חוקיים במדינת ישראל ומבחינה בריאותית זה כמו להגדיר "אזור השתנה" בבריכת שחייה. איך שלא מסתכלים על המצב, הנזק תמיד יגיע גם לצד השני. בבתי קפה ומסעדות כמו בכל מקום ציבורי, מתיר החוק לעשן, רק אם קיים חדר נפרד לחלוטין אשר הוקצה לצרכי עישון על ידי הנהלת המקום ובאופן מפורש הוגדר למטרה זו, עם סידורי אוורור תקינים והעישון בו אינו גורם למטרד בחלקים אחרים של המקום ושטחו אינו עולה על רבע של השטח הפתוח לציבור".

בישראל, כ– 24% מקרב הציבור מעל גיל 18 מעשנים, ואילו 76% אינם מעשנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר