האיש שאכל בכל 68 מסעדות 3 כוכבי מישלן בעולם

איש עסקים בריטי, אנדי היילר בן 46, הוכתר כ"האיש של מישלן" אחרי שהשלים את מסעו המיוחד לאכילת הארוחה המושלמת בכל 68 המסעדות בעלות 3 כוכבים ברחבי העולם

איש עסקים בריטי, אנדי היילר בן 46, הוכתר כ"האיש של מישלן" אחרי שהשלים את מסעו המיוחד לאכילת הארוחה המושלמת בכל 68 המסעדות בעלות 3 כוכבים ברחבי העולם.

ה"טלגרף" הבריטי מספר כי חשבון המסעדות הכולל שלו הסתכם ב- 15,000 ליש"ט, וסכום דומה הוציא על נסיעות ולינה בעשר מדינות ברחבי אירופה, אסיה ואמריקה.

היילר הצליח לממש את הישגו לאחר שמכר את חלקו בחברת מערכות מידע, והיום הוא כותב על אוכל באופן מקצועי.
בחודש נובמבר הוא אכל במסעדת 3 הכוכבים האחרונה ברשימה – PerSe בניו יורק, בה שילם 500 ליש"ט עבור ארוחת טעימת של 20 מנות.

מבין שלוש מסעדות בעלות  3 כוכבימישלן בבריטניה, מוצא היילר רק את
ה- Fat Duck בבריי, ברקשייר, כטובה ביותר. ואילו Waterside Inn ומסעדת גורדון ראמזי אינן ראויות בעיניו לתואר.
כך דעתו גם על מסעדת אל בולי בספרד, הנחשבת בעיני רבים כטובה ביותר בעולם, עליה הוא אומר כי היא חדשנית מאוד ומשווקת באופן מבריק, אך טוען כי היא מגישה "אוכל של הארי פוטר – הרבה ממנו הוא הצגת טכניקות לשפים אחרים", כשהוא מתכוון להתמחותו של אדריאן פרה, המסעדן של אל בולי, במזון מולקולרי.

על פי היילר, המסעדות הטובות ביותר בעולם הן לואי ה- 15 במונקו, PIC בוולנס שבדרום צרפת, ו- Schloss Berg בחבל הסאאר בגרמניה.
הוא מאמין כי צרפת היא החברה הטובה ביותר לאוכל, ואומר: "פשוט אין לנו (הבריטים) את העומק של תרבות המסעדות שיש להם. בצרפת, אפילו להיות מלצר במסעדת 3 כוכבים נחשב לקריירה שאנשים רוצים אותה. הדבר נכון גם לגבי החומרים. בשווקים בצרפת ואיטליה איכות חומרי הגלם מדהימה, וטובה הרבה יותר מאשר בשוק בלונדון".

היילר, שאכל במסעדות שש פעמים בשבוע במהלך 20 השנים האחרונות, מפרסם ביקורות עליהן באינטרנט כדי להציג דעה עצמאית והוגנת, לדבריו, והוא ממשיך במפעלו מאחר שמספר מסעדות זוכות מדי שנה בשלושה כוכבי מישלן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר