האם דרך היין הישראלית בדרך?

בעקבות ביקור שר התיירות ח"כ סטס מיסז'ניקוב במרכז תרבות היין של יקבי כרמל בזיכרון יעקב, יקודם רעיון הקמת שביל היין בישראל לתיירי חוץ ופנים

שר התיירות ח"כ סטס מיסז'ניקוב ביקר בסוף השבוע שעבר באזור זיכרון יעקב, זאת על מנת לבחון את האפשרויות לקידום מסלול יין אשר יעבור בין יקבים מרכזיים בישראל לצורך עידוד תיירות יין בישראל.

מטרתו של מסלול זה היא להעלות את המודעות לעשיית היין האיכותית בישראל לתיירים המגיעים ממדינות אירופה וארה"ב, לעודד את צריכת היין הישראלי בעולם, וגם את השוק בישראל.

מסלולי ושבילי יין קיימים במקומות רבים בעולם, כמו דרך הקיאנטי בטוסקנה, דרכי היין של חבל הרון, אלזס, האזור הדרומי של בורגונדי העשיר בכרמים של היינות המשובחים ביותר בצרפת, ואזור שמפיין העשיר בתיירים.

היוזמה למסלול היין הישראלי תתרכז באזור צפון הארץ העשיר ביקבים, אך עם זאת יתכן שמסלול זה יתארך גם עד היקבים הדרומיים  יותר – באזור השרון ובאזור מצפה רמון וערד.

יקבי כרמל אומרים כי הם החלוצים של רעיון זה – אמנם לא עם דרך או שביל, אך עם מרכז תרבות היין החדש שלהם בזיכרון יעקב, אשר עושה שימוש בחלל היקב ההיסטורי ומחוצה לו, תוך הצגת התרבות וההיסטוריה של עולם היין הישראלי במהלך 120שנה: ישן אל מול חדש; היסטוריה אל מול טכנולוגיה.

במסגרת סיורו ביקר השר במרכז תרבות היין של יקבי כרמל, שמע מישראל איבצן, מנכ"ל יקבי כרמל, על עוצמת תעשיית היין הישראלית בארץ ובעולם והפוטנציאל התיירותי הגלום בה, ואף טעם מיינות היקב.

צילום: אלירן אביטל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר