האם יש קשר בין שתיית יין לחשיבה? מחקר אומר שכן, כאשר מדובר בנשים מבוגרות

צרכנים קלים ומתונים של יין עשויים להיות בעלי מחשבה בהירה יותר לעומת מי שאינם שותים. כך עולה ממחקר חדש התומך במגמה המחקרית הטוענת כי אלכוהול יכול להאיט את רמת הירידה הקוגניטיבית ככל שאנשים מזדקנים

צרכנים קלים ומתונים של יין עשויים להיות בעלי מחשבה בהירה יותר לעומת מי שאינם שותים. כך עולה ממחקר חדש התומך במגמה המחקרית הטוענת כי אלכוהול יכול להאיט את רמת הירידה הקוגניטיבית ככל שאנשים מזדקנים.

המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי Neuroepidemology, השווה את הביצועים הקוגניטיביים של לא-שותים, שותים קלים, שותים מתונים ושותים כבדים, כדי לראות אם ניתן לקשר בין צריכת אלכוהול להידרדרות המוח.
המחקר בחן יותר מ- 7,000 נשים גילאי 65 עד 80, לבדיקת תפקוד המוח שלהן, כולל שטף דיבור, פיזור נפש, זיכרון ומהירות מוטורית.

"המחקר שלנו מאשר מה שמחקרים אחרים העלו, כי עבור נשים מבוגרות הבוחרות לשתות, ואינן מנועות מכך מסיבות רפואיות, צריכת אלכוהול מתונה אינה מזיקה לקוגניטיביות ויכולה לספק מספר יתרונות מנטליים", אמר המחבר המוביל של הדוח, מייק אספלנד מאוניברסיטת ווייקפורסט בצפון קרולינה. המחקר הנוכחי בא בעקבות מחקר קודם שלו, שהניב אותן תוצאות.

התוצאות של כל אישה שהשתתפה במחקר שוקללו ליצירת ציון 3MS – מדד רפואי מוכר להערכת יכולות קוגנטיביות כלליות. כל שהציון גבוה יותר, כך המוח עובד טוב יותר.
לשותות מתונות, הצורכות 3-2 משקאות ביום, היה ציון 3MS הגבוה ביותר (בממוצע 96.99). הציון הממוצע למי שאינן שותות היה 96.47. הבדל זה נחשב משמעותי במחקר.

לשותות קלות היו ביצועים טובים יותר במבחנים בהשוואה למי שאינן שותות, עם ממוצע של 96.70. אפילו נשים שדיווחו על צריכת 5-4 משקאות ליום הגיעו לציון של 96.59. השותות הכבדות ביותר – 6 משקאות ביום ומעלה, השיגו ציון של 95.94 – נמוך משמעותית מהלא-שותות.

עם זאת, אספלנד אמר כי עדיין מוקדם לחשוב על שתיית אלכוהול כצעד מונע, מאחר שיידרש ניסוי קליני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר