האם משווקת היינץ בישראל מפרה תקנות פייסבוק ופוגעת בפרטיות משתמשים?

במסגרת הפעילות בפייסבוק, היינץ רוצה לקנות פרופילים של משתמשים. עו"ד יהונתן קלינגר: "על פניו, מדובר בהפרה של תקנון פייסבוק"

חברת דיפלומט, המשווקת את מוצרי היינץ בישראל, הודיעה כי היא תעלה קמפיין מדיה חברתית ראשון מסוגו בפייסבוק לקטשופ היינץ חריף, שמטרתו להגיע לקהל הצרכנים הצעיר אשר מבלה חלק נכבד מזמנו בפייסבוק.

בפעילות המוגדרת כחדשנית וראשונה מסוגה בארץ, המותחת את הגבולות של הפייסבוק – ובהמשך תוכלו לקרוא עד כמה נמתחים הגבולות, יציע שדון "חריף" ושובב  לגולשי הפייסבוק למכור את נשמת פרופיל הפייסבוק שלהם לרשותו למשך שעה, ובתמורה הם יזכו בארוחה זוגית ברשת אגאדיר.

במשך שעת ההשתלטות, השדון יעשה "סדר" חדש בפרופיל של הגולש, יעלה תכנים,  תמונות וסרטונים. בתום השעה הגולש יקבל חזרה את השליטה בפרופיל שלו, וכאמור  יקבל שובר לארוחה זוגית.

הפעילות, בניהול חברת וובסנס גרופ, תימשך עד סוף נובמבר. בהמשך מתוכננות בעמוד פעילויות נוספות ברוח מה שמוגדרים כערכי המותג.

לדברי קארין נועה כהן, מנהלת מותג היינץ בישראל: "מטרת המהלך היא לתקשר עם קהל הצרכנים הצעיר של היינץ, ולהמשיך ולמצב את מותג היינץ כצעיר, חדשני ושובב באמצעות פעילויות אינטראקטיביות, נועזות ומקוריות ברשת החברתית הגדולה בישראל – הפייסבוק".

בעוד כהן נשמעת מרוצה ביותר מהצעד השיווקי אותו היא מובילה, משפטנים תמהים ומרימים גבה על "מתיחת גבולות" זאת. כך, עו"ד יהונתן קלינגר, מומחה להיבטים משפטיים בתחומי האינטרנט והרשתות חברתיות, אומר: "על פניו, מדובר בהפרה של תקנון פייסבוק, האוסרת על משתמשי האתר לפרסם תכנים פרסומיים או לקבל תשלום עבור פרסום תכנים, וכן אוסרת על העברת שם המשתמש והסיסמא בחשבון לאדם אחר. מעבר לכך, אחסנת שמות המשתמש והסיסמאות במקום שאינו מאובטח והשימוש בהם, עשויים להטיל על מארגני המבצע אחריות רבה בכל הנוגע לניהול מאגר המידע וסוגיות הקשורות לפרטיות, וזאת מבלי לדבר על הגישה הרבה למידע פרטי שתקבל מארגנת המבצע, שעשוי לפגוע בצדדים שלישיים".

סיגלית סובל-סביון העוסקת בניהול, אינטרנט ומה שביניהם, אומרת: "הורים – זו ההזדמנות ללמד ילדים את כלכלת הרשת:  שימוש בפרופיל שלהם שווה הרבה יותר מארוחה. ובכלל – אסור לתת לאחרים להשתלט על הפרופיל שלך. זה לא קול וזה לא מגניב. זו הפרה בסיסית של התנהלות ברשת".

בתגובה נמסר מחברת דיפלומט: "חברת דיפלומט מזון, המובילה בתחומה, מקפידה לעמוד בכל הדרישות והתקנות הקבועות, בכל פעילות שהיא מבצעת, ורואה בכך חשיבות רבה.
מלכתחילה בדקנו ומצאנו כי הקמפיין המדובר עומד בתקנון של פייסבוק ישראל.
אתמול ערכנו בדיקה חוזרת מול פייסבוק ישראל. זו אישרה כי הקמפיין המדובר עומד בכל חוקי התקנון שלה.
מכיוון שמדובר בפעילות חדשנית וראשונה מסוגה שטרם נעשתה בעולם, החלטנו להעביר את הקמפיין גם לאישורה של פייסבוק העולמית, למען משנה זהירות.
נעדכן על הפרטים המלאים והמועד המדויק של עליית הקמפיין לאוויר בימים הקרובים".

קישור לדף הפעילות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר