האנציקלופדיה הגדולה של הגבינות הצרפתיות

ממש לא צריך לדעת צרפתית כדי ליהנות ממדריך מדהים זה, המציג בצילומים מרהיבי עין יותר מ- 350 גבינות צרפתיות, שחלקן הגדול בעלות הסמכת AOC ("אישור מקור מבוקר"). מה נאמר ומה נגיד? הריח הוירטואלי מצליח לעבור מבין הדפים אל אפו של הקורא

אנציקלופדיית הגבינות (בצרפתית)
Encyclopedie des Fromages
מבוא: ג'ואל רובושון
הוצאת GRUND
מחיר בצרפת: 14.95 יורו


ממש לא צריך לדעת צרפתית כדי ליהנות ממדריך מדהים זה, המציג בצילומים מרהיבי עין יותר מ- 350 גבינות צרפתיות, שחלקן הגדול בעלות הסמכת AOC ("אישור מקור מבוקר"). מה נאמר ומה נגיד? הריח הוירטואלי מצליח לעבור מבין הדפים אל אפו של הקורא.

מדהימה למדי העובדה שאת הספר כתבו במקור דווקא שני יפנים (…): קאזוקו מאטסוי וטומוקו יאמאדה, והוא תורגם לצרפתית, והצילומים הם של יוהיי מארוימה – יפני לא פחות מהם.

וכה כותב ג'אול רובושון, השף הנודע, בדברי ההקדמה שלו: "לפי מיטב ידיעתי, מכל סוגי מדריכי הגבינות שפורסמו, אף אחד לא הכיל כל כך הרבה תמונות יקרות ערך לזיהוי ולבחירה של גבינה… כן, אני אוהב את הגבינה, מוצר נפלא זה המהווה חלק מהמשולש הגדול עם הלחם והיין. משחר האנושות נכחה גבינה בתזונה שלנו. מאחר שהפכה למנה צרפתית לאומית, היא משקפת את הטבע ואת ההיסטוריה של האנשים. יש לה משמעות טבעית ותרבותית… מה יכול להיות יותר נעים ויותר מעשיר ומספק מאשר האמנות של הידיעה לבחור בעצמך גבינה זו מול אחרת, כדי להעריך ולהבין טוב יותר את עולם הגבינות?".

בנסיעה הבאה לצרפת, קנו ספר זה – שוב, ממש לא צריך לדעת מילה אחת בצרפתית כדי ליהנות ממנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר