הבילוי לימי שישי – ג'אז על המים בהרצליה עם סקסופון, מולים ושרימפס

המסעדה הכינה תפריט ג'אז מיוחד, הכולל בעיקר סלטים, דגים ופירות ים בווריאציות שונות, וכמובן משקאות אלכוהוליים המתאימים לשעות צהרים ההולכות ומתקרבות אל בין הערביים

שוחרי השילוב של ים, אוכל קל וטעים, ומזיקת ג'אז, ישמחו להגיע בימי שישי הבאים (עד 14 ביוני) למסעדת "על המים" בחוף השרון בהרצליה – מייד בירידה לחוף, שמאלה – אי אפשר להחמיץ.

על המים, בבעלותו של שלמה זיידנשטט שהמבטא הדרם אמריקאי (אורוגוואי) לא נטש אותו על אף שנים ארוכות בארץ, פתח את המתחם הכולל בית קפה, מסעדה וגג אירועים, כבר ב- 1989.
תחילתו של סיפור כאשר גיסו של שלמה מצא את המקום, והם פנו למספר חברים: חיים כהן, אירית שנקר ואיתן ורדי, וביחד עמדו לפתוח את המסעדה. ממש לפני הפתיחה קיבלו כהן ושנקר הצעה למבנה מיוחד ביפו, נפרדו, פתחו שם את "קרן" – וכל השאר היסטוריה.
שלמה מצא עצמו לבד, בלי ניסיון ועם מסעדה, וקפץ למים. הוא ידע שהוא אוהב לבשל, אך לא ידע הרבה יותר מכך.
"למדנו להכין מנות, והשארנו אותן בתפריט. כך בנינו תפריט של 20 מנות ראשונות ו- 20 מנות עיקריות שלא משתנה מהותית במהלך השנים, ורק התוספות משתנות לפי העונה", מספר שלמה, הגאה בסועדים ותיקים הפוקדים את המקום בזכות האוכל הטוב והאווירה הטובה.

עתה הוא זימן למסעדה ארבעה תלמידי י"ב ממגמת המוזיקה בתיכון אלון ברמת השרון, שבימי השישי הבאים ינגנו בכשרון רב, כפי שעשו זאת ביום שישי האחרון בו פתחו את הסדרה, ממיטב הסטנדרטים של הג'אז בתוספת אלתורים משלהם. הנגנים הם מאי טנא (נגנת סקסופון), עמרי רחום טויג (תופים), אורי בן אהרון (בס), ויאיר השחר (גיטרה).

המסעדה הכינה תפריט ג'אז מיוחד (ראו פירוט בהמשך), הכולל בעיקר סלטים, דגים ופירות ים בווריאציות שונות, וכמובן משקאות אלכוהוליים המתאימים לשעות צהרים ההולכות ומתקרבות אל בין הערביים: אוזו, בירה או יין בהחלט יתאימו. אלה מתווספים לתפריט המגוון הרחב של המסעדה הכולל גם סטייקים ועוף, למי שאוהבים ג'אז, אך אוהבים פחות דגים ופירות ים.

ליווינו את הארוחה שלנו ביין אמפורה Med Red 2003 (100 ₪) – טוב מאוד. עובדה שנזקקנו במהרה לבקבוק שני.
מרק פירות ים ולוקוס (49 ₪) היה לא רע, אך אנו מעדיפים אותו סמיך ודשן יותר.
שיפוד שרימפס על גריל אותו ליווה שיפוד ירקות היה טעים מאוד.
מולים בסגנון קורסיקאי זכו לציון מעולה, ואילו המולים ביין הלהיבו פחות אך עדיין היו טובים.
הדניס בגריל היה עדין ולא מתובל מדי – מה שנקרא "ניתן לדג לדבר".
ברזואלה – בשר מיובש שמתאים לליווי האלכוהול היה טוב בהחלט.
הצ'יפס של קלאמרי, ראשי קלאמרי ותפוחי אדמה היה חביב מאוד. ציון מעולה נעניק בשמחה לשתי מנות: קרפצ'יו דניס – פשוט נפלא (צלחת שניה הגיע חיש מהר לשולחן), ואין ספק שפלחי אשכוליות אדומות עם רוטב קרמל וסורבה הן קינוח מנצח.

אז זהו, מבחינת ימי השישי עד 14 ביוני אתם מסודרים: על המים, חוף השרון הרצליה, מ- 14.00 עד 16.30.

תפריט הג'אז של על המים:
סלסילת צ'יפס – 16 ₪; סלסלת קלמרי וראשי קלמרי וצ'יפס מטוגנים – 29 ₪; שיפוד שרימפס וירקות בגריל – 29 ₪; שיפוד מעורב של שרימפס, לוקוס וסלמון, ושיפוד ירקות בגריל – 39 ₪; סלט גבינת עזים חמה ואגסים בגריל – 39 ₪; סלט איטלקי: עלים ירוקים צעירים, שבבי פרמזן וברזואלה, פלפל אדום כבוש, שמן זית ולימון – 39 ₪; שניצל עגל עם צ'יפס או פירה וסלט ירוק קטן – 59 ₪; מולים ביין לבן וצ'יפס – 69 ₪; מולים ברוטב קורסיקאי ולחם – 69 ₪; פוקצ'ה – לחם איטלקי חם מתובל ברוזמרין ותימין – 22 ש"ח

מסעדת על המים
טיילת חוף הרצליה
טל. 09-9511812, 09-9501767



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר