הבירה היפנית סאפורו בידיים של ראקוטו קאסיי: פעם שלישית גלידה

"סאפורו" נחשבת כמתאימה לליווי סושי, מפני שטעמה אינו משתלט על החך והיא לא מפריעה לטעמי הסושי. הבירה ממוצבת כמותג מוביל בתחום בארה"ב ואנגליה, ונמכרת ביפן בסושי ברים

פעמיים ניסו להחדיר את הבירה היפנית סאפורו  (SAPPORO) לישראל, ולא בהצלחה. היבואן הראשון נקרא יוסמיטי, ואצל היבואן הנוכחי אומרים כי הראשון לא הצליח כי לא פנה למסעדות אסיאתיות.  אחר כך עברה הבירה לידיים של חינאווי, ועתה דוחפת את הבירה היפנית, שלא בהכרח מיוצרת ביפן, חברת
חברת "ראקוטו קאסיי", יבואנית מותג רוטבי הסויה היפני "קיקומן".

"סאפורו" היא מותג הבירה הוותיק ביפן, המיוצר משנת 1876, והיא מדורגת אחרי המתחרים אסאי וקירין – שני המותגים המובילים. 

 "סאפורו" נחשבת כמתאימה לליווי סושי, מפני שטעמה אינו משתלט על החך והיא לא מפריעה לטעמי הסושי. הבירה ממוצבת כמותג מוביל בתחום בארה"ב ואנגליה, ונמכרת ביפן בסושי ברים.

גם בארצנו, אחרי חודש פיילוט חדרה הבירה לרשתות הגדולות בתחום המסעדות האסיאתיות, כמו קיוטו שאירחה את השקת הבירה, והייתה נדיבה ביותר במנות הסושי, סלט הכרוב, ושאר מנות שיצאו ממטבחה; רשת ג'ירף וסושיות מובילות כמו "מון", "זה סושי" ו"סוהו" – בשאיפה להיות בכולן. לאחר מכן תושק הבירה בשוק הקמעונאי, ותימכר ברשתות השיווק השונות.

אנשי ראקוטו קאסי מתכוונים להביא ארצה גם את הסאפורו בפחית. זו הנהנית ממספר גורמי ייחוד: הבירה מיוצרת בקנדה, שונה בטעם ובצבע שלה מהבירה בבקבוק, נפח הפחית 650 מ"ל, עיצובה מחוטב מיוחד, והפחית מיוצרת ביפן.
בירה נוספת של סאפורו נקראת איביסו – מותג פרמיום המיוצר ביפן, ורפרטואר החברה כולל גם וויסקי סאפורו פרמיום. 

ד"ר רוני בורנשטיין, מנכ"ל "ראקוטו קאסיי", המייבאת פרט לבירה סאפורו ומוצרי קיקומן  מגוון מוצרי מזון למטבח האסיאתי כמו סאקי, אורז, אצות, ומשווקת גם מוצרי האוכל התאילנדי של "אוריינטל", מספר שאת בירה סאפורו בבקבוקים מייבאים לישראל מהמבשלת באירלנד שהינה בבעלות גינס.
לדבריו, ביפן שותי סאפורו נחשבים כ'גזעיים' ועכשוויים, אם כי היא נמכרת פחות מאשר בירה אסאי.
"סאפורו יותר מתאימה לסושי מאשר הבירות היפניות האחרות – היבשות יותר.
סאפורו טיפה יותר מתוקה, ולכן גם מתאימה לטעם הישראלי", מציין בורנשטיין.

בירה סאפרו משווקת בבקבוק זכוכית 330ml – ב-  24 ש"ח, ובפחית 650ml – ב- 32 ש"ח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר