הגבינות של חוות יערן

בחנות הטעימה לנו בר מגבינות העיזים המשובחות המיוצרות כולן על ידה. גבינת לבנה שעליה מטפטפים שמן זית סמיך וירוק, גבינת קממבר, גבינת עיזים מלוחה חצי קשה, גבינות קשות, ובטעם רוקפור, גבינות מעושנות קלות, גבינות מתפוררות, ויוגורט מרענן לשתייה טעים ועשיר, המיוצר על בסיס טבעי ואורגני

בדרך חזרה ממושב בר גיורא מביקור ביקב סוסון ים, החלה הבטן לקרקר וחיפשנו משהו למלא בו את הבטן.
בכביש שיורד לכיוון מערת הנטיפים הבחנו בשלט של קרן קיימת שכיוון אותנו אל הגבינות של חוות יערן, ונכנסנו כ- 100 מטרים, עם שביל העפר אל תוך החורשה.
החנינו את הרכב וטיפסנו במעלה שביל הולכי רגל בינות לעצי חורש וזית אל בית חווה, אורוות סוסים, וכלבים משוטטים בחצר. צלצלנו בפעמון המצילה ליד שלט העז, בכדי להודיע על בואנו, ופנינו לכוון החנות הנמצאת במעלה הגבעה.

מרחוק ניתן להתרשם מהנוף המרהיב של רמת בית שמש הפרושה למרגלות ההר. בתוך החורש הזה, ועל בסיס עדר עיזים הניזונות ממזון אורגני, מייצרת משפחת יערן – אבשלום (אבשי) יערן ורעייתו בר, שהגיעה במקור בכלל מגבעתיים; זוג המטופל בחמישה ילדים, גבינות עיזים.

בחנות הטעימה לנו בר מגבינות העיזים המשובחות המיוצרות כולן על ידה. גבינת לבנה שעליה מטפטפים שמן זית סמיך וירוק, גבינת קממבר, גבינת עיזים מלוחה חצי קשה, גבינות קשות, ובטעם רוקפור, גבינות מעושנות קלות, גבינות מתפוררות, ויוגורט מרענן לשתייה טעים ועשיר, המיוצר על בסיס טבעי ואורגני.

הוסיפו לכך פיתות מעשה ידה של בר, חרוכות, כאילו נאפו בשיעור מלאכת יד של פעם ראשונה, אבל ריחניות ומזינות. בר תוסיף לכם, וללא תשלום, זיתים כבושים מקומיים בשקית ניילון. מחיר הגבינות אינו זול בהכרח, והוא נע סביב ה-160 ₪ לקילו, אבל הן בהחלט גבינות מיוחדות, טובות ואיכותיות.

החווה עצמה, היא פינת חן, ולשקט כאן יש צליל משל עצמו המשרה שלווה נעימה. הכל כאן ירוק ופורח. פינות ישיבה בין העצים, ספסלים ושולחנות יעניקו לכם את המיקום האידיאלי להתרווח ולפתוח בארוחה.

העיזים, כך מספרת בר, רועות במרעה טבעי והן מגזע הנקרא שאמי מקומי, אותן רועה אבשי, בעלה של בר. לאחר תהליך הגיבון, הגבינות מבשילות בתוככי מערה טבעית, שאומרים עליה שהיא מהתקופה הביזנטית.

כל המקום היפהפה הזה משדר בריאות וטבעיות, ובית העץ לצד האורווה וכוורות הדבורים וכלבי הרועים המתרוצצים לצד התרנגולים, כאילו נגזרו מגלויה של מקום אחר.


חוות בית יערן
פתוח: ו'- שבת מ-9:00 ועד רדת החשכה
באמצע השבוע בתיאום טלפוני לאבשלום או בר יערן 02-9997811




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר