הגזר מהנגב כובש את המדפים באירופה: ענף הגזר בנגב המערבי רושם גידול חד של 50%

קיבוצי חבל מעון ישווקו השנה 35 אלף טון בארץ ובחו"ל. גידול הגזר האורגני בנגב המערבי הוכפל השנה בעקבות ביקוש רב בבריטניה ובגרמניה

בימים אלו החל אסיף הגזר בקיבוצי חבל מעון בנגב המערבי – מגדלי ויצואני הירקות הגדולים בישראל. גידול הגזר בקיבוצי חבל מעון רושם השנה צמיחה משמעותית וצפוי להסתכם ב-35 אלף טון, גידול של כ-50% לעומת יבולי השנה הקודמת שהסתכמו ב-23 אלף טון. שטחי גידול הגזר גדלו בהתאם והם משתרעים השנה על 3,500 דונם בחבל הבשור. אסיף הגזר יגיע לשיאו בחודשי האביב ויסתיים בחודש יולי.

נמרוד פלד, המרכז את ענף הגזר במפעלי חבל מעון, מסר שהגידול הדרמטי ביותר הוא בתחום הגזר האורגני שיותר מהוכפל השנה ויסתכם ב-4,000 טון. זאת בזכות ביקוש רב לגזר האורגני הישראלי בבריטניה ובגרמניה. בישראל שוק הגזר האורגני נמצא אף הוא בשלבי צמיחה, אם כי בשיעורים נמוכים בהרבה. היצוא הכולל של הגזר מקיבוצי חבל מעון צפוי להסתכם ב-15 אלף טון ויעשה כולו באמצעות חברת אגרקסקו.

המכירות בשוק המקומי יגיעו לכ-20 אלף טון חלקם תחת מותג הדגל של קיבוצי חבל מעון "דוד משה". הגזר הממותג עובר במפעל תהליך של שטיפה, הברשה וליטוש. גזר "דוד משה" נמכר באריזות של 1 ק"ג, כיוון שזהו המשקל המועדף על ידי הצרכנים. תכולת השקיות אחידה הן מבחינת אורכו והן מבחינת קוטרו של הגזר, והוא נארז בשקית שקופה על מנת שהצרכנים יוכלו לראות את איכות הגזר. על פי הצפי יגדל נתח השוק של גזר "דוד משה" השנה בכ-10%.

אתר "דוד משה" באינטרנט: www.dodmoshe.co.il

מפעלי חבל מעון מאגדים 13 קיבוצים בנגב המערבי, המגדלים ומשווקים תפוחי אדמה, גזר, ארטישוק ירושלמי, צנוניות, פארסניפ ובוטנים לשוק המקומי ולייצוא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר