הדבש – אנטיביוטיקה מהטבע: התרופה הטבעית למחלות החורף

לדבש שתי תכונות דומיננטיות בעלות ערך רפואי: הוא סופג לחות ולכן מתאים לחבישת פצעים, והוא אנטיבקטריאלי – אין חיידק שמסוגל לחיות בתוך הדבש

החורף מביא עימו את המחלות האופייניות לעונה, החל מצינון קל, דרך שפעת ועד לדלקות במערכות הנשימה, שבגיל מבוגר עלולות להיות מסוכנות. באמצעות צריכה קבועה של כפית דבש ליום, כל אחד מאיתנו יכול לסייע למערכת החיסונית של הגוף להתמודד עם מתקפת החיידקים בעונת החורף.

לפניכם מספר על הסגולות המיוחדות של הדבש, המעניקות לו את תכונות הריפוי:

מהו סודו של הדבש כמחסל טבעי של חיידקים?
הדבש נחשב לאחד ממשמידי החיידקים הטובים ביותר הקיימים בטבע ומתפקד למעשה כאנטיביוטיקה טבעית. יכולת זו הכרחית לדבש כדי שיצליח לשרוד זמן ארוך בכוורת. התכונה המאפשרת לדבש להשמיד את החיידקים ואף את החזקים שבהם, היא יכולתו לספוג לחות מכל גוף חי. לכן, חיידק שבא במגע עם דבש מאבד את הנוזלים המצויים בו ומת. בסדרת ניסויים הושמו חיידקים שונים בתוך דבש טהור וכולם הושמדו לחלוטין. המחקרים מוכיחים כי אין ולו חיידק אחד שמצליח להתפתח בדבש.

הרכב הדבש:
הדבש מכיל שפע של מינרלים, ויטמינים ואנזימים ההכרחיים לתפקוד התקין של גוף האדם, ובהם: ברזל, סידן, נתרן, מגנזיום, צורן, אשלגן, זרחן, אבקת פרחים, חלבונים וחומצות אמינו. שיעורם של הרכיבים משתנה בין סוגי הדבש השונים בהתאם לסוגי הפרחים המהווים את מקור הצוף, עונת השנה בה נאסף הדבש, מזג האוויר ואופי הקרקע אשר בה צמחו הפרחים. סוג הפרחים מהם נאסף הצוף משפיע גם על צבעו וטעמו של הדבש.

הדבש מסייע למערכת העיכול
הדבש מקל גם על מערכת העיכול. בעוד שסוכר רגיל צריך להתפרק לגלוקוזה ופרוקטוזה על מנת להפוך זמין לגוף האדם, הדבורים מפרקות את החד סוכר לדו סוכר (פרוקטוז וגלוקוז) וחוסכות ע"י כך את הצורך בפרוק החד סוכר בגוף. הדבש שכבר עבר את תהליך הפרוק ע"י הדבורים נספג במהירות במערכת העיכול והופך מיד למקור אנרגיה זמין. הודות לזמינותו של הדבש למערכת העיכול הוא מקל על הסובלים מעצירות. להקלה על עצירות מומלץ לצרוך את הדבש יחד עם ירקות ופירות טריים.

דבש וקינמון – השילוב הבריאותי הנכון:
השילוב בין דבש וקינמון הוא מומלץ ביותר. המגזין WEEKLY WORLD NEWS מקנדה פרסם לאחרונה מאמר המציין את תרומתם של הדבש והקינמון הנאכלים יחד על רשימה גדולה של חולאים ומכאובים ובהם: הורדת רמת הכולסטרול בעורקים, חיזוק פעילות הלב, הקלה על דלקת פרקים, דלקת בשלפוחית השתן, הצטננות, דלקת בעור וחיזוק המערכת החיסונית.


מכוורת עמק חפר היא המכוורת השניה בגודלה בישראל וקולטת דבש ממגדלים בעמק חפר, רמת מנשה, חוף הכרמל, עמק יזרעאל, הגליל ורמת הגולן. המכוורת היא הראשונה בישראל שקיבלה תו תקן ישראלי לדבש. מוצריה נמצאים בפיקוח של חתם סופר בני ברק. דבש עמק חפר נמכר בשופרסל תחת מותג הבית "שופרסל" ובקו-אופ ובחנויות הפרטיות בשם מגדלי דבורים עמק חפר.
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר