הדליקו את האור בברזיל

משפחת רובין מצאה את המקום האידיאלי לחגיגת יום ההולדת ה- 24 של הבכור אור: מסעדת בשרים. ואם מסעדת בשרים, סניף ראשון של קאזה דו ברזיל סיפק את הסחורה, ובגדול. מזל טוב לאור ולכל הרובינים

לבן שלי אור מלאו 24 אביבים, וכמסורת שכבר השתרשה למנהג, לבנים זכות הבחירה כיצד, איך והיכן תחגוג המשפחה את יום ההולדת.
כשזוגתי נתנה את קריאת הכיוון כי אין כמו סוף השבוע האחרון לעריכת החגיגות, לא נותר לו לאור אלא לקבוע.

לשמחתי, בנים גידלתי ורוממתי, ואלה חובבי בשר הם, בטח כמו אבא שלהם.
לפיכך, הבחירה במסעדת הבשרים "קאזה דו ברזיל" בראשון לציון הייתה יותר ממתאימה. בטח לאור, ואיתו גם למשפחה כולה.

את שישה המקומות הזמנו מבעוד מועד לשבע וחצי בערב, ומצאנו את המסעדה הומה אדם, ואת השולחן במיקום המצוין שהמתין עבורנו.

את היין שילווה את החגיגה הבאתי מהבית, והפעם היו אלה שני בקבוקי יין תואמי בשר: אלול 2005 של יקב סוסון ים שהביא עמו צבע כהה נוטה לאטום, הרבה פרי בשל, מעט עישון, מעט קלייה נגיעות של שוקולד, תיבלון ונימה מתקתקה מדומה; וסירה 2005 של יקב הרי גליל שהביא עמו יופי של צבע סגול עמוק וכהה, שממש צבע את הכוס, הלך נפלא עם מנות הבשר העסיסיות, והפגין גוף מלא עם עושר מתפרץ של ארומות וטעם, עם שילוב של פרחוניות של סיגליות, ריבת אוכמניות, שזיף סגול, נגיעות של מנטה וטיפת קקאו.
שני הבקבוקים נפתחו בתחילת הארוחה, ונגמרו עוד לפני שהסתיימה.

שתי הרקדניות הברזילאיות הנפלאות של ויקי לוינסון הפקות, שנכנסו במפתיע עטויות נוצות וצבע, עם בגדי הריקוד הסקסיים והמינימליסטיים של הקרנבל בברזיל, בעוד מוסיקת הרקע במסעדה צוברת עוד אוקטבה או שניים במעלה סולם הדציבלים, לא הותירו הרבה מקום להיסוס.
הן הביאו עמן שמחה, שאון והמולה, והרבה, אבל הרבה, אווירה וצבע.

באמת שאני משתדל שלא לסבול מעודף פרגון, ובאמת שלא תמיד יש והיה מקום לפרגן.
סעדתי כאן הרבה יותר מפעם אחת, אבל את ערב שישי האחרון, יום ההולדת של אור, ראוי לציין, כי הפעם הצליח להם כאן ולכולם.

אתם בטח שואלים למה. ובכן, בואו ונתחיל דווקא מאלה "שלא היה להם לכאורה, מה לאכול במסעדת הבשר הברזילאית". זוגתי שתחייה, סעדה את ליבה במנה של סלט יווני ענקי וטרי, צבעוני ומגרה חך, עם גבינה בולגרית, זיתים שחורים, והרבה בריאות וטעם.
איילת, חברתו של גל בני הצעיר, נהנתה מצלחת ענק של רביולי בטטה, שהגיע טובל קלות בשמנת מתובלת; מנה משביעה שהייתה הרבה מעבר ליכולותיה של איילת.
נירי, בני הקטן, התמודד היטב עם מנת שניצלונים וצ'יפס – מנה טרייה ונימוחה בפה, מנת ילדים במלוא מובן המילה, כשהקטשופ בה ממלא מרכיב חיוני עד מאוד.

אצלנו – אור, חתן יום ההולדת, בני החייל גל, ואצלי, הבשר הוא חלק מתרבות, וככאלה, הקאזה דו ברזיל הוא גם בית מקדש, גם בית מדרש לתרבות קרניבורית קולינרית, וגם חדר האוכל והמטבח כאחד.
הלכנו על אחד עשר סוגי בשר במתכונת 'אכול כאוות יכולתך', והאמינו לי: היכולת קיימת כאן וגם עכשיו.

אז מה היה לנו? פתחנו בפיקנייה, עברנו לממייה, המשכנו לפרגיות במרינדת יין לבן דבש וסויה, מכאן לאסאדו עגל וכבד עוף ברוטב פרובנסל, ניסינו נגיעה קלה בכנפי עוף בגריל ובנקניקיות צ'וריסו.
מכאן עברנו אל שני סבבים של פילה בקר, סטייק אנטריקוט, קציצות בשר ברזילאיות הנקראת בוליניו, ולבבות במרינדת יין אדום. ולקינוח לא ויתרנו על סבב כפול שניים של צלעות כבש וגם נתח כבש.
יסלחו לי בעלי החיים ההולכים על שתיים או ארבע אם החמצתי מי מהם על הצלחת, אבל החגיגה, רבותיי, היא רבה.

אבל רגע. בקאזה לא נותנים לכם רגע לנוח. אם זה אלעד מנהל המסעדה, או שיר-אל המלצרית האדיבה והחביבה, או צחי הפסדור שעל הבשר; כל אלה מתרוצצים סביבכם, כדי שלרגע לא יהיה לכם משעמם על הצלחת, או לא יחסר דבר על השולחן, ומטיסים אליכם בכל רגע נתון את מנות הבשר הדשנות והעסיסיות של השף קונארדו "קוני" הרץ, שאצלו בשר זו אמנות משודרגת עם אהבה רבה.

הוסיפו לזה "דרינק" על חשבון הבית, שהגיע קר כקרח עם קשית, והחביא בתוכו ערבוב מהמם של ערק עם סוכר חום, ועם לימונדה, ועם קרם דה קאסיס – משהו ככה על הדרך שידפוק לכם לבטח את תפקיד הנהג בדרך הביתה, אם תרצו או לא תרצו.

ולקינוח, אם יש לכם עוד כוח, קחו לכם כפי שעשינו אנחנו, עוגת גבינה עם פירורים על מצע של פסיפלורה, או סופלה שוקולד לוהט לצד גלידת וניל קרה ומתוקה, או "לה-בומב" – כדור טרי-קולד מלא מכל טוב.

איך הייתה מסיבת יום ההולדת של אור?
נפלאה.
לא סתם. אבל ממש. כי בא לי לפרגן.
מזל טוב לאור מכל הלב –  ולברכות מצטרפים גם כל חברי מערכת אכול ושאטו.

קאזה דו ברזיל 
סניף ראשון לציון
רח' בקר 12 ראשון לציון מזרח
טל. 03-9504000
www.casadobrasil.co.il

צילומים: האב הגאה דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר