רשת הסופרמרקטים יינות ביתן העלתה לאוויר מערכת ERP לתחום הקמעונאות, מסדרת SAP Business One.
המערכת תאפשר למנהלי יינות ביתן ול-35 משתמשים במחלקות הכספים ובסניפי הרשת, לפשט את תהליכי העבודה ולנהל את כל המידע העסקי במערכת מידע ממוחשבת אחת.
המערכת כוללת פתרונות הדרושים לניהול עסק קמעונאי, לרבות הסכמי סחר, התאמות ספקים, ניהול סניפים וניהול היררכיות פריטים, ויושמה בחברה על ידי טודן טכנולוגיות מידע.
הטמעת המערכת נמשכה תשעה חודשים, ונוהלה בשני שלבים. השלב הראשון כלל את המודול הפיננסי וארך כארבעה חודשים. השלב השני כלל הטמעה ויישום של כמה מודולים נוספים, ביניהם מודול מכר, רכש ומלאי, מודול הסכמי סחר והתאמות ספקים. יישום שלב זה ארך כחמישה חודשים.
יינות ביתן היא רשת קמעונאית הכוללת 13 סופרמרקטים בפריסה ארצית, ומעסיקה כ-1,600 עובדים. יש לה כמה חברות בת, שלהן יש בסיסי נתונים נפרדים. הטמעת המערכת מאפשרת להוציא תשלומים לספקים על הפעילויות המתקיימות בחברות הבת מהחברה הראשית.
הפרויקט כלל גם הטמעת ממשקים המעדכנים במערכת הראשית את כל המידע העסקי מהקופות ומהסניפים באופן אוטומטי מדי יום. המערכת כוללת גם מנגנון לבדיקת חשבוניות אוטומטית, החוסך זמן עבודה רב שהוקדש בעבר לתהליכים ידניים. מודול ניהול הסכמי הסחר מספק למנהלי יינות ביתן בלחיצת כפתור דו"חות חכמים בחתכים שונים, הנוגעים לעבודה מול הספקים.