הולי פאס – הכרטיס הרב-אתרי לעיר העתיקה בירושלים

מתוך רצון לשפר את השירות לתייר ולאפשר לו להרחיב את היקף הביקורים באתרים בתשלום, באה יוזמת הכרטיס המשולב, מתוך מחשבה ששיווק משותף לכלל האתרים והוזלה משמעותית ביותר של מחירי הכרטיסים יביאו להגדלת הכניסות וחשיפת תכני האתרים

מעכשיו מוזילים תיירי ירושלים את עלויות הביקור בעיר העתיקה באמצעות כרטיס הנושא את השם "הולי פאס", בעל צ'יפ אלקטרוני חכם, המאפשר למחזיקיו להיכנס לחמישה מכלל אתרי התיירות המובילים ובעלי העניין הגדול ביותר במרחב העיר העתיקה, ומחירו אטרקטיבי גם לסוכנים (קבוצות). בנוסף מעניק הכרטיס שלל הנחות והטבות במוצרים משלימים.
הכרטיס מופק ביוזמת רשות התיירות בעיריית ירושלים, הפורום לעידוד התיירות באגן העיר העתיקה והרל"י בסיוע משרד התיירות וע"י חברת הוליפאס.

מסתבר כי העיר העתיקה מהווה מוקד תיירותי, היסטורי ודתי. מספרם הכולל של הביקורים מגיע לכ-10 מיליון בשנה (כולל מבקרי יום המגיעים לתפילות ואירועים דתיים, ללימודים או עבודה).
מבחינה תיירותית, העיר העתיקה נחשבת לעוגן מרכזי בישראל ומבקרים בה כ-1.5 מליון תיירים, ובשנים האחרונות קיימת עלייה משמעותית גם במספר הישראלים הפוקדים את אתריה.

מירב התיירים פוקדים את העיר העתיקה על אתריה הפתוחים וחלקם נכנסים גם לאתרים בתשלום.
המבחר הגדול והעשיר של אתרים בתשלום מחייב את התייר לכלכל את צעדיו בזהירות כדי לעמוד בתקציב, והמשמעות היא בחירה באתרים מעטים מתוך ההיצע או הוצאה גדולה לתייר הבודד.

מתוך רצון לשפר את השירות לתייר ולאפשר לו להרחיב את היקף הביקורים באתרים בתשלום, באה יוזמת הכרטיס המשולב, מתוך מחשבה ששיווק משותף לכלל האתרים והוזלה משמעותית ביותר של מחירי הכרטיסים יביאו להגדלת הכניסות וחשיפת תכני האתרים.

בנוסף, כרטיס הוליפאס ירכז לראשונה את הנתונים אודות הביקורים בעיר העתיקה, ויאפשר למקבלי ההחלטות בממשלה ובעירייה לנתח את דפוסי הביקור. בין היתר, הרחבת ההיצע למבקרים בעיר צפויה להגדיל את משך השהות בירושלים (תיירות פנים ונכנסת), לחשוף אתרים קטנים לקהלים רחבים, ולהוות שלב ראשון במיתוג תיירותי כולל של העיר העתיקה.

רוכשי כרטיס הולי-פאס, במחיר של 99 ₪ לאדם מבוגר, ו-50 ₪ לילד, מקבלים מפות מקומיות חינם, חוברת מידע והדרכה ותמיכה באינטרנט בעברית ובאנגלית, כך שניתן לתכנן את הטיול מראש.
באתר האינטרנט נכלל גם מידע על סיורים באתרים ללא תשלום, מפות להדפסה, לינקים חשובים ועוד. תמיכה "מהדרך" תינתן לדוברי עברית במוקד עיריית ירושלים טל. 106, 02-5314600, ובאנגלית בלשכת המידע לתיירים בשער יפו, טל. 02-6271422.

הולי-פאס חוסך כ-25% למשפחה או לקבוצה ברכישה מראש, בתשלום חד-פעמי, ומאפשר לבחור חמישה מתוך כלל אתרי העיר העתיקה:
שניים מבין אתרי התיירות המובילים: גן לאומי עיר דוד, הגן הארכיאולוגי ירושלים – מרכז דוידסון, מגדל דוד – מוזיאון לתולדות ירושלים, מוזיאון הבית השרוף-בית קתרוס, מכון המקדש, מרכז שרשרת הדורות;
ושלושה מבין אתרי התיירות הנוספים: ארבעת בתי הכנסת הספרדיים, אריאל–המרכז לתולדות ירושלים בימי בית ראשון, החוויה הארכיאולוגית בעמק צורים, הכיכר הרומית, טיילת החומות, הרובע ההרודיאני – מוזיאון וואהל לארכיאולוגיה, מוזיאון חצר הישוב הישן, מערת צדקיהו, תערוכת לבד על החומות.

הטבות והנחות מיוחדות למחזיקי הכרטיס:
* ביקור לבודדים במנהרת הכותל בשעות הלילה בתיאום מראש של יומיים בלבד (בתשלום מלא ונוסף, במקום המתנה ממוצעת של שבועות).
* הנחה ברכישת כרטיסים בג'רוסלם סיטי-תור – קו 99 סובב ירושלים.
* 10% הנחה ברכישת כרטיס לחווית הסגווי ביער השלום.
* 15%-10% הנחה במבחר ממסעדות ובתי הקפה ברובע היהודי.
* הנחות של כ-10% בחנויות הרובע היהודי והקארדו.

הכרטיס מוצע למכירה בקופות האתרים השותפים, במלונות, בחנויות הרובע, ואצל סוכני הנסיעות. כן ניתן להעניקו כמתנה לגורמים הקשורים לתיירות כמו חברות השכרת רכב, חברות תעופה ועוד.
קבוצות יכולות לרכוש את הכרטיס במחיר מיוחד באמצעות סוכני הנסיעות.

לצפייה באטרקציות שבעיר העתיקה בירושלים ובמידע נוסף אודות הכרטיס: www.holypass.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר