הוצג ברקוד פרוביוטי המזהה חיידקים אלימים במזון

הברקוד אקטיבי, ומכיל כמות גדולה של מידע משתנה וקבוע של תכולת אריזות מזון. הוא פותח על בסיס טכנולוגיה של מיפוי אופטי, ויהיה קל לסריקה ולקריאה ממש כמו הברקוד המוכר

לאחרונה הוצג ברקוד פרוביוטי המזהה חיידקים אלימים במזון.
הברקוד אקטיבי, ומכיל כמות גדולה של מידע משתנה וקבוע של תכולת אריזות מזון. הוא פותח על בסיס טכנולוגיה של מיפוי אופטי, ויהיה קל לסריקה ולקריאה ממש כמו הברקוד המוכר.
כך מדווח  TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות.

הטכנולוגיה שפותחה באוניברסיטה של ניו יורק (NYU) ניתנה לשימוש ברישיון לחברת OPGEN שבמדינת מרילנד. "מיפוי אופטי מעמיד לרשותנו רמה חדשה של מידע מבוסס על הגנום של בקטריות", אומר נואל דויני מראשי החברה, המוסיף ואומר כי הברקוד הפרוביוטי יכיל כמות גדולה של מידע דחוס, שיועמד לרשות הקמעונאים והצרכנים. הטכנולוגיה מבוססת על DNA של אנזים ייחודי שניתן לפרוס אותו, כאשר כל פרוסה יכולה להכיל סוגים שונים של מידע.
מעריכים כי הברקוד החדש יגדיל את בטיחות המזון, מאחר שיאפשר זיהוי מיידי של אורגניזם מזיקים וגם לא ידועים.

פרשנות שמחה סיגן, עורך TRENDS : השימוש המוגבר באנטיביוטיקה הופך את החיידקים לאלימים יותר, ומה שפעם היה יכול להסתיים בקלקול קיבה קל, יכול להגיע עתה למצבים קיצוניים. זאת הסיבה למספר הגבוה של גורמים מחקר ופיתוח המפתחים שיטות חדשניות שמטרתן להגן על בני אדם בפני מזון שבמהלך הייצור, או המשלוח, נחשף בשל תקלות כאלה ואחרות לזיהומים קשים.

פורסם ב- TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר