החברה הסקוטית מציגה את יקב דה מרטינו הצ'יליאני עם קרמנר רזרבד 2004, קברנה סוביניון רזרבד 2003, ומרלו רזרבד 2004

כיום, לאחר שלושה דורות, הדינמיות של היקב וטכנולוגיה עכשווית משולבת בגאווה עזה של מסורת משפחתית, מאפשרות ליינות דה מרטינו להתחרות עם הטובים ביותר

לאור הביקוש ליינות מצי'לה, החליטה החברה הסקוטית לייבוא ושיווק יינות, להרחיב את הייבוא של יינות יקב דה מרטינו ולהציג לראשונה את יין קרמנר מסדרת רזרבד.

דה מרטינו – לגאדו רזרבה קרמנר 2004
Martino Legado reserva Carmenere 2004 De

אזור הכרמים: עמק מאיפו.
זני ענבים: 90% קרמנר ו- 10% קברנה סוביניון, מכרמי האחוזה.
יישון: היין יושן 12 חודשים, בחביות עץ אלון צרפתיות.
טעימה: צבע: אדום עז כהה.
אף: משאיר ריחות עזים של פרי אדום בשל, תוך כדי שילוב מצוין של העץ.
חך: עסיסי, עם גוף מצוין וטאנינים בשלים ועגולים. גם בחך, מרגישים את השילוב הנהדר של עץ, פירות אדומים ותבלינים. סיומת ארוכה ונהדרת. מומלץ לשתייה תוך 3-5 שנים.
הגשה: 16-18 מעלות צלסיוס
התאמה קולינרית: מושלם כבן לוויה לבשר לבן וטלה. כמו כן, לכל סוגי הבשר האדום וגבינות.
מחיר: 56 ₪.

דה מרטינו – לגאדו רזרבה קברנה סוביניון 2003
2003 Cabernet Sauvignon Legado reserva De Martino

זן הענב: 100% קברנה סוביניון מכרמי האחוזה.
אזור הכרמים: עמק מאיפו.
התבגרות: היין עבר תהליך התבגרות בחביות "באריק" מעץ אלון למשך 12 חודש.
טעימה: צבע: אדום עמוק, בעל גוונים סגלגלים.
אף: עז, בשל ועשיר, בעל רמזים לדובדבן שחור, פטל, פטל יער ופטריות כמהין.
חך: מאוזן היטב, מרוכז, מלווה בעפיצות רכה ובשלה הממלאת את הפה. בולטים טעמי הדובדבן השחור המשתלבים היטב עם רמזי אלון ומאפייני פרי בשל. הסיומת ארוכה ומתמשכת.
הגשה: 16 מעלות צלסיוס
התאמה קולינרית: ליווי לבשר אדום על האש, בשר ארנבות, כבש, אווז וברווז.
פרסים ועיטורים: בציר אחר בציר נבחר יין זה לאחד מהמעולים מיינות הקברנה הצ'ילאנים. בין שאר העיטורים לו זכה יש לציין את מדליית הזהב בקטגוריית "היין האדום הטוב של השנה" בתחרות הבינלאומית של לונדון בשנים 2003 ו- 2001.
מחיר: 56 ₪.

דה מרטינו – לגאדו רזרבה מרלו 2004
2004 Merlot Legado reserva De Martino

אזור הכרמים: עמק מאיפו.
זני ענבים: 90% מרלו ו- 10% קברנה סוביניון, מכרמי האחוזה.
יישון: היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות.
טעימה:
צבע: אדום רובי בוהק.
אף: עז, בעל רמזים לפרי אדום בשל, דובדבן ונגיעות שוקולד. היישון בחביות עץ אלון נותן את סימניו מבלי שמעיב על המאפיינים הפירותיים.
חך: גוף מלא עם עפיצות חלקה, בשלה ועגולה. יין מורכב בעל שילוב מושלם בין סממני האלון והפירות. סיומת ארוכה ומענגת.
הגשה: 18-20 מעלות צלסיוס
התאמה קולינרית: בן לוויה לשורה ארוכה של מנות הכוללות בשר לבן של חזיר או הודו, פונדו בשר, קדירות בשר, בשרים על האש ומאכלי בשר בקר. כן ישמש כליווי מתאים לפירות ים.
מחיר: 56 ₪.

רקע על יקב דה מרטינו:
לפני יותר מ- 60 שנה הגיע בחור איטלקי, צעיר, בשם Don Pietro De Martino Pascualone, לצ'ילה, במטרה לחפש אחר סיפוק תשוקתו ליין.
את התשובה למקום האידיאלי, הוא מצא על עמק המאיפו (Maipo Valley), עם אדמותיו המצוינות ומזג האוויר המושלם, ובמיוחד באזור Isla De Maipo, רק כ- 50 ק"מ מסאנטיאגו והרי האנדים, ו-50 ק"מ מהאוקיינוס השקט.
בצירוף הידע המצטבר מדורות של ייננים, ובצירוף רוח איטלקית חלוצית, אחוזת דה מרטינו השיגה במהרה מוניטין של יינות איכות…

כיום, אחוזת דה מרטינו התרחבה במובנים רבים, הגדילה את הכרמים המקוריים, תוך כדי שמירה על "יקב משפחתי", במלוא המשמעות האמיתית של המילה.

כיום, לאחר שלושה דורות, הדינמיות של היקב וטכנולוגיה עכשווית משולבת בגאווה עזה של מסורת משפחתית, מאפשרים ליינות דה מרטינו להתחרות עם הטובים ביותר.

קרקע:
באופן פרדוכסלי, Isla de Maipo, איננו באמת אי, למרות שעד המאה האחרונה הוא היה מוקף ע"י נהר המאיפו (Maipo Valley), אשר מזרים מים, מתפצל לשתי זרועות ומתחבר לאחת בהמשך, מה שגרם לבידוד הכפרים ונתן להם את התחושה, שהם חיים על אי. בכל אופן, לאחרונה, וכתוצאה משינויים קיצוניים של מזג האוויר באזור (רעידות אדמה, הר געש ובצורת), אחד הנהרות המתפצלים התייבש והשאיר למקומיים יותר מקום לתמרון. חלק מכרמי דה מרטינו, גדלים כעת על חלק מאותו נהר שנהג לזרום והתייבש, ומייצרים את היינות המיוחדים של אחוזת דה מרטינו.

הגפנים, אשר מניבות את הענבים, שמהם מיוצר היין, גדלות בעמק המאיפו, אזור עם מוניטין מעולה, אשר מפיק יינות באיכות מעולה. לאחרונה, התפשט היקב, באזור זה על 300 הקטר נוספים, ונטע כרמים של ענבי מרלו, קברנה סובניון, שרדונה, מלבק ועוד. הגפנים, מטופחות על קרקעות עם מאפייני מרקם טובים, קרקעות קלות וחוליות, עם ניקוז מצוין ופוריות בינונית. האביב והקיץ יבשים עם עוצמת אור גבוהה, שינויי טמפ' אידיאלים בין לילה ליום. בלילה, מגיעות בריזות מהאוקיינוס הפסיפי, המנמיכות את הטמפ' באופן ניכר. במשך 6 חודשים, בין ספטמבר למרץ, לא יורד גשם. מקסימום הטמפרטורה בקיץ, מגיעות למצב אופטימלי, לצורך התהוות הארומות והחומצות, ותפוקת גורמי הצבע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר