החברה הסקוטית מציגה יינות חדשים מיקב ז'וזף דרוהין הצרפתי: לפורה אדום, בורגון, פינו נואר 2003; פויי-פוויסה 2004; שבלי 2004

בית ז'וזף דרוהין פועל מאז שנת 1880 בבורגון שבצרפת. בשנת 1988, הוקם הבית של ז'וזף דרוהין גם באורגון, שבארה"ב. בית ז'וזף דרוהין שבצרפת, ממוקם בעיר ה"בירה" של בורגון – בון, במרכז העיר העתיקה

החברה הסקוטית מציגה יינות חדשים מיקב ז'וזף דרוהין הצרפתי:
· לפורה אדום, בורגון, פינו נואר 2003
· פויי-פוויסה 2004
· שבלי 2004

לפורה אדום 2003 Laforet Rouge
בורגון, פינו נואר A.O.C. Bourgogne, Pinot Noir

ענבי הפינו נואר נבחרו בקפידה מהכרמים המעולים ביותר: קוט דה בון וקוט דה נואי, מעשרות "מיקרו-אקלים" שונים ובבציר בררני וקפדן. התוצאה הנה יין בצבע רובי (אודם), עם ארומות עזות של "פירות קטנים" כפי שנהוג לקרוא בבורגונדי לכל הפירות הצומחים לצדי הכרמים: פטל, קסיס, דמדמניות. בחך, היין משאיר תחושה נעימה, עם טנינים עדינים ואלגנטיים, רעננות פירותית וארוכה. אידיאלי עם נקניקים ובשרים קרים, עופות, בשר צלוי וגבינות טריות.
את היין יש להגיש בטמפ' של 16°c לאחר שנה שנתיים של יישון בבקבוק, אך ניתן לשמרו עד 4-5 שנים להמשך התפתחות.
מחיר: 79 ₪.

פויי-פוויסה 2004 Pouilly-Fuissé
A.O.C.

זן הענבים היחיד שמגדלים פה הוא שרדונה. לפויי-פוויסה גוון ענבר זהוב. על פי רוב הוא קורן מאוד. הבוקה מפתה: פרחוני ופירותי עם גוון דומיננטי של פירות בשלים ושקדים טריים.
לאחר זמן מה בבקבוק מפתח פויי-פוויסה בוקה נעים ומורכב. על החך היין עגול ויבש. זהו ביטוי נאה של השרדונה.
למרות שמיין פויי-פוויסה אפשר ליהנות כשהוא צעיר, בן שנה או שנתיים בלבד, ניתן להשאירו מספר שנים במרתף, כל עוד הבציר הוא טוב.
את היין יש להגיש בטמפרטורה של 12 עד 14 מעלות צלזיוס. הוא משתלב היטב עם צדפות, דגים, קנל (כיסוני דגים ועוף מבושלים בציר), בשר לבן ברוטב על בסיס שמנת, עוף ומטעמי מוח.
מחיר: 129 ₪.

שבלי 2004 Chablis
A.O.C.

בזמן הבציר, הענבים נבצרים ידנית ומותססים ביקב של ז'וזף דרוהין, בשבלי. הענבים (שרדונה כמובן…), עוברים תסיסה תחת בקרת טמפרטורה, במיכלי פלדה ולאחר כ – 7/8 חודשים של התיישנות, היין מבוקבק. צבעו של היין קש חיוור עם גוון ירוק. יין עם ארומה פירותית ונעימה, ורמז קל לעלי מנטה. יין מלא עם גוף בינוני עם אופי צורי ואפטר טסט ארוך.
שבלי יכול בדרך כלל להתיישן למשך 5 – 8 שנים,
מתאים כאפריטיף או עם פירות ים כגון אויסטר, צדפות ודגים.
מחיר: 119 ₪.


בית ז'וזף דרוהין פועל מאז שנת 1880 בבורגון שבצרפת. בשנת 1988, הוקם הבית של ז'וזף דרוהין גם באורגון, שבארה"ב.
בית ז'וזף דרוהין שבצרפת, ממוקם בעיר ה"בירה" של בורגון – בון, במרכז העיר העתיקה.
במשך השנים, שקדו בבית זה, להרחיב את הכרמים שברשותם ולרכוש יותר ויותר יינות פרסטיז', מאזורי יוקרה של גראנד קרו ופרמייר קרו. ז'וזף דרוהין ידוע ביינותיו היקרים אך יחד עם זאת, ישנה הקפדה ושמירה על רמת איכות של טובה עד מצוינת, וכן שמירה על המסורת ו"אי כניעתו" לתכתיבים המסחריים, ע"י שימוש בטכניקות המתערבות בהתפתחותו הטבעית של היין, כגון: בציר ידני ולא מכני, הובלה מהכרם ליקב, בתיבות מנוקבות קטנות, אי שימוש בחומרי ריסוס כימיים וכו'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר