החדשים של יקב כרמי יוסף – ברבדו: מבחן הטעימה

יקב כרמי יוסף – ברבדו, השיק לאחרונה את יינותיו החדשים: קברנה סוביניון בציר 2004, מרלו בציר 2004, שרדונה בציר 2005. דני רובין היה, טעם, התרשם ורשם

בבוקר אביבי חצי שרבי הגענו לבקר, לטעום ולהתרשם מיקב ברבדו כרמי יוסף, אליו מגיעים בדרך פתלתלה בינות לשבילי הכרמים לצד הכביש מרמלה לבית שמש, קצת לפני צומת הפנייה לישוב כרמי יוסף עצמו.

כבר בכניסה הקבילה את פנינו עלמת חמודות, שבירכה אותנו על בואנו ובקשה לצרף אותנו למועדון חברי היקב, אז נרשמנו.
כמה מטרים קדימה, ממש בכניסה לאולם הייצור, הוצב שולחן ועליו כיבוד קל, והגברות הנכבדות/נחמדות לבית ארקין (אשתו של זורי) וברבדו (אשתו של פרופסור בן עמי ברבדו) הציעו לנו לטעום מיינות היקב שהושקו אך לאחרונה.

אך בטרם נגיע ליינות, נתאר את הסביבה. אנו מוקפים בנוף בלתי נגמר של כרמים. בפינה אחת, מתחת לשמשייה, יושבת קבוצת אנשים אוחזים כוסות יין, לוגמים בהנאה, משוחחים ביניהם ומתענגים מהשמש החמימה. ממול, על בימת עץ ענקית ומקורה, יושב פרופסור בן עמי ברבדו עם קבוצת אנשים נוספת, ומסביר ארוכות על היין, בעוד אזור החנייה הולך ומתמלא בכלי רכב.

פרופסור עודד שוסיוב, שותפו של בן עמי ברבדו, ובנו של צבי שוסיוב – בעל הכרמים בהם ממוקם היקב, התנדב לתאר בפנינו קצת את מלאכת העשייה עליה הם כל כך גאים. ואכן התוצר המוגמר בהחלט ראוי לכבוד. "היינות שלנו מיוצרים בטכנולוגיה שהדגש בה הוא שמירה על ארומת הפרי", אומר עודד. "זה מתחיל בתהליך של עקה – "סטרס" בכרם, כאשר 50 יום קודם לבציר אנו מסירים עלים רבים מאשכולות הענבים בכדי לתת מקסימום חשיפה לשמש הקופחת. זאת לצד העדר השקיה. בתהליך זה הענבים מתמלאים בריכוז של סוכרים טבעיים, ארומה, וריחות. גם תהליכי הייצור וההתססה הבאים אחא כך משלבים טכנולוגיות שמטרתן מיצוי מקסימלי של ארומה".

שרדונה 2005 – עשוי 100% ענבי שרדונה, חלקו שהה במיכלי נירוסטה וחלקו בחביות עץ, כאשר שליש מהיין זכה לשהות בטמפרטורה של 9 מעלות במיכלים, ומכאן השמירה על ארומת הפרי; והיתרה בחביות. לאחר מכן משלבים את התוצרים יחדיו, ומגיעים ליין.
בטעימה חשנו בארומת פרי בשל, גוון צהבהב קש עם נגיעות ירוק מול אור השמש, ריחות פירות הדר ואננס. היין אינו עוצמתי, הגוף מאוזן והטנינים רכים. אנו סבורים שאילו היה מוגש היין מעט מקורר ומצונן יותר, היה מתאים עצמו ליום הקיצי שנפל עלינו, ואז היינו מחפשים את הגבינה המלוחה ואת האבטיח על יד.
מרלו 2004 – עשוי 90% מרלו ו- 10% קברנה סוביניון, עם דגש בהליך העשייה על שימור טעמי פרי וארומה. היין שלגמנו, שהיה השני אחרי השרדונה, שילב טעמי תבלין,ריח אניס ונגיעות וניל, והוא מרלו טיפוסי. היין בעל גוף בינוני עד מלא, בעל מורכבות וסיומת מתמשכת.
קברנה סוביניון 2004 – שהיה האהוב עלינו, ובהחלט יין ראוי להערכה, ומכאן ההמלצה שלנו המובטחת גם לרכישה "שווה". זה יין אלגנטי, עשוי משילוב של 85% קברנה סוביניון, חצי מבציר רגיל וחצי מבציר מאוחר "לייט הארווסט", בתוספת 15% מרלו. הכל יחד מיושן בחביות 20% חדשות והשאר ישנות יותר. ליין ניחוח בולט של שזיף שחור, מעט פלפל ירוק עם רמיזות לווניל מחריכת החבית. צבע היין אדום צלול. טניניות רכה בפה, עם סיומת מתמשכת בחיך.
נאמר לנו, וכך אנו סבורים שאכן יקרה, שליין צפויות שנים טובות של עד 5 שנות התפתחות והתיישנות בבקבוק. המלצתנו לשתות כבר עכשיו, וגם שווה "להשכיב" עוד איזה בקבוק או שניים לאחר כך.
כל היינות ללא סינון.

למשפחות שוסיוב, ברבדו, ארקין: נהנינו מאד. תודה על האירוח, אתם מקסימים, היין שאתם עושים ראוי ומשובח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר