החודש ארוחת בראנס סאפר המסורתית במלון הסקוטי בטבריה

בארנס זכה להיקרא "משורר הוויסקי", בחייו ובשיריו ביטא את הפן היפה של שתיית הוויסקי המסורתי הסקוטי בצוותא, שמטרתה אינה להשתכר עד אובדן חושים, אלא לחדד את הלשון, לחוש חופשי במלוא מובן המילה, וגם להיות מאהב טוב יותר

ארוחת ערב מסורתית Burns Supper לכבודו של המשורר הלאומי של סקוטלנד, רוברט בארנס, תתקיים במלון הסקוטי בטבריה ב- 23 בינואר 2008.
למעלה מ- 200 שנה מתכנסים בכל העולם כדי לחגוג את יום הולדתו של המשורר הלאומי של סקוטלנד רוברט בארנס (1759-1796) המסמל יותר מכל את התרבות הסקוטית.
בארנס זכה להיקרא "משורר הוויסקי", בחייו ובשיריו ביטא את הפן היפה של שתיית הוויסקי המסורתי הסקוטי בצוותא, שמטרתה אינה להשתכר עד אובדן חושים, אלא לחדד את הלשון, לחוש חופשי במלוא מובן המילה, וגם להיות מאהב טוב יותר.

באירוע המסורתי משתלבים היטב השירים של בארנס, בדיחות, וויסקי וההאגיס המסורתי, על הארוחה תנצח שפית המלון ענת אוטולונגי, וטל חוטינר, שגריר ג'וני ווקר בישראל וחבר עמותת הוויסקי בישראל, יעמוד על הקשר בין וויסקי לאוכל.

במהלך הארוחה מתקיים "טקס ההאגיס", בו מגישים את ההאגיס שהיא המנה המסורתית והעיקרית בארוחה זו. זאת תוך כדי שפיכת וויסקי מעליו, הליכה עם מגש ערוך בשיירה של מכובדים הכוללת מוסיקה של חמת חלילים עם להקת "קנקן תירוש" והקראת שירים של בארנס (גם בעברית וגם באנגלית), בהנחיית השחקן אבי קושניר.

המנות הן מנות סקוטיות מסורתיות, וזה אחד הארועים הצבעוניים, השמחים, מלאי רוח ואוכל שיש לסקוטים.
בין המנות שיוגשו בארוחת הבראנס סאפר: מרק כרישה ותפודים בתוספת גריסיני, האגיס על מצע של מחית תפודים ושורשים, צלעות עגל חלב בעשבי תיבול, קדירת כתף כבש ירקות ווסקי, ברוקולי מאודה בחמאה, רצועות גזר מזוגגות, קציפת וויסקי עם גרנולה ופירות יער, ועוד.

הארוחה תחל בשעה 20:00 ותלווה בוויסקי חופשי לאורך כל הלילה.

מחיר ללילה לזוג על בסיס חצי פנסיון 1,190 ₪
מחיר הארוחה בלבד 250 ₪ לסועד.
לאורחי המלון הסקוטי: כל האירועים, כולל הארוחה החגיגית ללא תשלום.


המלון הסקוטי, טבריה
טל. 04-6710710
www.scotshotels.co.il



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר