החודש פסטיבל אוכל ושמן זית זיתא במסעדות תל אביב והרצליה

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 16 עד 21 בדצמבר בשעות הערב במסעדות חדר האוכל, נועה, קימל, סיטרה, ביסטרו 56, ביתא קפה, פלורנטין10, ברונו, דרוקר'ס וננה

זיתא – בית בד גלילי הוקם בשנת 1992 מתוך חזון להפוך את הגליל למרכז עולמי לשמן זית איכותי ואת מדינת ישראל כגורם משפיע בתחום.
בית הבד הוקם באזור התעשייה ציפורית שבצפון הארץ, בסביבה הטבעית של שמן הזית בגליל, כשהוא מוקף מטעי זיתים רבים ואנשי מקצוע הנחשבים מהטובים בארץ.

לפני כשנה רכשה קבוצת ויסוצקי מחצית מהבעלות על חברת זיתא, וכיום ויסוצקי מפיצה ומשווקת בלעדית את מוצרי החברה, ובמסגרת זאת יזמה פסטיבל אוכל ושמן זית במבחר מסעדות בתל-אביב ובהרצלייה.

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 16 עד 21 בדצמבר בשעות הערב במסעדות חדר האוכל, נועה, קימל, סיטרה, ביסטרו 56, ביתא קפה, פלורנטין 10, ברונו, דרוקר'ס וננה.
במסגרת הפסטיבל יוגש תפריט  ובו מנות מבוססות שמן זית איכותי של "זיתא-בית בד גלילי". בנוסף, לקוחות המסעדות הללו שיזמינו ממנות הפסטיבל שהוכנו במיוחד בהתאמה לרוח הפסטיבל ולמוטיב המוביל של שמן הזית, יקבלו לשולחנם כמנת פתיחה מעוררת תאבון את לחם הבית ובקבוק שמן זית כתית מעולה של "זיתא". כל מסעדה, תציע תפריט שונה על פי רוח וקונספט המסעדה.

זיתא וויסוצקי חוברים יחד
טעמתי עבורכם את שני שמני הזית המובילים של זיתא: "כנען" – כתית מעולה ו"כמו פעם"- כתית מעולה (המסיק הראשון). בעוד השמן הראשון הביא עמו ארומה של דשא קצוץ דק ועגבנייה ירוקה בניחוח פירותי עדין במיוחד, נתן השני ניחוח עשיר וייחודי וטעם פירותי עדין עם חריפות קלה.

הרעיון העומד מאחורי המיזם כולו, הינו להחזיר את שמן הזית למקום הראוי לו. זהו חיבור עסקי ומסחרי בין בית הבד זיתא לבין ענק התה ויסוצקי, שיעזור גם במנגנון השיווק וההפצה הוותיק שלו.

בנצי אלישע, איש יקבי רמת הגולן עד לאחרונה, מכהן כמנכ"ל זיתא מזה 4 חודשים, והוא עם שותפו מנכ"ל ויסוצקי מובילים את המהפכה.
ויסוצקי עד היום הייתה חברה חד-מוצרית בקונפיגורציות שונות של תה כזה או אחר. בחברה חיכו להגעתו של מוצר איכותי וגם "ירוק" בדמותו של שמן הזית של זיתא, שהתאים לחזון של ויסוצקי וגם לקו הבריאותי אותו מייצג התה הירוק.

המטרה: להגדיל את הצריכה
צריכת שמן הזית בישראל היא מהנמוכות במדינות אגן הים התיכון, וזאת חרף העובדה שהזית הארץ-ישראלי שוכן כאן אלפי שנים, והוא חלק משבעת המינים.
בכמויות נאמדת צריכת שמן הזית לאדם בשנה בישראל בליטר אחד בלבד, בהשוואה לשישה עד עשרה ליטרים לאדם במגזר הערבי.
ביתר מדינות אגן הים התיכון כמו יוון, איטליה וספרד הצריכה לאדם בשנה נאמדת ב- 13 עד 18  ליטר לאדם בשנה.יוון הינה אלופת העולם בצריכת שמן זית, ואיטליה וספרד אחריה.
ב- 92% ממשקי הבית שמן הזית משמש את בני הבית לתיבול סלטים, והמטרה היא להביא את צרכן המזון בישראל להגדיל את כמויות צריכת שמן הזית לאדם.

המהפכה בדרך
מלבד סגולות רפואיות ובריאותיות למכביר, יש לשמן הזית גם יכולת להוסיף ולשפר ארומות, ואפילו משהו בהיבט הרוחני. בזיתא מצפים למהפכה שתבוא לידי ביטוי בשנים הקרובות.
המהפכה, כך נראה, צוברת תאוצה גם בארה"ב ובבריטניה, הרבה בזכות הטרנד הירוק והבריאותי, אך לא פחות בזכות תוכניות האוכל המשודרות בכל ערוצי הטלוויזיה.
ענף שמן הזית הוא מסורתי-שורשי-וכפרי. צרכני שמן הזית הם בעלי מודעות גבוהה וחשוב להם לקיים גם רמת חיים איכותית בריאה גבוהה וטובה.
שמן הזית נתפס אצל הבריות כמוצר טעים-איכותי-ובריא.

לא נותר לנו כולנו להצטרף למהפכת הבריאות, שמן הסתם רק תיטיב עם כולנו.

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר