החלה ההרשמה לקורסי בציר 2009 בביה"ס לעשיית יין של יקב שורק

בביה"ס לעשיית יין של יקב שורק מתקיימים קורסים שונים הקשורים בהכנת יין, בגידול כרם, בטעימות יין, בכלכלת יקב, שיווק יין ועוד. חלקם מיועדים ל"מתחילים" ולחובבי יין, וחלקם לקהל המקצועי וליצרני יין

החלה ההרשמה לקורסי בציר 2009 בביה"ס לעשיית יין של יקב שורק, בו מתקיימים קורסים שונים הקשורים בהכנת יין, בגידול כרם, בטעימות יין, בכלכלת יקב, שיווק יין ועוד. חלקם מיועדים ל"מתחילים" ולחובבי יין, וחלקם לקהל המקצועי וליצרני יין.
בין מרצי הקורסים השונים ניתן למצוא אנשי אקדמיה, חוקרים, ייננים, מדריכי חקלאות ואנשי שיווק.
בית הספר, בהובלתו וניהולו של ניר שחם,  שם לו למטרה ללמד את אומנות עשיית היין ולהביא שמחה. רבים מתלמידיו השתלבו בתעשיית היין ולמעלה מ- 50 אף הקימו יקבים מסחריים.

קורסים הכוללים ייצור יין:
הקורס לעשיית יין – קורס הדגל של שורק בית ספר לעשיית יין, מועבר ביקב מאז 1994 מדי שנה.
הקורס משלב לימוד תיאורטי ומעשי, במהלך הקורס מייצר כל משתתף יין אישי בדמיג'ן (בקבוק 25 ליטר), היין יינתן בתום הקורס למשתתף. התהליך נעשה בליווי צמוד של ניר שחם, יינן היקב. הקורס מלמד את שלבי ייצור היין העיקריים: מעקב אחר תהליך הבשלת הענבים בכרם, הבציר, התסיסה, יישון היין והבקבוק. הקורס מיועד לאוהבי יין, למעוניינים ליצר יין בביתם או לאלה הרוצים להתמקצע ולהעמיק את היכרותם עם עולם היין.

קורס עשיית יין בחבית – מיועד לקבוצה מצומצמת של אוהבי יין ומעניק חוויית יקב אמיתית. במהלך הקורס כל משתתף מייצר יין בחבית עץ אלון בת 225 ליטר. הקורס משלב בתוכו שלושה מרכיבים: הרצאות בנושא עשיית יין, מפגשי טעימה מיוחדים ומפגשי טיפול ביין. הקורס שם דגש על הפן האישי ועל העברת חוויית עשיית היין במלואה.

הכנת יין באופן עצמאי – חדש – מיועד לבוגרי הקורס לעשיית יין של יקב שורק ולבעלי ניסיון בעשיית יין המעוניינים לייצר יין ולרכוש שנת ניסיון בליווי צמוד. כולל הכנת יין אישי על כל שלביו מבציר ועד בקבוק תוך שימוש באמצעי היקב. הספקת הענבים באופן עצמאי או על ידי יקב שורק.

קורסי נושא:
קורס בציר
– מיועד ליצרני יין בפועל החסרים רקע תיאורטי ולאלו שלמדו תיאוריה וחסרה להם ההתנסות המעשית. זהו קורס קצר המתמקד בעונת הבציר ומשלב מפגשים עיוניים ומעשיים. הקבוצה תייצר יין ותלווה אותו במשך עונת הבציר על כל השלבים: דיגום הענבים, יום הבציר, הכנת התירוש לתסיסה, בדיקות מעבדה, ליווי היין בתסיסה והסחיטה.

קורס שלושה צבעים – חדש – קורס מעשי לייצור יין לבן, רוזה ויין מתוק מחוזק. משלב הרצאות ולימוד מעשי בו משתתפי הקורס ייצרו את שלושת סוגי היין בפועל באופן קבוצתי, ויעקבו בטעימות ובבדיקות מעבדה אחר תהליך עשיית היינות.

קורס תסיסה – המשתתפים בקורס יתסיסו ענבים מחלקה אחת בלמעלה מ- 20 מיכלי תסיסה ויבחנו במערכת ניסוי גדולה את השפעת תנאי התסיסה על סגנון היין ואיכותו. בין המשתנים שיבחנו: סוגי שמרים, טמפרטורות תסיסה, רמת חומצה ו – SO2 שונות וזמן השריה על הקליפות.

קורס פגמים ביין – טעימה וניתוח מעמיק של יינות עם פגמים, חלקם הוכנו במיוחד עבור הקורס.

סדנת שיווק יקב בוטיק – הקניית דרך חשיבה מתאימה ליקב הבוטיק (שלך) על מנת לתת פתרון מתאים לשיווק היין.

יקב שורק
מושב טל-שחר
טל. 08-9450844
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר