החלפת משמרות במזכירות איגוד השפים הישראלי

חברי איגוד השפים הישראלי אישרו פה אחד את הרכבה החדש של מזכירות האיגוד, כפי שהוצגה על ידי נשיא האיגוד הנכנס שף אדם ענב

חברי איגוד השפים הישראלי אישרו לאחרונה פה אחד את הרכב המזכירות מזכירות האיגוד החדשההחדשה, בראשותו של נשיא האיגוד הנכנס שף אדם ענב.

במזכירות החדשה חברים שפים צעירים ומלאי רצון טוב לעשייה, שמתכוונים יחד עם נשיא האיגוד "לבשל" אחרת את חזון האיגוד, באמצעות מטרות ויעדים שתחילתם בעשייה ענפה למען החברים ובהחזרת עטרה ליושנה, על ידי השבת חברים רדומים לפעילות אתגרית יוצרת ותורמת.

למעט תקרית מילולית לא נעימה אחת במהלך הכנס, שאפילו תרמה למיצוב ההנהלה החדשה ולאופייה השקט והרגוע, השכיל אדם ענב להוביל את האירוע בצניעות, פתיחות, נינוחות ואופטימיות זהירה, שסחפה את החברים להצביע אמון במזכירות החדשה.

איגוד השפים הישראלי ידע בשנים האחרונות תהפוכות רבות, שבאו לביטוי בעיקר בהנהלות לא יציבות, שהתרכזו בעיקר בתחרויות בחו"ל; לרוב בהשתתפות אותם שפים שחלקם נמנו באופן קבוע על חברי המזכירות.
רוב הפעילויות בארץ נזנחו,ו עדות הביקורת לא היו פעילות, ונוצר נתק בעקבות יחסים אישיים לקויים, שפער תהום עמוקה ומיותרת לחלוטין בין האקדמיה, משרד התמ"ת והאיגוד לשני הכיוונים, כתוצאה ממשקעי עבר.

נותני חסויות חשובים התנתקו ממתן החסויות, לאחר שהבינו ששיתוף הפעולה עם ההנהלות חלש ביותר, ושאין לאיגוד ערך מוסף כל שהוא לפעילות המשותפת; אם כי מספר נותני חסויות לא אמרו נואש, המשיכו וממשיכים גם היום לתמוך במזכירות החדשה.

ראוי לציין שהמזכירות החדשה קיבלה לידיה קופת מזומנים חיובית, אך אין בה על מנת לממן את הפעילות הענפה המתוכננת, גם לאור העובדה שרק כ- 10% מחברי האיגוד משלמים את דמי החבר השנתיים כסדרם.

לזכותה של המזכירות היוצאת אפשר לרשום רצון רב לפעילות שוטפת, ואף פניות רבות לחברים להשתתף בפעילויות שונות, ובכלל זה טיולים, סיורים, הדרכות וכדומה, אולם חוסר האמון הבולט שהפגינו חברי האיגוד בהתנהלות הכספית, הארגונית, ובצדקת הדרך של המזכירות היוצאת, מנעו מרבים מהם לקחת חלק פעיל בפעילות השוטפת, והביאו אותם ולהרהר עמוקות על תרומת החברים לאיגוד ותרומת האיגוד לחבריו.

"מדברים פחות עושים יותר"
עושה רושם שהמזכירות החדשה בהנהגתו של אדם ענב, בוגר המזכירות היוצאת ומי שנטל חלק פעיל בעשייה החיובית של המזכירות הקודמת ובטעויות שלה, מבינה את טעויות העבר, מתכוונת להפיק לקחים ולפעול למזכירות אחרת, לדרך חדשה ומנומסת ללא התלהמות, תככים ואינטרסים שאינם במקומם.

סימנים לכך ניתן לראות בהגדרת תפקידם של חברי המזכירות, בביזור סמכויות, והעובדה שעל כול אחד מהם הוטלו משימות בהן עליהם להוכיח את עצמם, אחרת ימצאו את עצמם מהר מאוד בחוץ.

גם מינויו של שף ליאון מנחם לתפקיד מנכ"ל האיגוד, מצביע על שיתוף פעולה מפתיע בין מפסיד למנצח, שלא רואים אפילו בפרלמנטים הטובים בעולם.
האם שיתוף הפעולה הזה יצליח? ימים יגידו, אם כי בשלב הזה לפחות האווירה החדשה משדרתעבודת צוות, חברות, רעות, אינטרסים משותפים, ודחיפה לפעילות יוצרת; בעיקר הודות למנהיגותו השקטה אך העיקשת של אדם, שכבר טבע בקרב חברי המזכירות ובכלל את המונח "מדברים פחות עושים יותר".

כך נראים פני הדברים לעת עתה, ולא נותר לחברי האיגוד אלא להיות שותפים לדרך החדשה והאופטימית, ולנסות בכול זאת להוציא מתוק מעז.

חברי המזכירות:
שף אדם ענב – נשיא – שף החטיבה המוסדית בחברת אסם נסטלה פוד סרוויס.
שף ליאון מנחם – מנכ"ל – שף מלווה של מסעדת גחלים בנתניה.
שף גינאדי מנוסיס – גזבר – מנהל שירותי המזון בבית החולים קפלן.
שף חי שוורץ – מנהל תחום המלונות – שף מלון קראון פלז'ה ירושלים.
שף סרקיס יעקוביאן – מנהל הקשר למגזר – סו שף במלון קראון פלז'ה ירושלים.
שף אלון ינקלביץ – מנהל תחום הקייטרינג – יועץ קולינרי.
שף גלעד טמסיס – מנהל תחום המסעדות – שף אספרסו בר ראשל"צ.
שף קונדיטור ג'קי חזן – מנהל תחום המגדנות – שף קונדיטור חברת שרון פורבוס.
שף טל לוי – מנהל תחום האקדמיה – מנהל שירותי מזון בחברת עידית.

חברים פעילים שאינם נמנים על חברי המזכירות:
שף עידן הלפרין – מנהל פרויקטים וגיוס אמצעים – יועץ קולינרי.

ועדת הביקורת:
שף רוני שמיר – יו"ר הוועדה – שף גן האירועים "סטופה" תל אביב.

שמואל מולדובן הוא שף, תברואן מוסמך, מומחה לבטיחות מזון.
טל. 08-9263773, 050-7919099

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר