החל מבציר 2019 כל יינות כרמל טבעוניים – ועכשיו מארז גבינות טבעוניות ויין

כחלק ממהלך ארוך טווח של יקב כרמל בו הותאם הייצור לדרישות טבעוניות, החליטו בחברה לספק חוויה שלמה לקהל הטבעונים עם שילוב של גבינות ויין

לפני כשנתיים, כחלק מאג'נדה ידידותית לסביבה שמקדמים ביקב כרמל, הוחלט שכל יינות היקב החל מבציר 2019 יותאמו לדרישות טבעוניות, כלומר ללא שימוש במרכיבים מן החי בתהליך הזיכוך וההצללה של היין. זאת תוך שמירה על איכות וטיב היין. המהלך נובע מהכרה בצרכי כלל קוני ושותי היינות וקהל הטבעונים בפרט, וכחלק מתהליך מתמשך של חקלאות בת קיימא.

צילום אפיק גבאי

בעקבות המעבר לייצור יינות טבעוניים וכחלק מהחיבור לעולם הטבעונות, מקיים עתה (נובמבר 2020) היקב שיתוף פעולה עם המעדנייה הטבעונית "טעם לחיים", הממוקמת בשוק לוינסקי בתל אביב (מרחביה 13). במסגרת השת"פ יציע אתר האונליין של המעדנייה מארז יין כרמל מסדרת סלקטד – קברנה סוביניון או מרלו, יחד עם שלוש גבינות טבעוניות: גבינת קשיו מעושנת, גבינת שקדים עם עגבניות מיובשות וסומק, וקוביות גבינה בולגרית סויה. מחיר המארז 85 ₪.   

יפתח פרץ היינן הראשי של יקב כרמל. צילום איל גוטמן

ביקב כרמל אומרים כי הם מקפידים על תהליך הייצור הטבעוני, אשר בסיומו מסומנים הבקבוקים בתווית ירוקה כידידותיים לטבעוניים. יפתח פרץ, היינן הראשי של יקב כרמל, מפרט:  "תהליך ייצור היינות והמעבר ליינות טבעוניים מצריך מאיתנו הקפדה ודיוק כבר מהשלבים המוקדמים של גידול הענבים, הבציר בכרם ותהליך הייצור ביקב. כך אנו מפיקים בהצלחה יין איכותי ללא צורך בשימוש במרכיבים מן החי. התחלנו בתהליך כבר בשנת 2018, והחל מבציר 2019 כל היינות שלנו מיוצרים בתהליך טבעוני. ניתן בהחלט לומר שצברנו ניסיון והתמחות בנושא, ואנו גאים להוביל את המגמה הטבעונית בעולם היין בישראל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר