הטאו של התה הירוק

חשיבות התה הירוק לקידום בריאות ומניעת מחלות מתגלה חדשות לבקרים במחקרים קליניים ואפידמיולוגיים – משיפור מצב הרוח, ועד למניעת מחלות כרוניות כמו סרטן, פרקינסון ומחלות לב

מחקרים מדעיים מגלים בשנים האחרונות שמיליארד סינים לא טועים – התה הירוק נחשב כבר אלפי שנים כמאריך ימים ובעל סגולות בריאותיות רבות.
חשיבות התה הירוק לקידום בריאות ומניעת מחלות מתגלה חדשות לבקרים במחקרים קליניים ואפידמיולוגיים – משיפור מצב הרוח, ועד למניעת מחלות כרוניות כמו סרטן, פרקינסון ומחלות לב.

הנה עוד כמה סיבות להוסיף עוד כוס תה ירוק ליום שלך:
תה ירוק עשיר בפלבנואידים – קבוצת רכיבים בעלי תכונות אנטיאוקסידנטיות רבות עוצמה (תפקידם העיקרי לנטרל פעילות מזיקה של רדיקלים חופשיים). צריכה קבועה של 4 כוסות תה ביום תסייע בהגנה נגד הנזק של הרדיקלים החופשיים.
שתיית תה ירוק מסייעת בשמירה על לב בריא – מחקרים מכל העולם מראים כי שגם במניעת מחלות לב לתה הירוק יש סגולות. הפלבנואידים שבתה מונעים את חמצון הכולסטרול הרע (LDL ) ומשפרים את גמישות כלי הדם.
שתיית תה ירוק תורמת למאזן הנוזלים היומי. 
שתיית תה ירוק מסייעת בשמירה על המשקל – לפלבנואידים שבתה הירוק, הקרויים קטכינים, יש פעילות הממריצה את קצב חילוף החומרים ומסייעת להרזיה.
שתיית תה ירוק שומרת על הערנות, מרגיעה ומשפרת את מצב הרוח – מחקרים מצאו כי חומצת האמינו המצויה בתה הירוק – טאנין בעלת השפעה מעוררת על גלי המוח, שתיית תה ירוק משפרת את הריכוז ובעלת השפעה מרגיעה.
לשתיית תה ירוק השפעה במניעה של סוגי סרטן שונים – מחקרים הראו כי שתיית תה יכולה לעכב התפשטות תאי סרטן.
שתיית תה ירוק מגנה על העצמות – מחקרים מראים כי שתיית תה ירוק משפרת את צפיפות העצם. תוספת חלב לתה משפרת את ההשפעה החיובית של שתיית התה על העצם. התה הירוק נמצא גם כגורם המגן מפני שברים באגן.
תה ירוק מכיל כמות יחסית נמוכה של קפאין – 5 כוסות תה ירוק יספקו את כמות הקפאין שבכוס אספרסו אחת.

כיצד לשלב את בריאות ואת הארומה של התה הירוק גם למטבח?
הנה כמה טיפים לשילוב תה ירוק בבישול:
הוסיפו מספר שקיקי תה ירוק למים בהם מאדים ירקות.
עלי התה הירוק כתבלין בירקות ובתבשילים מוקפצים.
בשלו את האורז על בסיס תה ירוק במקום מים.

גם הסבתות לא טועות – מחקרים מצאו כי לכוס התה ששתינו כשהיינו חולים, אכן עשויה להיות השפעה על שפעות והצטננות: רמות האנטיאוקסידנטים הגבוהות בתה הירוק מחזקות את מערכת החיסון. בנוסף, מחקרים מדעיים מצאו כי לתה הירוק השפעה אנטי בקטריאלית ואנטי ויראלית,
צריכת תה ירוק הפחיתה את הסיכוי להצטננות או שפעות ב- 23% ואף קיצרה את משך המחלה ב- 36%. הפוליפנולים בתה הירוק הידועים בשם קטכינים מעכבים את שכפול וירוס השפעת ובעלי השפעה ישירה עם קטילת הנגיף.
שילוב התה הירוק עם חליטה של מרווה, הידועה גם היא כבעלת השפעה אנטי ויראלית ואנטיבקטריאלית, מעניק לנו משקה טבעי, מרווה וטעים, שיעזור לעבור את החורף בשלום.

אביה שנער היא דיאטנית קלינית בעבור קבוצת ויסוצקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר