הטוב שבטוב 2010 – הצדעה ליקבים וליינות ישראל – חלק א'

הרעיון היה לקיים טעימה עיוורת – אבל לא שיפוטית, כזו שיש בה הערכה – אבל לא ציונים, יש בה הצדעה – ולא ביקורת.פנינו ליקבים וביקשנו מהם לשלוח לטעימה יינות מצטיינים שלהם, אלה שהם מאמינים כי מייצגים באופן הטוב ביותר את היקב ואת תוצרתו

הרעיון היה פשוט: לארגן את הטוב שבטוב 2010 – הצדעה ליקבים וליינות ישראל. לקיים טעימה עיוורת – אבל לא שיפוטית, כזו שיש בה הערכה – אבל לא ציונים, יש בה הצדעה – ולא ביקורת.
פנינו ליקבים וביקשנו מהם לשלוח לטעימה יינות מצטיינים שלהם – לבן, אדום, קינוח – אלה שהם מאמינים כי מייצגים באופן הטוב ביותר את היקב ואת תוצרתו.
ההיענות הייתה מדהימה: עשרות יקבים שלחו יותר מ- 40 יינות, והפניות זרמו גם כשסגרנו את רשימת היינות ל"הטוב שבטוב 2010".

את שני אירועי הטעימה קיימנו במרפי'ס פאב בקניון ארנה במרינה של הרצליה, שמנהליו והצוות נתנו לנו הרבה יותר מאשר אכסניה. הגבינות המשובחות לטעימות הגיעו ממחלבת יעקבס בכפר הרא"ה, והלחמים והמאפים המעולים מקונדיטוריית פיס אוף קייק של משה אהובי ביפו – הכל בנדיבות רבה.

המשתתפים בשתי הטעימות היו חובבי ואוהבי יין ברמות מיומנות שונות – כאשר על פי תפישתנו, דעתו של חובב יין שווה לפחות לזו של מקצוען בתחום. אחרי הכל, הם אלה שצרייכים לאהוב לשתות יין ולקנות בקבוקים רבים ככל האפשר, לתפארת תעשיית היין הישראלית.

הפעם אנו מביאים את רשמי הטעימה הראשונה שהתקיימה במרפי'ס פאב ארנה ב- 16 בדצמבר. לבקשת חלק מהמשתתפים, נציין רק את שמותיהם הפרטיים: יצחק, וידאל, גלית, אבישי, מיכל, רועי – ועוד רועי, נתלי, לולה, אלי, ונלי.
בטעימה העיוורת ניסו חברי הצוות לזהות את היקב ואת היין – זה בשביל הכיף, אך גם העריכו את היין: צבע, ארומה, טעם, עפיצות, סיומת, שמעו את מחירו ובמקרים מסוימים שינו את דעתם בעקבות כך – למעלה או למטה; ויחד גובשה הערכה ליינות המשתתפים. מטבע הדברים, לא הייתה דעה אחידה כלפי היינות, וכמובן שהיו כאלה שבלטו במיוחד ברמתם הגבוהה.
היינות מופיעים בכתבה על פי סדר טעימתם ולא על פי כל דירוג אחר. תיאורי היינות על פי דפי יינן של היקבים.

יינות לבנים
יקב יתיר – ויוניה 2009
יין לבן יבש המופק מ- 100% ענבי ויונייה משני כרמים ביער יתיר (650, 680 מטר מעל פני הים). היין תסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירה על לשמירה על האופי הארומטי של הענבים ובוקבק בחודש פברואר 2010.
ויונייה יתיר הוא יין ארומטי המתאפיין בגוון זהוב ירקרק בוהק ובניחוחות של תפוח עץ ירוק, אפרסק ונקטרינה. גוף בינוני עד מלא עם חמיצות מאוזנת ומרעננת. יינן: ערן גולדווסר
חוות דעת הטועמים: צבע קש חם. יין מורכב עם טעמי הדרים ומלון. חמיצות גבוהה וטובה, מאוד מאוזן, עשיר וטעים. סיומת ארוכה.
מחיר מומלץ: 87 ₪

יקבי כרמל – ויונייה גליל עליון 2009
יין לבן יבש, הופק מ-100% ענבי ויונייה מהגליל העליון, האזור הגבוה והקר של מירון.
לאחר סחיטה עדינה תסס חלק מהתירוש (65%) במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לשמירת האופי הארומטי של הענבים, והיתרה (35%) בחביות עץ אלון צרפתיות, בהן המשייך והתיישן במשך ארבעה חודשיים על משקעיו.
היין בעל גוון זהוב, מתאפיין בבשומת של אפרסק לבן, משמש ווניל. גוף בינוני עד מלא וחומציות מאוזנת. יינן: ליאור לקסר – יינן ראשי של יקבי כרמל.
חוות דעת הטועמים: מתקתק, קליל ונגיש. המחיר מצדיק קנייתו.
מחיר מומלץ : 56 ₪

יקבי רמת הגולן – ירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2008
היין החדש מהכרם האורגני יצא לשוק כהמשך ישיר להצלחת יינות ירדן כרם אורגני אודם, פרי יוזמת יקבי רמת הגולן, ומתווסף לשורה ארוכה וידועה של יינות כרם יחיד של יקבי רמת הגולן.
ירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2008 מפגין ניחוחות מפתים של לימון, פרחים, אגס ומינרליות. יין עם עומק ומורכבות, המשלב אינטנסיביות ושפע טעמים לצד רעננות.
חוות דעת הטועמים: יין מאוזן, נעים לשתייה. עושר טעמים משתלב היטב עם חמיצות הלימון.
מחיר מומלץ: כ- 76 ₪

יקב טפרברג 1870 – שרדונה רזרב 2009
היין עשוי מ-100% ענבי שרדונה אשר מקורם מכרם הנטוע בגובה של כ-650 מטר מעל פני הים בתוואי נחל שילה שבשומרון.
היין התיישן בחביות על שמריו למשך כ-10 חודשים. לאחר הביקבוק, היין התבגר בבקבוק לפני שחרורו לשוק.
שרדונה רזרב 2009 של טפרברג הוא היין מאוזן, בעל חמיצות עדינה וגוף מלא, שמנוני עם סיומת עגולה וארוכה. צבע היין זהוב וצלול, ליין בוקה עשיר המלווה בארומות נקיות של פרי טרופי, אננס, הדרים בשילוב עם חמאה ועץ אלון אלגנטי.
חוות דעת הטועמים: יופי של יין, עוצמה וגוף, חמיצות טובה, עשיר ומורכב. תמורה טובה מאוד למחיר.
מחיר מומלץ: 50 ₪

יקב ויתקין – ריזלינג 2009
100% ענבי יוהנסברג ריזלינג שנבצרו במורדות הרי יהודה, באזור עמק האלה.
ה כרם, הנטוע על אדמה גירית, הניב יבול מצומצם במיוחד.
היין התיישן על שמריו, ולא עבר תסיסה מלולאקטית על מנת לשמור את אופיו הרענן.
התקבל יין לבן יבש, ארומטי, בעל מורכבות ועומק הנתמכים בחומציות פריכה. בשנה הראשונה מאופיין היין בניחוחות פרי הדר טרי, ירוק – ליים, פרחים לבנים ומינרליות. בתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח ולקבל מורכבות במשך 3 עד 5 שנים משנת הבציר, וצפויות להתפתח ארומות נוספות האופייניות לזן הריזלינג: פטרוליות ודבש.
חוות דעת הטועמים: "כששתיתי רציתי עוד". הארומה צוינה כבולטת, יין מזן פחות מקובל, הפתיע את השותים.
מחיר מומלץ: 85 ₪

יקב פסגות – ויונייה 2009
ויונייה פסגות יוצר מענבי ויונייה אשר נבצרו בכרמי מושב מטע במרומי הרי ירושלים.
היין יושן חציו בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות בנפח 500 ליטר וחציו במכלי נירוסטה. תהליך היישון נעשה בשיטת Sur-lie (על השמרים) במשך 8 חודשים.
היין מתאפיין בארומה פרחונית עמוקה ועשירה, המתבטאת בטעמי אניס משמש דבש ולימון.
חוות דעת הטועמים: יין מהנה לשתייה.
מחיר מומלץ: 69 ₪

יינות אדומים
יקב תשבי – קברנה סוביניון אסטייט 2007
יין אדום יבש העשוי מ- 93% ענבי קברנה סוביניון, 4% פטיט ורדו ו- 2% מרלו. היין הופק מהמיץ הראשוני והאיכותי של הענבים שנבצרו בבציר ידני מכרמים באזור הרי יהודה והגליל. היין שהה במשך כ-12 חודשים בחביות עץ אלון. מביא הרמוניית טעמים אלגנטיים של שזיף, פטל, קסיס ופירות יער שחורים, יחד עם טעמים עדינים של מוקה, וניל ודבש הנובעים מהיישון בחביות.
מרקם קטיפתי, סיומת מתקתקה, וצבע עמוק עז. היין לא עבר סינון והצללה. טוב לשתייה מעתה וכן בעל פוטנציאל יישון ארוך במקום חשוך וקריר.
חוות דעת הטועמים: ריח פירותי ואלגנטי. קליל יחסית, עם תחושות של פרי ושוקולד.
מחיר מומלץ: 85 ₪

יקבי בנימינה – סדרת אבני החושן, ספיר 2007
היין עשוי מענבי קברנה סוביניון (40%), שיראז (35%), מרלו (25%). ענבי הקברנה סוביניון והמרלו גדלו בכרם קדמת צבי (מרכז רמת הגולן) והשיראז מהגליל העליון.
כל יין התבגר בנפרד בחביות עץ אלון צרפתי חדש למשך 15 חודשים. בסיום התקופה נבנה הבלנד בין הזנים חביות השונות, והיין הועבר למילוי עם מינימום תהליכי סינון והצללה. לאחר המילוי המשיך היין להתבגר עוד כשנה במרתפי היקב.
היין בעל גוון ארגמני-שחור מבריק, ארומות בולטות של פטל בר, וניל, עם רעננות של מנטה וסיומת של שוקולד מריר.
ספיר 2007 הינו בעל מבנה מלא, עשיר, מאוזן ומרוכז, המוכן לשתיה כבר כעת, אך ימשיך ויתפתח.
חוות דעת הטועמים: מורכבות היין בולטת, בהחלט יש מה לצפות מהמשך התיישנות בבקבוק.
מחיר מומלץ לצרכן: 132 ₪

יקב כרמי יוסף – BRAVDO מרלו 2008
היין עשוי 100% ענבי מרלו, שנבצרו מכרם יחיד בסוף אוגוסט 2008. היין יושן במשך 12 חודשים בחביות עץ רובן מעץ אלון צרפתי ומיעוטן מעץ אלון אמריקאי, ליצירת שילוב נכון בין ארומת הפרי וניחוח החבית. היין מיוצר ללא סינון בתהליכי הצללה ממושכים להבטחת ארומה וטעם עשירים.
צבע אדום ארגמני עמוק וצלול. ארומות של עשבי תיבול גרגרי יער בשלים, צימוקים, אניס וניחוח וניל. היין עשיר ובעל גוף מלא, טאנינים רכים וטעמי פרי ריבתיים מורכבים ומתמשכים.
היין מוכן לשתייה וצפוי להתפתח היטב בבקבוק במהלך ארבע עד שבע שנים.
ייננים: פרופסור בן עמי ברבדו, פרופסור עודד שוסיוב.
חוות דעת הטועמים: יין מהנה, עם עושר טעמים. מורגש שמדובר ביין לא מאזור גידול צפוני – יין חם יותר.
מחיר מומלץ: 129 ₪

יקב דלתון – שיראז רזרב 2007
ענבי הסירה ליין זה גדלים בגובה של כ- 740 מטר בכרם בן זמרה. לאחר סחיטה הועבר היין לחביות עץ אלון צרפתי, ברובן חדשות, להתיישנות. לאחר תקופה של כ- 5 חודשים התווספו 4.5% ויונייה לבלנד. בסך הכל היין עבר התיישנות בחביות צרפתיות חדשות במשך 15 חודשים.
ליין צבע אדום אטום, כמעט שחור. באף עולים ניחוחות של פלפל שחור, סיגליות ומעט בשר מעושן. ליין גוף כבד, טאנינים מוצקים וסיומת ארוכה.
חוות דעת הטועמים: שיראז קלאסי הראוי לשבחים והלל, מאוד ארומטי, חגיגה בחך.
מחיר מומלץ: 119 ₪

הצגת טרום בכורה: יקב תבור – אדמה בלנד אדום 2008
(בעת הטעימה היין לא יצא עדיין לשוק ולא הייתה לו עדיין תווית).
יינות "תבור אדמה" מייצגים פסיפס של אדמות בזלת, גיר, חרסית וטרה רוסה.
את הבלנד החדש הרכיב היקב מארבעה זנים אשר גדלו בגליל העליון בגובה 900 מ' מעל פני הים: קברנה סוביניון (60%), קברנה פרנק (20%), פטיט-סירה (10%) ומרלו (10%).
שני הזנים העיקרים המרכיבים את הבלנד, קברנה סוביניון וקברנה פרנק, התיישנו 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הקברנה סוביניון התיישן במשך 6 חודשים עם המשקעים העדינים.
לשני זנים אלה התווספו הפטיט-סירה והמרלו אשר השלימו את הטעמים. ב"תבור" מיישנים כל זן בחביות נפרדות, והבלנד נוצר רק בתום תקופת ההתיישנות. התוצאה: יין בגוון סגול עמוק המאופיין באף פירותי וגוף מאוזן. יינן: אריה נשר.
חוות דעת הטועמים: יין צעיר שעדיין לא נותן את מה שייתן בהמשך. אחת הטועמות לקחה את יתרת שני יינות תבור, ודיווחה על הנאה רבה משתייתם לאחר יום.
מחיר מוערך: 75 ₪

הצגת טרום-בכורה – יקב תבור – אדמה סירה 2008
(בעת הטעימה היין לא יצא עדיין לשוק ולא הייתה לו עדיין תווית).
את יין הסירה החדש שלו (קלון צרפתי), ייצר יקב תבור מענבים אשר גדלו בגליל העליון בגובה 800 מ' מעל פני הים, על קרקע טרה רוסה עשירה במינרלים אשר מורגשים היטב ביין.
התוצאה: יין בעל צבע סגול עמוק, עפיצות עדינה וטעמי שזיף ושוקולד. היין יושן 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי.
יין עוצמתי המתאים לליווי תבשילי בשר, אך אפשר לשתות אותו בפני עצמו. ניתן לשתות עכשיו, אך מספר שנים של התיישנות נוספת בבקבוק יעשו עמו טוב. יינן: אריה נשר.
חוות דעת הטועמים: זוהתה בהערכה ה"סירתיות" של היין. עם זאת, מדובר ביין צעיר שעדיין לא נותן את מה שייתן בהמשך. אחת הטועמות לקחה את יתרת שני יינות תבור, ודיווחה על הנאה רבה משתייתם לאחר יום.
מחיר מוערך: 75 ₪

יקב ויתקין – קריניאן 2007
עשוי 95% ענבי קריניאן ו- 5% אחוז גרנאש, ממספר כרמים בוגרים מאזור בנימינה וזיכרון יעקב, כולם ללא השקיה. יבולים נמוכים במיוחד (350קג' עד 600 קג' לדונם) בעלי צבע עז, מרוכזים בטעמים וארומות.
היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתי, שליש מהן חדשות, למשך 14 חודשים.
הקריניאן 2007 בעל צבע רובי-שחור סגלגל, מבנה מאוזן, סמיך מאוד ומורכב. סיומת ארוכה, קשת של ארומות עזות וטעמים מורכבים של שזיף ופטל שחור, עשבי תיבול, מנטה ואדמה.
היין לא עבר תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. בתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח במשך 4 עד 6 שנים משנת הבציר.
חוות דעת הטועמים: יופי של יין, העתיד לפניו, פירותיות, אדמה ושוקולד. יין יין נעים, מאוזן, סיומת טובה, צבע מעולה.
מחיר מומלץ: 95 ₪

יקבי ברקן – פינוטאז' סופרייר 2007
היין מורכב מבלנד של ענבי פינוטאז' – 90%, קברנה סוביניון – 5%, וענבי מרלו 5%. חתומים עליו אד זלצברג – יינן ראשי, יותם שרון ועירית בוקסר שנק – ייננים.
ענבי הפינוטאז' מגיעים מכרם "סידרה" שבתל-צפית השוכן בגבעות יהודה, בשיפולי הרי יהודה. ענבי הקברנה סוביניון והמרלו מגיעים מהגליל העליון.
צבעו של היין רובי-ארגמני עמוק, כמעט שחור. לאחר אוורור קצר, האף נפתח לבוקה עוצמתי של פרי שחור בשל, ספק ריבתי, עם תות-עץ שחור, פטל שחור, אוכמניות ושזיף בר. לפרי נלווים שלל תבלינים חמים ומתקתקים, קינמון, ציפורן, מעט הל, בגוונים של קפה שחור, שוקולד מריר עם טון מעושן, ואף נגיעה קלילה של זפת.
בפה היין עשיר ומרוכז, בעל פרי עוצמתי וגוף מלא. טאנינים מסיביים אך רכים וחלקים, חמיצות רעננה. סיומת ארוכה המותירה טעמי פרי שחור ומעושן, מושרה בתבלינים מתוקים, עם רמז קל לסויה וקקאו.
היין התיישן 17 חודשים בחביות אלון חדשות – 78% מהן צרפתיות, 22% אמריקאיות.
חוות דעת הטועמים: יין WOW, נעים, חלק מאוד, אלגנטי, מאוזן.
מחיר מומלץ: 225 ₪

יקבי כרמל – כרמל מדיטרניאן 2007
בלנד המבוסס על זני ענבים ים תיכוניים: 37% ענבי קריניאן מכרמים מבוגרים באזור זיכרון יעקב, 26% ענבי שיראז מכרם רמת ערד, 20% ענבי פטי ורדו מכרם עלמה בגליל, 15% ענבי פטיט סירה מכרם מבוגר בהרי יהודה, ו-2% ויונייה מכרם הזית הבודד שבגליל.
כל כרם עבר תהליכי ויניפקציה והתיישנות בנפרד למשך 7 חודשים. לאחר מכן עורבבו הכרמים השונים והיין הוחזר לתקופת התיישנות נוספת של 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, כ- 10% מהן חדשות (סה"כ 15 חודשי התיישנות בחביות). היין בוקבק בלא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד.
גוון סגול עמוק וניחוחות של דובדבנים שחורים, תבלינים, עור וכמהין. גוף מלא ועשיר לצד אלגנטיות וטאנינים משולבים היטב. ניתן ליהנות מהיין כיום, אך בתנאים נאותים ימשיך ויתפתח בבקבוק בשנים הבאות. יינן: ליאור לקסר, היינן הראשי של יקבי כרמל.
חוות דעת הטועמים: יין מאוזן אלגנטי, הרכב זנים מעניין ומאתגר שזכה להערכה על החריגה מסטנדרט קברנה-מרלו.
מחיר מומלץ: 150 ₪

יקב טוליפ – בלק טוליפ 2006
בלק טוליפ 2006 הוא יין שני לאחר מהדורת 2005 של הבלק טוליפ. יין דגל של היקב, המשקיע בו הרבה מחשבה ועשייה במשך ארבע שנים.
בלנד קלאסי של ארבעה זנים: קברנה סוביניון (60%) מכרם עלמה שבגליל העליון, בתוספת מרלו (20%), קברנה פרנק (13%), ופטיט ורדו (7%) מאזור הרי יהודה.
עוצמתו וסגנונו של היין אפשרו ליישן אותו תקופה ממושכת של 30 חודשים, ולאחר הביקבוק הונחו הבקבוקים ליישון נוסף. יינן: תמיר ארצי.
חוות דעת הטועמים: בלנד מעניין וראוי להערכה. טעם ארוך הנשאר בפה, ומעלה רובדים נוספים של טעמים.
מחיר מומלץ: 175 ₪

יקבי רקנאטי – ספיישל רזרב 2006
יין הדגל האדום של היקב. לעשייתו חוברים הענבים הטובים ביותר העומדים לרשות היקב: 82% ענבי קברנה סוביניון מכרם היקב בקדיתא למרגלות הר מירון, עם 18% ענבי מרלו שנבצרו בכרמי היקב בקיבוץ מנרה. שני הכרמים שוכנים בגובה ממוצע של 800 מטר מעל פני הים. 
היין שהה במהלך ארבעת חודשי ההתיישנות הראשונים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות, כאשר תוצרת כל כרם נשמרת בנפרד. עם סיום הרכבת הבלנד, הוחזר היין לחביות להשלמת תקופת התיישנות של 19 חודשים, בהם השתבח והתעדן. היין מוכן לשתייה, אך יתיישן היטב בבקבוק במהלך השנים הקרובות
יין  הרמוני בעל גוף מלא ועשיר, חומציות מאוזנת המעניקה יכולת התיישנות רבת שנים בבקבוק. ניחוחות שוקולד ושזיף שחור, פרי אדום בשל, פלפל שחור ורוזמרין, המשתלבים בטעמי פירות היער הבשלים, ומובילים לסיומת ארוכה וקטיפתית.
.חוות דעת הטועמים: WOW. יופי של יין. הטעמים נפתחים ונגלים נימים דקים. יין מאוד עגול, משאיר תחושה של פה מלא.
מחיר מומלץ לצרכן: 180 ₪

יינות קינוח
יקבי כרמל – גוורצטרמינר כרם שעל 2007
יין קינוח לבן ארומטי, המופק מענבי גוורצטרמינר שנבצרו בבציר מאוחר מאד בכרם שעל בחלקה הצפוני של רמת הגולן. התירוש המרוכז עבר תסיסה קרה ואיטית מאוד במכלי נירוסטה לשמירת האופי הארומטי של הענבים. היין מתאפיין בניחוחות מבושמים של ריבת משמש, ליצ'י ופרי הדר. גוף מלא עם מתיקות מאוזנת וסיומת ארוכה. היין מוכן לשתיה כעת, אך צפוי להמשיך להתפתח בבקבוק בשנים הקרובות.
חוות דעת הטועמים: ריחות שדה, טעם אגס, פרי ירוק. צבע יפה, משתלב בחך. הורגשה תחושה של עודף סוכר, אך ברור כי הוא טבעי.
מחיר מומלץ: 85 ₪

יקבי רמת הגולן – גולן מוסקטו 2010
יין קינוח לבן, צעיר, מרענן וקל לשתייה, בסגנון יין הקינוח מוסקטו ד'אסטי מאזור פיאמונטה, שבאיטליה. מיוצר מענבי מוסקט קנלי אשר גדלו בכרם גשור ובכרם רמת מגשימים בדרום רמת הגולן. 
יין ארומטי המשלב ניחוחות של פירות טרופיים, תפוח ירוק, פרחים טריים וענבים בשלים. היין מבעבע קלות ובעל רמת אלכוהול נמוכה יחסית, וכך, למרות היותו מתוק למדי, הוא מרענן וקל לשתיה בהיותו מוגש צונן מאוד – 5-7 מעלות.
חוות דעת הטועמים: "פצצות לגבות", מוסקטו תוסס קלות, מאוד מוצלח. יחס עלות תועלת מצטיין.
מחיר מומלץ: כ- 40 ₪

יקב פסגות – פרת
יין בסגנון פורט המופק משילוב של מספר זני ענבי יין איכותיים. תהליך התסיסה הופסק ע"י הוספת כהל המשמר את מתיקות הענב הטבעית. היין יושן בחביות עץ אלון המוצבות בשמש, תהליך המוסיף ליין ארומות וטעמים. היין מתאפיין במתיקות עשירה וקטיפתיות מעודנת, עם טעמי שוקולד, קפה, פירות ותבלינים.
חוות דעת הטועמים: נהנו מהפרת, והעריכו כי יש רבים המשתמשים בו כיין קידוש איכותי. כפי שאמר אחד הטועמים: "הלוואי שאבא שלי היה נותן לי יין קידוש כזה כשהייתי ילד".
מחיר מומלץ: 90 ₪

תודה ליקבים המשתתפים ולמשרדי יחסי הציבור שחלקם עובדים איתם. תודות למי שסייעו לנו בארגון שני אירועי הטעימות: מרפי'ס פאב ארנה, מחלבת יעקבס, קונדיטוריית פיס אוף קייק, אנשי יחסי הציבור נלי אור, ואיתן ושלי לבנשטיין.

מרפי'ס פאב אירי בקניון  ארנה
מרפי'ס, הפאב האירי במרינה הרצליה, הנו פאב אירי ייחודי הבנוי במאפיינים איריים אותנטיים. הפאב עוצב ונבנה לאחר מחקר מעמיק של מגוון הפאבים באירלנד, בהקפדה על שמירת המאפיינים האיריים המסורתיים והתאמתם לציבור הישראלי.
מרפי'ס, הפאב האירי במרינה הרצליה, קניון ארנה, טל.09-9569495  

קונדיטוריית Piece of Cake (פיס אוף קייק)
קונדיטוריית Piece of Cake (פיס אוף קייק) הוקמה בשנת 2004 על ידי משה אהובי ביפו.
הקו המנחה את משה אהובי בקונדיטוריה הוא הכנת מוצרים טעימים מאוד, מחומרים איכותיים ומשובחים ביותר, הכל באווירה נינוחה ושירותית. קהל המטרה הוא העם כולו, ולאו דווקא המאיון העליון.
לפני כשנה פתח משה אהובי מול הקונדיטוריה את "קפה עלמה" הנמצא בצומת הרחובות יהודה הימית ושבטי ישראל.
קונדיטוריית Piece of Cake – יהודה הימית 17, יפו; 03-6822163

מחלבת יעקבס ממושב כפר הרא"ה – ייצור גבינות איכות מחלב בקר וצאן
בשנת 1996 החליטה משפחת יעקבס להפוך מסורת של הכנת גבינות לשימוש ביתי מהחלב של עדרי הצאן והבקר של המשפחה (מ- 1936) למקצוע, להקים מחלבה מתקדמת ולשכלל את הציוד,
תהליכי הייצור וההבחלה של הגבינות נעשים תוך שמירה קפדנית על השיטות המסורתיות, הטעם עדיין עשיר וייחודי, וחצר המשק עמוסה מבקרים.
במחלבה מייצרים מגוון רחב של גבינות; קצו'טה, פקורינו, רוקפור, איטליקו, קממברט, גאודה, תום, מנצ'גו, אופיר, סנט מור, שחר, גבינת שמנת, לבנה, עז-מה, יוגורט צאן, פטה, צפתית, קרם פרש, ועוד.
את המוצרים ניתן להשיג ברחבי הארץ וברשתות השיווק השונות; שופרסל, הריבוע הכחול, טיב טעם, ובמעדניות המובחרות ברחבי הארץ.
במושב כפר הרא"ה נמצאת חנות המפעל המציעה למכירה את מגוון הגבינות ולחמים שנאפים במקום.
מחלבת יעקבס מושב כפר הרא"ה, טל. 04-6366111
א'-ה' 8:30-18:00, יום ו' וערב חג 8:30-14:00. בשבת ובחג סגור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר