הטעימה הסדרתית של אכול ושאטו – טרוארים וסגנונות

הרעיון בטעימה עיוורת זאת: ליהנות מסדרות של יינות ישראליים שיוטעמו כל אחת בנפרד, לנסות לזהות את היינות, ומכל מקום לאפיין ולהעריך את היינות, עם סולם ציונים בו 5 הוא הגבוה ביותר

לטעימה האחרונה של אכול ושאטו בשנת תשע"א ולקראת ראש השנה תשע"ב, שהתקיימה כטעימה עיוורת בטרקלין העסקים של מלון קראון פלזה סיטי סנטר, במגדלי עזריאלי בתל אביב, קראנו "הטעימה הסדרתית".
הרעיון בטעימה עיוורת זאת: ליהנות מסדרות של יינות ישראליים שיוטעמו כל אחת בנפרד, לנסות לזהות את היינות, ומכל מקום לאפיין ולהעריך את היינות, עם סולם ציונים בו 5 הוא הגבוה ביותר.

מארח הטעימה היה שף אלון גונן – השף הראשי של מלונות הולידיי אין קראון פלזה, והשתתפו בה סיליה וליאו רגב – כאשר סיליה היא המשלימה המיתולוגית של הצמד "רביבה וסיליה", חובבי היין רועי רון ורועי רוגל, חברות צוות טרקלין העסקים במלון – קרי וכריסטינה, וכתבי היין רונן פרלמוטר, דיויד רודס ויגאל ברנע.

סדרה א' – ברקן אלטיטוד 2008
על יינות הסדרה כתבנו ב- 30.5.11 תחת הכותרת "ברקן אלטיטוד – יינות על הגובה".
הרעיון מאחורי סדרת אלטיטוד של יקב ברקן, הוא לייצר מדי שנה 3 יינות קברנה סוביניון, מכרמים הממוקמים בצפון הארץ. מיוצרים בשיטת עשייה זהה, כאשר ההבדל בין הבקבוקים הוא שכל אחד מהם מיוצר מענבי כרם בגובה גיאוגרפי אחר: 412, 624 ו- 720 מטרים.

התייחסות אלון גונן ליינות הסדרה: מלווה את היינות קו של חומציות מאוד מאוזנת, גוף טוב, מאוד חמאתי. יין המתאים לאוכל כמו כפפה ליד.

ברקן אלטיטוד 412 – 135 ₪ – הציון: 3.3
מהערות הטועמים:
צבע בהיר, חמיצות מאוד גבוהה, גם בסיומת. פרי אדום ושחור, פלפל ירוק, קצת קפה. טעם שיורי ארוך.

ברקן אלטיטוד 624 – 135 ₪ – הציון 3.6
מהערות הטועמים
: יין פירותי טעים. צבע שחור אטום מרוכז יותר מה- 412, ריח פרי אדום, ירקרקות נעימה, תבלין אדמה – עם טעמים תואמים.

ברקן אלטיטוד 720 – 135 ₪ – הציון 3.9
מהערות הטועמים: "יין אחר שעשה לי את זה, הטוב ביותר בשלישייה", "צבע מדהים וריח שהייתי הולך לישון איתו", יש בו יותר צבע צלול ויפה, פרי חזק מאוד, ארומטי, סיומת ארוכה יחסית, נעים לשתייה, אלגנטי, טאנינים בולטים אך לא מפריעים, יין שיכול להתיישן ולהתפתח עוד כמה שנים.

סדרה ב' – תבור Limited Edition
על יינות limited edition של יקב תבור, פרסמנו כתבה ב- 12.8.11 תחת הכותרת
"limited edition של תבור – הסדרה מוגבלת הפוטנציאל לא".
הסדרה כולל שני יינות: 1/6.000 הוא בלנד של קברנה סוביניון ומרלו, ו- 1/13.000 – בלנד של קברנה סוביניון ושירז, כאשר שם היין מציין את הכמות שהופקה ממנו, וכל בקבוק ממוספר..
התייחסות סיליה וליאו רגב לסדרה: שניהם יינות עולם חדש, זקוקים לעוד מספר שנים. יינות מורכבים, צלולים ויפים. עפיצות שמצביעה על טיב, אם כי מפריעה לטעימה המיידית.

1/6,000 – 140 ₪ – הציון 3.6
מהערות הטועמים:
ריח פרי בשל אדום ושחור, יין נעים ומורכב, גוף טוב, אף עדין, קצת אדמתיות, דובדבנים ופטל, צעיר מאוד למרות שבן 5, סיומת ארוכה, מעניין בפה. יין מרגש – כל לגימה מוסיפה טעם. במחיר שלו יש יינות יותר מיוחדים.

1/13,000 – 100 ₪ – הציון 3.6
מהערות הטועמים:
צבע בורגון, חמאתי, מתקתקות שירזית וקצת שוקולד, חמיצות נעימה, פחות עוצמתי ומורכב מקודמו, טאנינים חזקים, הריחות נלחמים במקום להשלים זה את זה.

סדרה ג' – סגל רכסים
על הסדרה פורסמה באכול ושאטו כתבה ב- 13.8.10 תחת הכותרת "סגל מוכיח שיין ובשר הולכים נפלא".
מתוך סדרת סגל רכסים טעמנו שני יינות בטעימה הסדרתית העיוורת.

התייחסות רועי רון: צבע מאוד יפה ליינות, ריחות טובים, טעם עשיר מתפתח.
התייחסות אלון גונן: שני היינות מאוד מתעתעים – רושם של יינות צעירים, אך בטעימה אלה יינות ממכרים, רוצים עוד לגימה מהם.

דישון קברנה סוביניון 2007 – 114 ₪ – הציון 3.4
מהערות הטועמים:
תחושת יין צעיר, צבע סגול שחור עמוק, צבע יפה, ריח פנטסטי, ריח מאוד חזק של פלפל ירוק, אלכוהול גבוה בריח, בטעימה אגרסיבי וצעיר, שילוב מתיקות וחומציות מצוינת, סיומת טוב, עושה חשק לטעום שוב – מזמין לטעימה נוספת, אחד היינות הטובים בטעימה.

ארגמן דובב 2007 – 114 ₪ הציון 3.3
מהערות הטועמים:
צבע עז מדהים – סגול שחור עמוק, קצת טאני, צעיר, ריח של פרי יער עם פלפל, ריח של ירקות ושמיר יותר מאשר של פירות, מפתח ציפיות אך מאכזב, בפה חנפן אך מאכזב, די שטוח לעומת קודמו.

סדרה ד' – יקבי כרמל – יינות Carmel Single Vineyard מכרם קאיומי
על יינות אלה פרסמנו כתבה של אלון גונן ב- 8.7.11

Carmel Single Vineyard קאיומי קברנה סוביניון 2008 – 130 ₪ – הציון 3.9

Carmel Single Vineyard קאיומי שיראז 2008 – 130 ₪ – הציון 4.1

יגאל ברנע אהב מאוד בטעימה העיוורת את שני היינות. בראשון מצא הרבה ריח של פרי אדום בשל, טחב, פלפל ירוק, עור שוקולד. יין עגול ונעים ללא מורכבות רבה, אותה זיהה ביין השני, לצד אורך טוב .
רונן פרלמוטר העניק לשני היינות ציון זהה, למרות שבראשון היה פגם עדין בגוף וטיפת אצטיות, והוא נהנה יותר מהשני בו מצא יותר בשרניות. שניהם מצוינים עם המון פרי. הטובים בטעימה.
אלון גונן: יינות מורכבים, מאוד פירותיים. השני מעולה – עשבי תיבול שאפשר לתבל איתם אוכל. יופי של יין.
רועי רוגל אהב את שני היינות מאוד, אם כי את השני קצת יותר. כך גם רועי רון שהגדיר את השני כמתוחכם והטוב ביותר בטעימה.
גם ליאו רגב אהב את שני היינות, במיוחד את השני אותו מצא כמאוד מורכב ומאוזן.

מצטיין הטעימה, גם בניקוד וגם על פי תחושת הטועמים: Carmel Single Vineyard קאיומי שיראז 2008 – היין שמביא ליקבי כרמל פרסים בינלאומיים נחשבים.

לאחר הטעימה נהנינו מהכיבוד ממטבח המלון: פוקצ'ות לוהטות הגבינות משובחות של מחלבת יעקבס וירקות,  יחד עם לגימה נוספת מיינות הערב.
סיימנו בהנאה רבה ומתוקה עם יין קינוח משובח: כרמל כרם שעל גוורצטרמינר 2008 .

שתהיה לכולנו שנת יין חדשה מצוינת עם יינות ישראליים מובחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר