היוזמה ישראלית – היעד אירופה: עד סוף פברואר קמפיין גיוס המונים ראשון בתחום היין

קמפיין גיוס ההמונים נועד למימון השלב הבא של המיזם, הכולל הוספת תכני מולטימדיה כמו וידאו וסיורים וירטואליים, כדי להעצים את תחושת החוויה וההיכרות עם היקב ועם האנשים שעומדים מאחוריו – מה שלדעתו של משה, וגם על פי ניסיונו, יביא למכירת היינות

בבית חמים בתל מונד ובאווירה משפחתית-חברית, הושק במוצ"ש 24.1.15 פרויקט גיוס המונים ישראלי ראשון בתחום היין, אותו יזם משה וייזמן, צעיר בן 37 שרתם לנושא את דודו, ארמונד מולינה.
פרויקט הגיוס המתקיים באתר אינדיגוגוwww.inidiegogo.com, ימשך עד סוף פברואר, במטרה לגייס סכום של 28,000 דולר (כ- 100,000 ₪), המיועדים להפקת סרטוני וידאו על יקבי בוטיק אירופאים איתם עובד משה במסגרת מיזם איל קונסורציו אותו הוא הקים כדי לקדם יינות מיקבים משפחתיים ברחבי אירופה.

על מה ולמה סרטוני וידאו? ובכן, בניגוד לאתרי מכירת יין מקובלים – הווה אומר משמימים, אתר אל קונסורציו מקדם את מכירת היינות ע"י הבאת סיפוריהם של בעלי היקבים, מה קורה סביב היקב והיינות עצמם. בשלב הפיילוט (למען האמת משתתפים רק שני יקבים איטלקיים בשלב זה), סיפורים-תכנים אלה מוגשים כיומן מסע קצר פרי מקלדתו של משה, המחולק לפרקים.

 

זה מה שקרה בחצי השנה הראשונה של הפיילוט, שמכל המקומות באירופה התקיים בהולנד, שנבחרה ממגוון סיבסות, כולל כאלה הקשורות לתחום הפיננסים-מיסוי.
קמפיין גיוס ההמונים נועד למימון השלב הבא של המיזם, הכולל הוספת תכני מולטימדיה כמו וידאו וסיורים וירטואליים, כדי להעצים את תחושת החוויה וההיכרות עם היקב ועם האנשים שעומדים מאחוריו – מה שלדעתו של משה, וגם על פי ניסיונו, יביא למכירת היינות. 

בפיילוט בהולנד כבר התבצעו ארבעה סבבי מכירות של שני היקבים האיטלקיים המשתתפים מפיימונטה וטוסקנה ומייצרים עד 50,000 בקבוקים בשנה. נמכרו מאות בקבוקים באלפי יורו, במחירים זולים בכ-20%-40% מהמקובל ליינות כאלה ביקבים איטלקיים המייצרים יינות איכות (כמו ברולו, ברברסקו, ברברה ד'אסטי). 250 אנשים הצטרפו לרשימת תפוצת הסיפורים ו- 500 חברים בדף הפייסבוק.

עכשיו הגיע שלב גיוס הכסף: כל משקיע יוכל לתרום כל סכום שירצה, או לרכוש בסכומים שנעים בין 9$ ל-200$ "מתנות" שונות, ביניהן תרומות בשם המשקיע ליקב כישור המעסיק מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, אביזרי יין וסדנאות יין – בישראל, גם אם התורם/משקיע הנו מארץ אחרת – נו, אולי נעודד כך גם תיירות יין. לא רע.

משה וייזמן, שלמד היטב את נושא היין והאינטרנט, אומר כי כיום, רק כ-6% ממכירות היין בעולם מתבצעות באינטרנט. מדובר בפלח שוק קטן מאוד, שאומנם גדל אך באיטיות רבה ביחס למוצרי צריכה אחרים (אלקטרוניקה, לבוש וכו') שמצליחים מאוד באינטרנט.

 

וייזמן גורס כי מרבית אתרי מכירת היין בעולם נראים כסופרמרקטים וירטואליים – המון מספרים, המון בקבוקים, מידע מקצועי ויבש – ומעט מאוד מידע על הרקע של היין, היקב ממנו הוא בא ועוד תוכן שיביא את 'הסיפור שמאחורי היין' ושל מי שייצר אותו. "אותם אתרים מתעלמים מהצורך ליצור את החיבור הרגשי בין היין, שהנו מוצר ייחודי – גם אם לא ניתן לטעום אותו באינטרנט, לבין הצרכן, מה שמקשה על מכירות יין באינטרנט", הוא אומר, וחושב שמצא את התשובה ההולמת לכך: "תוכן, חוויה, תשוקה לעשייה, סיפור, ולאו דווקא מדליות, ביקורות ונתונים טכניים יבשים – הם אלה שיקדמו ככל שיעבור הזמן מכירות יין אינטרנטיות".

יש לו גם הנחה מהפכנית לגבי שרשרת שיווק ומכירות יין: "תוך חמש עד עשר שנים, מפיצים, יבואנים ומשווקי יין יאבדו את מקומם בשרשרת המכירה של היין, כי יקבים קטנים או גדולים יבינו כמה קל יותר למכור ישירות ללקוח. זאת הודות לאינטרנט, הרשתות החברתיות ופתרונות שילוח זולים".

ואיך הוא והמיזם שלו משתלבים בכך? "לשם כך יהיה צורך במכירת הסיפור שלהם באופן ייחודי כדי לשרוד ולבדל את עצמם. מאידך, צרכנים יחפשו בדיוק את זה – את הסיפור ואת המשהו הזה שיצית את החיבור הרגשי ליין במסגרת החוויה האינטרנטית שלהם".

לאחר התבססות בהולנד והרחבת קטלוג היקבים, מטרת המיזם היא התרחבות גלובלית הדרגתית למדינות אחרות באירופה, ישראל, ארה"ב ואסיה.

חזון המיזם הוא הפיכתו ל-One Stop Shop בכל הקשר ליקבים משפחתיים, לשלב פעילויות אופליין – בעיקר בהקשר של אירועי טעימה של היינות של המיזם במדינות בהן הוא יפעל, ולשלב פעילויות של תיירות יין אל היקבים והאזורים בהם הם ממוקמים.

כאשר החזון הוא להתקדם בהולנד, אך גם להביא את הפרויקט למדינות אחרות, לגדול ולהתרחב, ולהפוך לשחקן מרכזי בכל הקשור לקידום של יקבים משפחתיים ברחבי העולם, כל שנותר הוא לקרוא לקוראי אכול ושאטו להירתם לפרויקט גיוס ההמונים, ולהשתתף בקטן כדי לאפשר למשה וארמונד להצליח בגדול.

 

קישור לדף הקמפיין של המיזם

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר