היום הפתוח ביקב ויתקין: תור ליד הקופה ויינות עתידיים

שלושה יינות עתידיים הוגשו לטעימה: ויתקין קריניאן, ויתקין קברנה פרנק, ויתקין פטיט סירה. רבים מחבריי, צרכני יין כבדים ומביני עניין שלקחו חלק בטעימה, אהבו מאד את הקריניאן ואת הפטיט סירה. על הקברנה פרנק היו הדעות חלוקות, אבל זה יופי, וזה בהחלט מתבקש

בשבת 24 למרץ נערך ביקב ויתקין שבכפר ויתקין יום פתוח. ביקב הוצגו לטעימה יינות, וכן התקיימו סיורים ביקב והוצג חדר החביות החדש של היקב. היום הפתוח נערך במסגרת "יום פתוח" רחב יותר בכפר ויתקין, בו הוזמן הציבור לבתים של תושבי המושב, חלקם אומנים יוצרים בתחומים שונים.

יש האומרים שגולת הכותרת של היום הזה נחלקת לשתיים. האחרונה היא התור ליד הקופה שהיה גדוש וארוך; ואילו הראשונה טעימת יינות עתידיים מבציר 2005 אותה קיים היקב. הטעימה דרשה רישום מוקדם, מאחר ושולחן הטעימות ביקב, חרף היותו ארוך וגדול, צר עדיין מלהכיל את כלל המבקשים שאיחרו להירשם.

יקב ויתקין הזמין את הטועמים למסע, אותו הם מכנים "מסע ישראלי" בין כרמים, בין זנים, ניחוחות טעמים ונופים. מסע מאתגר, מפתיע, בלי מפה. רק אף ופה, וחושים של טעם וריח.

שלושה יינות עתידיים הוגשו לטעימה: ויתקין קריניאן, ויתקין קברנה פרנק, ויתקין פטיט סירה. רבים מחבריי, צרכני יין כבדים ומביני עניין שלקחו חלק בטעימה, אהבו מאד את הקריניאן ואת הפטיט סירה. על הקברנה פרנק היו הדעות חלוקות, אבל זה יופי, וזה בהחלט מתבקש.

היינות הללו חוגגים ביקב את בצירם החמישי. לאחר מעקב, התנסות ויצירה במשך חמש שנים אלו, יצרו ביקב מעין גרף לימוד אחריו עוקבים ומפקחים בדאגה דורון בלוגולובסקי ואסף פז, אחיה של שרון, רעייתו של דורון וכוח מניע רציני של היקב. הגרף מאפשר לייננים להפיק מהענבים, שנה אחר שנה, יינות אותם מכנים ביקב בסופרלטיביות שאינה מביישת: יינות "מרגשים", "נדירים" ו"יוצאי דופן".
יינות אלו מייצגים, כך אומרים ביקב, את הרוח והאופי של יקב ויתקין, ששם לו לעצמו למטרה ליצור יינות המבטאים בצורה נאמנה את אופי "הטרואר" המקומי שלנו בארץ ישראל.

קריניאן 2005 OLD VINES – עשוי 100% ענבי קריניאן. היין מורכב מענביהם של שלושה כרמים בוגרים מאזור זכרון יעקב ובנימינה. אלו כרמים נטולי השקייה, עובדה התורמת לאופי חד וריכוזיות טעמים בענב. היין שוהה בחביות עץ אלון צרפתיות גדולות בנפח 300 ליטר לתקופה של 15 חודש. היין בעל צבע ארגמן סגול עמוק, עם ארומות עשירות של פרי בשל, שזיף שחור ופטל שחור. תבלינים מתוקים, מורכבות ופרחוניות. הסיומת נעימה ודומיננטית.

קברנה פרנק 2005 – עשוי 88% ענבי קברנה פרנק, 12% ענבי פטיט וורדו, שמקורם בשני כרמים צעירים יחסית מאזור הרי וגבעות יהודה, הנטועים על אדמות גיר וטרה רוסה. לאחר הרכבת בלנד ראשוני הוכנס היין להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 225 ליטר, וכן בחביות גדולות מעט יותר של 300 ליטר, לתקופה של 15 חודש. ליין ארומות של פרי רענן, קאסיס ודובדבן שחור, פלפל ירוק ועישון. היין סגור במעט, אך לאחר איורור מתאים נחשפים רבדים חדשים של פרי שחור ואדום, תיבול ירוק ומעט אניס. סיומת יציבה ורעננה.

פטיט סירה OLD VINES 2005 – עשוי 100% ענבי פטיט סירה. יין שענביו מגיעים משני כרמים בוגרים מאזור גבעת יהודה. כרמים אלו אינם מושקים, עובדה הגורמת לשורשי הגפן להגיע לשכבות אדמה עשירות במינרלים, דבר התורם לאופי החד וריכוז טעמי הענב. תהליך התסיסה הינו ייחודי בטכניקה הנקראת "שבירת הכובע" – PIGEAGE – שאופיינית לעמק הרון בצרפת. תסיסה במיכל פתוח. היין הועבר לאחר מכן להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 300 ליטר לתקופה של 16 חודש. ליין צבע ארגמני נוטה לכהה ואטום. ארומות עשירות של אוכמניות עם מתיקות מדומה. בפה מבנה היין סגור בגלל גילו, אך בהמשך, עם אוורור מתאים, נחשפים בשלות הפרי, עזות ומורכבות טעמים, מרקם מלא וסמיך עם איזון נכון. הסיומת ארוכה מאד, חדת טעמים ומורכבות.

ביקב מקווים לעודד את מכירות יינות היקב לקראת חג הפסח. כמו כן מאמינים, שטעימה זו בראשיתו של האביב, תביא עמה הזמנות ורכישות של יינות עתידיים מבציר 2005, ובכך להפוך את הטעימות הללו למסורת לקרארת לטעימה הבאה אחריה של יינות 2006.


יקב ויתקין
דרך הכפר 68
כפר ויתקין
טל. 09-8663505


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר