היין הישראלי זכה לקידום בניו יורק. זה יעזור?

המשלחת הכלכלית של משרד התמ"ת בניו יורק קיימה לאחרונה אירוע טעימות יין ישראלי בניו יורק, במטרה להגדיל את חשיפת היין הישראלי ובעקבות כך את מכירותיו בכרך היהודי הגדול בעולם, ואולי אולי, גם לקהל שאינו שותה יין כשר רק מסיבות דת

המשלחת הכלכלית של משרד התמ"ת בניו יורק קיימה לאחרונה אירוע טעימות יין ישראלי בניו יורק, במטרה להגדיל את חשיפת היין הישראלי ובעקבות כך את מכירותיו בכרך היהודי הגדול בעולם, ואולי אולי, גם לקהל שאינו שותה יין כשר רק מסיבות דת.

באירוע השתתפו 20 יקבים, בהם כרמל, ירדן – יקבי רמת הגולן וברקן, וכן יקבי בוטיק כגון קסטל, פלאם ורקאנאטי. לפי התמ"ת זה היה האירוע הגדול ביותר שהתקיים עד כה לקידום מכירות יין ישראלי מחוץ לישראל.

יאיר שירן, הציר הכלכלי של משרד התמ"ת בניו יורק ויוזם האירוע, אמר כי מטרתו היא לסייע ליקבים וליינות הישראלים לבצע פריצת דרך ולחדור לשוק היין הכללי בארה"ב, זאת לאחר שנים בהן מזוהה היין הישראלי כיין המיועד בעיקרו לשוק הכשר.  השאלה, כמובן, היא אם שאיפתו של שירן אכן תתגשם, לאור הניסיון המצטבר עד עתה, כאשר פה ושם יקב ישראלי מדווח בשמחה כי נכנס לתפריט היין של מסעדת יוקרה זו או אחרת, אבל תכל'ס: הכמויות קטנות מאוד ביחס לצריכת היין בתפוח הגדול.

ושירן אומר על כך: "חלק ניכר מצרכני ואוהבי היין בארה"ב אינם חשופים כלל ליין הישראלי, מכיוון שהוא מוצב ברוב המקרים במדפים ובפינות הכשרות בסופרמרקטים ובחנויות לממכר יין. אלו אגפי החנויות שמרבית הצרכנים שאינם מתעניינים במוצרים כשרים לא מגיעים אליהם, ולפיכך אינם נחשפים כלל ליין הישראלי. מטרת האירוע הייתה להציג את היין הישראלי לציבור בעלי המסעדות, חנויות לממכר יין, מפיצים וסוחרי משקאות חריפים הפועלים בשוק הכללי, מעבר לשוק הכשר. בשוק זה טמון האתגר האמיתי לתעשיית היין הישראלית, וכאן גם גלום הפוטנציאל לקפיצת מדרגה במכירות ולהרחבת היצוא".
משאלת לב או מציאות? ימים יגידו.

בהמשך לאירוע שהתמקד בקהל מקצועי של סוחרי יין, קמעונאים ועיתונאים, נערך בחלקו השני של היום אירוע טעימות יין ישראלי אליו הוזמן הקהל הרחב יחד עם מובילי דעת קהל.
אירוע זה נערך במשותף עם השלוחה המקומית של עמותת "עלם" בניו יורק, והכנסותיו יופנו לסיוע בטיפול בנוער במצבי מצוקה בשדרות. בהחלט מטרה ראויה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר