היפו בורגר בר וסלט בר – שניים ביורופארק אחד

הבורגר בר מעוצב כ"גראז' ניו יורקי" עם גרפיטי על הקיר, צמיגים תלויים מהתקרה, והאקווריום הדו-כיווני שמפריד בין הסלט בר לבורגר בר. אין כאן מלצרים, והשירות עצמי. "אכול ושאטו" ביקר בפארק התעשייה יקום

כאשר מגיעים לפארק התעשייה "יורופארק" שהוקם מדרום לקיבוץ יקום, יש הרגשה של חוץ לארץ. ארבעה מבנים גדולים המחופים מבחוץ בלבנים אדומות, כפי שניתן למצוא באזורים דומים בהולנד, המקיפים מתחם פנימי רחב ידיים. כ- 3,500 איש עובדים במקום, ועד היום הם יכלו לאכול רק בחדר האוכל של "הוט" המופעל ע"י חברת קייטרינג. עכשיו הם יכולים לאכול גם בהיפו בורגר בר וסלט בר, ובאנגלית Hippo Burger Bar & Salad Bar, הנמצא בחצר הפנימית, והוקם ע"י יעל אביעד ושותף.

יעל חיפאית במקור, סיימה תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.
כאשר החליטה להיכנס לתחום עסקי המזון חיפשה ומצאה מקום בפארק התעשייה ביקום, שאינו רווי במסעדות.
הקונספט של היפו בורגר בר וסלט בר מבוסס על מטבח אחורי גדול אחד שמשרת את שני העסקים, תוך הפרדה בין החלבי לבשרי מבחינת הכלים ושטיפתם, ושמירת כשרות בשלב זה ללא תעודה.
הבר החלבי פועל מהבוקר כבית קפה המגיש קפה, קרואסונים וכריכים, ובצהריים מתווספים פסטות, קישים וסלטים, שהנם הנושא העיקרי בחלק זה של היפו, עם ויטרינה גדולה ומאחוריה כלים עם שפע רכיבים להרכבת סלטים בבחירה עצמית, ובנוסף סלטים חמים שיוצאים מהמטבח.

הבורגר בר, לעומת זאת מעוצב כ"גראז' ניו יורקי" כפי שהגדיר זאת המעצב, עם "גרפיטי" מעוצב על הקיר, צמיגים תלויים מהתקרה, והאקווריום הדו-כיווני שמפריד בין הסלט בר לבורגר בר. אין כאן מלצרים והשירות עצמי. לקוח בא, מזמין ומשלם, מתיישב וממתין שיקראו לו לקחת את מבוקשו.

בחוץ רחבה עם מקום לשולחנות לכ- 200 איש, פוטנציאל משמעותי לארועים מבחינת מקום בימים שטופי שמש ולקראת האביב שבארצנו לא יאחר להופיע, מן הסתם.
בשלב זה ההיפו סגור בערב לקהל הרחב, אך בהחלט פתוח ומקבל אירועים משפחתיים ועסקיים מ- 50 עד 150 איש, הן בשטח הפנימי והן ברחבה החיצונית.

המקום פועל מתחילת נובמבר האחרון, וההרגשה של יעל בינתיים בהחלט טובה. בכל מקרה, הבורגר בר מלא וגדוש בשעת ביקורנו בצהרים, ומסתבר כי הסלט בר היה עמוס גם כן ממש עד קרוב לבואנו.

השיטה של היפו בנויה לשרת סועדים במהירות בצהרים, כשצריך להאכיל אנשים בהפסקת צהרים שצריכים לחזור להוט, סמסונג, או לכל אחד מהמותגים המפארים את אזור התעשייה, כאמור כ- 3,500 עובדים.
היפו ערוך לקלוט בצהרים בשניים וחצי סבבים כ- 500 איש. בהחלט יפה מאוד למקום שאמנם יש בו "קהל שבוי", אך כזה שצריך לרצות אותו עם תפריט עשיר ומגוון.

הסועדים מקבלים את המנה שלהם תוך 5-7 דקות מקסימום, כאשר רוב המנות מוכנות בזמן זה.
התפריט מורכב ממנות קבועות כמו המבורגרים משני סוגים: אמריקאי ובולגרי, שההבדל ביניהם טמון בסוגי הבשר מהם מכינים את ההמבורגרים. בנוסף מנות כמו שניצלונים, סטייק פרגית, וסלט עוף חם עם רוטב וינגרט מיוחד המוכן במקום.
במיוחדים של היפו: סטייק אנטריקוט ארגנטיני, כבדי עוף, נקניקיות צ'וריסוס, ועוד.

מה מסתמן כלהיטים? ההמבורגר כמובן, סלט העוף החם, ואנטריקוט מבשר ארגנטיני.
בסלט בר הלהיטים הם הסלטים בהרכבה עצמית מ- 25 סוגי ירקות ותוספות, כולל פסטה. מסתבר שיעל התעקשה על הסלטים בשיטת "עשה זאת בעצמך" הזוכים לביקוש רב. אנשים אוהבים לבחור את הירקות, את התוספות, הגרעינים הקלויים (או לא) וכו'.
מהמטבח יוצאים סלט חלומי, סלט רוקפור, וסלט היפו שמגיע כבר מתובל עם הוינגרט הביתי, גבינה בולגרית ואגוזים, ובנוסף פסטות בחמישה רטבים, וקישים: פטריות, כרישה ובצל, ובטטה.

יש גם מרק המתחלף מדי יום. הלהיט הוא מרק כתום, אך יש מרק בצל עם יין לבן וטימין (גבינה צהובה בצד למי שרוצה), מרק כרישה, ומרק עגבניות עם אורז.
הספיישלים נעשים לפי המוזה של השף, כמו כדורי בטטה עם רוטב יוגורט בצד; או תפוח אדמה מוקרם המוגש עם סלט ירוק; וחציל בלאדי על האש עם טחינה, גבינה וסלט ירוק.
טווח המחירים באגף הבורגר ובאגף הסלטים מ- 22 שקל עד 35 שקל, למעט האנטרקוט העולה 48 ₪ – מחיר הרצה, אז כדאי לרוץ בשבילו.

טעמנו ודגמנו את המאכלים באגף הבשרי – היפו בורגר בר. אין ספק שיעל ואנשיה עובדים עם קצבים וספקי בשר טובים: המבורגר 200 גרם עסיסי ודשן, סטייק אנטריקוט 250 גרם – בשר טוב מאוד, אם כי הוגש לנו מעט עשוי מכפי שאנו אוהבים. מבחר נקניקיות: צ'וריסוס ומרגז חריפות טובות, קבב בולגרי עסיסי.
הארוחות מוגשות עם תוספת לבחירה: צ'יפס, פירה, דואט תפוחי אדמה ובטטה בתנור, קינואה או סלט ירוק. אנחנו ליווינו את הארוחה שלנו בצ'יפס טוב וסלט ירוק טרי. לקציצות הבולגריות ולשניצלונים כבר לא היה לנו כוח. בפעם הבאה.

ההיפו פתוח בשלב זה בימים ראשון עד חמישי מהבוקר עד 18.00, ויעל מתכוונת לפתוח גם בימי שישי לברנץ' בנוסח היפו, לעובדים במקום המתגעגעים ורוצים להגיע ליורופארק בימי שישי, וגם לתושבי הרצליה-נתניה, בקיצור חצי מדינה.



Hippo Burger Bar & Salad Bar
בנין צרפת, יורופארק, יקום
טל. 077-5152545
[email protected]


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר