הירכיים של בני פינשטיין

את סגנון הבישול המיוחד שלו ספג בני בבית אמו בארגנטינה. אמו, אשר הייתה ידועה כבשלנית מצוינת, ידעה להכין ארוחה מספקת ממעט מאד מצרכים. תכונה זו ליוותה את בני פינשטיין לאורך כל חייו, ובמיוחד בימי השבי במצרים, במלחמת יום הכיפורים- אוקטובר 1973, כאשר הסתגל עוד יותר למועט, והצליח לשרוד את התקופה הקשה

בני פינשטיין הוא יועץ ומייסד של תנועת נוער מחשבים, יו"ר מו"ח – האיגוד הישראלי לטכנולוגיות מידע וחינוך, ויועץ מטעם האו"ם למשרד החינוך בגואטמלה.

את סגנון הבישול המיוחד שלו ספג בני בבית אמו בארגנטינה. אמו, אשר הייתה ידועה כבשלנית מצוינת, ידעה להכין ארוחה מספקת ממעט מאד מצרכים. תכונה זו ליוותה את בני פינשטיין לאורך כל חייו, ובמיוחד בימי השבי במצרים, במלחמת יום הכיפורים- אוקטובר 1973, כאשר הסתגל עוד יותר למועט, והצליח לשרוד את התקופה הקשה.
תכונה זו פותחה אצל בני במיומנות ראויה לציון, ועברה גם לילדיו. גם היום מסוגל בני להכין ארוחה דשנה ממעט מצרכים ובעיקר, לגוון ולשנות מתכונים מארוחה לארוחה.
המומחיות של בני פינשטיין היא בהכנת ירכי עוף ממולאות, ולפניכם המתכון המנצח של בני.

החומרים:
10 ירכיים של עוף
2 בצלים
2 כוסות פטרוזיליה קצוצה
1/4 ק"ג כבד עוף
150 גרם בשר טחון
1 קופסה פטריות יער
ציר מרק עוף או מרק בקר
4 פרוסות לחם לבן או חלה
1 ביצה
10 שיני שום
פלפל שחור, פפריקה אדומה , תבלין גריל
שמן, דבש, רוטב סויה

אופן ההכנה:
מטבילים את הלחם בציר המרק לספיגה טובה, ומניחים בצד.
את העוף משרים מספר שעות במרינדה הכוללת רוטב גריל עוף, שום, דבש, ורוטב סויה.
למלית – מטגנים את הבצל עד שמזהיב ומוסיפים את הכבד ומטגנים יחד קלות (ניתן להוסיף בשר טחון). כשהכבד מוכן מוסיפים את הפטריות החתוכות.
סוחטים את הלחם מנוזלי הציר ומערבבים עם הבצל והכבד. מוסיפים את הפטרוזיליה , הביצה והתבלינים למלית אחידה.
מוציאים את העוף שהושרה, ויוצרים כיס בין העצם לבשר של הירך וממלאים אותו במלית, ובנוסף בין הבשר לעור. סוגרים היטב באמצעות עטיפה של נייר כסף. במידה והמלית נוזלית, ניתן להוסיף כף קמח.
את הירכיים הממולאות שמים במגש בתנור, ויוצקים את המרינדה על העוף. אופים בחום של 180 מעלות במשך כחצי שעה.
להגשה – מוציאים את נייר הכסף מכל ירך ומכניסים שוב לתנור. כדאי להגיש יום אחרי ההכנה, מכיוון שאז העוף מקבל את טעמו המיוחד יחד עם המלית.

בתיאבון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר