הישג לארגון לקט ישראל: הכנסת אישרה את החוק לעידוד והצלת מזון

ארגון לקט ישראל הוא בנק המזון הלאומי, ארגון גג וכתובת אחת לכל צורכי הביטחון התזונתי בישראל. צילום מדף הפייסבוק
ישראל מצטרפת למועדון מצומצם ומיוחד של חמש מדינות בעולם להן יש חוק המעודד תרומה של עודפי מזון ומגן על התורמים והארגונים המחלקים מזון

מסע של עשר שנים הגיע לסיומו עם אישורה של הכנסת לחוק לעידוד והצלת מזון, בהובלתו של חבר הכנסת אורי מקלב ובעידודו ודחיפתו של ח"כ אלי אלאלוף, יו"ר ועדת עבודה רווחה ובריאות. החוק שיזמו חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני, אורלי לוי-אבקסיס, חיליק בר, מוטי יוגב ושולי מועלם, עבר פה אחד במליאת הכנסת. החוק פוטר מאחריות פלילית ואזרחית את כל השרשרת הלוגיסטית: מתורם המזון, דרך העמותות כישות משפטית, העובדים והמתנדבים בעמותות, כל עוד עמדו בתנאי בטיחות המזון כפי שקובע משרד הבריאות. החוק אף מוסיף ששר הבריאות יעניק אות הוקרה לתורמי המזון. בכך אמרה הכנסת את דברה, והשלימה מהלך משמעותי שהחל לפני שנה באישור איסופי מזון ממזנון הכנסת, והסתיים עתה בחקיקת חוק המקדם את תרומת עודפי המזון בישראל.

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

גידי כרוך, מנכ"ל ארגון לקט ישראל, אומר: "זהו כבוד למדינת ישראל, שמצטרפת למועדון מצומצם ומיוחד של חמש מדינות בעולם להן יש חוק המעודד תרומה של עודפי מזון, ומגן על התורמים והארגונים המחלקים מזון. כבוד ללקט ישראל, שהינו הארגון שיזם ודחף את התהליך קדימה עד כדי הפיכת החלום למציאות. שיתוף הפעולה לו זכינו מצד כל הגורמים, הפוליטיים והמקצועיים מעיד על מעמדו של לקט ישראל, על הערכה לפעילותו ולחשיבות הנושא"

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

כרוך מוסיף: "אני מאמין שבזכות החוק נשלש ואף נכפיל את כמות המזון שנוכל להציל, ולהעביר לאוכלוסייה שזקוקה למזון הטרי והמזין הזה. אני בטוח שנוכל להרחיב באופן משמעותי את מספר שיתופי הפעולה ומספר התורמים למטרה חשובה זו. אנו מתכוונים להמשיך ולפעול במישור הפרלמנטרי, כדי לסלול את הדרך לפעילות רחבה ובטוחה של הצלת מזון בישראל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר