היתרונות הבריאותיים של החלבה ואופן ייצורה

חלבה מיוצרת מטחינת שומשום, הידועה כמזון בריא, מזין ועשיר בויטמינים ומינרלים. מכאן שחלבה מכילה גם כן מינרלים וויטמינים רבים. רבים מגדירים את החלבה כממתק הבריא ביותר וכמזון הבריאות המתוק ביותר

חלבה מיוצרת מטחינת שומשום, הידועה כמזון בריא, מזין ועשיר בויטמינים ומינרלים. מכאן שחלבה מכילה גם כן מינרלים וויטמינים רבים. רבים מגדירים את החלבה כממתק הבריא ביותר וכמזון הבריאות המתוק ביותר.

גרעין השומשום עשיר בחלבון, סידן, ויטמינים מקבוצת B, חומצות אמינו וחומצות שומן בלתי רוויות. חומצות שומן אלה חיוניות לבריאות האדם, משתייכות לקבוצת OMEGA 6 ו- 9.
הסידן חשוב לבניית העצם, הברזל חשוב לשמירה על רמת ההמוגלובין בדם. השומן הבלתי רווי בשומשום, מכיל ויטמין E ואנטיאוקסידנטים.

השומשום הוא אחד הצמחים העתיקים בשירות האדם. ממצאים ארכיאולוגים הראו שהוא היה בשימוש במסופוטמיה כ- 2000  שנה לפני הספירה במצרים 100 שנה לפני הספירה, ובתורכיה לפני יותר מ– 3000 שנה. הוא צומח בעיקר באזורים סוב-טרופיים. הפצתו הגדולה מסתייעת בחסינותו לחום וליובש.

השומשום גדל בתרמילים, בדומה לאפונה. התרמילים נקצרים ומונחים במקום גבוה. בזכות חום השמש, התרמיל נפתח וזרעי השומשום נערמים על האדמה. מכאן שהסיסמה מסיפורי עלי באבא: "Open Sesame" – שומשום היפתח – מציגה את אופן גידולו.

טחינה משומשום מלא היא טחינה שנטחנת עם קליפת הגרעין. היא מרירה מעט, צבעה כהה. מכיוון שמרבית המינרלים והויטמינים מצויים בקליפת הגרעין, היא נהנית מתכולת ויטמינים ומינרלים גדולה משמעותית, ומכמות נכבדת של סיבים תזונתיים התורמים לשיפור תהליך העיכול.

טחינה משומשום מלא נקראת לרוב חמאת שומשום. בחלבה אורגנית "אחוה" יש 50% טחינה משומשום מלא.

אנה סנדרס היא מנהלת אבטחת איכות בחברת "אחוה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר